2007-08-28, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Vart är porrbilderna på era skördar?

http://profile.imageshack.us/user/dadao/

En bild på några gamla frökapslar, från bla Hen and Chicken.

samt en opium kniv från Laos,

Ska försöka hitta några bilder på några fina odlingar jag hade en gång i tiden, men tror det tom var innan jag hade digital kamera..
Citera
2007-08-28, 01:22
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katcha

Ska försöka hitta några bilder på några fina odlingar jag hade en gång i tiden, men tror det tom var innan jag hade digital kamera..
Tackar! Sicket djungelredskap Du har fått tag på men den fungerar nog väl utmärkt iaf, hehe. Det är två blad på den ? Väntar på fler fina bilder.
Citera
2007-08-28, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Tackar! Sicket djungelredskap Du har fått tag på men den fungerar nog väl utmärkt iaf, hehe. Det är två blad på den ? Väntar på fler fina bilder.
Det är tre blad, sitter tätt.

Tips att fånga upp råopiumet/det vita saften från kapseln är att ta en sked och med en järnfil slipa ut en halvmåne på ena sidan,
Citera
2007-08-28, 02:11
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Det är tre blad, sitter tätt.

Tips att fånga upp råopiumet/det vita saften från kapseln är att ta en sked och med en järnfil slipa ut en halvmåne på ena sidan,

Bra tips! Skall ta och testa det nästa sommar.
Citera
2007-08-28, 17:22
Bannlyst
Citat:

iskallt, gillar kniven den ser välanvänd ut.
Citera
2007-09-12, 03:11
Medlem
Easy-riders avatar
Färsk Papaver

Jag brukar plocka mina poppys och sen köra dom med vatten i en mixer (smoothie typ) sen sjuder jag the på det.....första på säsongen i år blev det 25 poppys delade på 4 muggar the. Jag och min odlar kollega (som hållt på med detta i 30år) var däckade i två dagar....Alltså Totalt zonkade....dvd, klia näsan, sova, okontaktbar typ. Jag har under många år använt olika opiater...Men detta är min klara favvorit....Naturen har ordnat det så fint att det blir precsi lagom. Till skillnad från ex vis heroin, som tar en del av spektrat. Där tar poppy the HELA spektrat.....Fast det har varit ett tunnt år i år.....
Det finns förövrigt en fransk sort som vi odlar som tagits fram speciellt för läkemedels tillverkning och är MKT potent upp till 22% morfin innehåll (normalt det bästa turkiska 9-17%) Snacka om ramaskri när de fröna fick fötter hehehehehe

Fast sen vaknade jag och insåg att det var en ny dag
Citera
2007-09-13, 22:44
Medlem
Fan vad skummt att ingen har nämnt Makedonien i den här tråden.
I Makedonien produceras tveklöst den bästa opium i världen, utan konkurrens.
Citera
2007-09-14, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av y_geezy
Fan vad skummt att ingen har nämnt Makedonien i den här tråden.
I Makedonien produceras tveklöst den bästa opium i världen, utan konkurrens.
Är det då så mycket att det säljs utanför Makedonien menar du?
Citera
2007-09-14, 19:14
Medlem
Citat:
Är det då så mycket att det säljs utanför Makedonien menar du?

Om du kollar till mängden så borde det vara Kina som producerar mest, men kvaliten är bäst på det Makedonska.

"Near the rich pastures on Mt. Sar and Mt. Bistra, Mavrovo, is another plant species characteristic of plant life in Macedonia -- the poppy. The quality of thick poppy juice is measured worldwide by morphine units; while Chinese opium contains eight such units and is considered to be of high quality, Indian opium contains seven units, and Turkish opium only six, Macedonian opium contains a full 14 morphine units and is undoubtedly the best quality opium in the world."
Citera
2007-09-14, 20:30
Medlem
Veneficuss avatar
Citat:
Macedonian opium contains a full 14 morphine units and is undoubtedly the best quality opium in the world."
Nu till den obligatoriska frågan. Varifrån får man tag på frön om man inte råkar ha vägarna förbi Makedonien?
Citera
2007-09-14, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Veneficus
Nu till den obligatoriska frågan. Varifrån får man tag på frön om man inte råkar ha vägarna förbi Makedonien?

Läs tråden, det finns hur mycket som helst information om det, impecta tror jag har frön.
Jag sa att Makedonien har det bästa opiumet, att köpa frön därifrån betyder inte att växten skulle bli lika potent om den odlas här i Sverige
Citera
2007-09-14, 20:55
Medlem
Veneficuss avatar
Citat:
Läs tråden, det finns hur mycket som helst information om det, impecta tror jag har frön.
Jag sa att Makedonien har det bästa opiumet, att köpa frön därifrån betyder inte att växten skulle bli lika potent om den odlas här i Sverige
Jag har läst tråden, hela tråden och är mycket väl medveten om Impecta mm. Men ingen av dem säger sig sälja dessa Makadoniska frön som jag frågade efter.

Vad menar du att de skulle vara som påverkade morfinhalten om inte just den underarten som används i makedonien? Visst spelar jord, vatten, näring och klimat in men knappast så mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in