Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-07-19, 22:56
  #4321
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BadkarsfilosofeN
Smyg dit på natten med en liten spade och dra upp hela plantorna inklusive rötterna. Gör sedan laudanum av fångsten. Alternativt koka te på skiten. Bör väl räcka till några koppar om du inte har någon tolerans.

Inte försöka göra råopium då?

Slänga i allt i gryta och koka på låg värme tills det mesta dunstat o sen låta resten dunsta i rumstemp?

Känns som att man måste få ut mkt mer då? Måste väl bli rätt mycket ändå på 30 kapslar och lite själk.

Nä ingen toll bara sugen på att boosta en svamp tripp
Citera
2013-07-20, 00:30
  #4322
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inclouds
Nä ingen toll bara sugen på att boosta en svamp tripp

Det lär väl snarare dämpa trippen, kan jag tänka mig.
Citera
2013-07-20, 14:50
  #4323
Medlem
Jag satte Pionvallmo i början av maj, plantan är ungefär en halvmeter hög. Det har bildats två sådana kapslar, varav den ena verkar slå ut snart. När är det jag ska mjölka plantan?
Citera
2013-07-20, 17:36
  #4324
Medlem
Citat:
Jag satte Pionvallmo i början av maj, plantan är ungefär en halvmeter hög. Det har bildats två sådana kapslar, varav den ena verkar slå ut snart. När är det jag ska mjölka plantan?

Joduuu Niggernogger ett tips är nog att läsa inlägg nr: 1 i denna långa tråden så får du ett glasklart svar. DVS läs vad Mamma säger...
Citera
2013-07-20, 20:53
  #4325
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noexcess
Joduuu Niggernogger ett tips är nog att läsa inlägg nr: 1 i denna långa tråden så får du ett glasklart svar. DVS läs vad Mamma säger...

Jamen, jag fattar inte vad kronblad är. Kronblad är alltså bladen som slår ut från kapseln?
Citera
2013-07-20, 21:18
  #4326
Medlem
BadkarsfilosofeNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inclouds
Inte försöka göra råopium då?

Slänga i allt i gryta och koka på låg värme tills det mesta dunstat o sen låta resten dunsta i rumstemp?

Känns som att man måste få ut mkt mer då? Måste väl bli rätt mycket ändå på 30 kapslar och lite själk.

Nä ingen toll bara sugen på att boosta en svamp tripp

Vad du talar om är riktigt opium. Jag har aldrig kokat opium (har inget intresse för det), så jag vet inte hur stor utdelningen är, men vill du pröva så tycker jag absolut att du ska göra det! Glöm inte att skriva här i tråden hur mycket du fick ut av det!

Citat:
Ursprungligen postat av niggernogger
Jamen, jag fattar inte vad kronblad är. Kronblad är alltså bladen som slår ut från kapseln?

Japp, de färggranna bladen.
Citera
2013-07-21, 08:09
  #4327
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av niggernogger
Jamen, jag fattar inte vad kronblad är. Kronblad är alltså bladen som slår ut från kapseln?

vissa säger även att det är dags när kapseln börjar se frostig ut.



fan blir nojjig varje gång jag läser att någon här inne har eller är påväg att sno från sina grannar eller liknande har förståelse att folk tar mat eller liknande i affärer men ge fan i våra blommor, dom flesta av oss är hobby odlare (lagt ut både tid och pengar på en liten skörd)
__________________
Senast redigerad av UtanSkuld 2013-07-21 kl. 08:12.
Citera
2013-07-22, 00:21
  #4328
Medlem
BadkarsfilosofeNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UtanSkuld
vissa säger även att det är dags när kapseln börjar se frostig ut.



fan blir nojjig varje gång jag läser att någon här inne har eller är påväg att sno från sina grannar eller liknande har förståelse att folk tar mat eller liknande i affärer men ge fan i våra blommor, dom flesta av oss är hobby odlare (lagt ut både tid och pengar på en liten skörd)

Vilket sker ca en vecka eller två efter att kronbladen fallit av.

Tid och pengar? 6kr för frön och 30min för att så?
Citera
2013-07-22, 08:43
  #4329
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BadkarsfilosofeN
Vilket sker ca en vecka eller två efter att kronbladen fallit av.

eller som det står i första inlägget.

Citat:
Ursprungligen postat av StorMamma
7-10 dagar

Citat:
Ursprungligen postat av BadkarsfilosofeN
Tid och pengar? 6kr för frön och 30min för att så?

har flera olika sorters frön (dock från tidigare år så kostade inget iår men säg 30-40 kr?) men nästan 20 säckar jord (200-300 kr?) galler (300 kr) och lite mer saker. gjorde om hela rabatten iår och djur säkrade den. tid? säkert 5 timmar än så länge med grävandet, mixandret, gallringen, vattningen. ska jag även mjölka så kan du lägga på nån timma till.

Men om du har mycket extra som du inte behöver tar jag gärna emot dom
__________________
Senast redigerad av UtanSkuld 2013-07-22 kl. 09:12.
Citera
2013-07-22, 21:26
  #4330
Medlem
Hur fungerar det att lösa och koka i aceton likt aceton hasch och sen låta det dunsta av , tänkte om det löser sig bättre på så vis istället för att koka i vatten om man nu ska göra opium?
Citera
2013-07-22, 21:33
  #4331
Medlem
kamouflagekorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inclouds
Hur fungerar det att lösa och koka i aceton likt aceton hasch och sen låta det dunsta av , tänkte om det löser sig bättre på så vis istället för att koka i vatten om man nu ska göra opium?

Koka i aceton? Låter inte vidare smart.
Citera
2013-07-22, 23:36
  #4332
Medlem
BadkarsfilosofeNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UtanSkuld
eller som det står i första inlägget.

har flera olika sorters frön (dock från tidigare år så kostade inget iår men säg 30-40 kr?) men nästan 20 säckar jord (200-300 kr?) galler (300 kr) och lite mer saker. gjorde om hela rabatten iår och djur säkrade den. tid? säkert 5 timmar än så länge med grävandet, mixandret, gallringen, vattningen. ska jag även mjölka så kan du lägga på nån timma till.

Men om du har mycket extra som du inte behöver tar jag gärna emot dom

1-2 veckor är ju 7-14 dagar.

Nej du, här gives inga allmosor. Du får vackert tjyva dig till önskvärd mängd, precis som alla andra.

Citat:
Ursprungligen postat av inclouds
Hur fungerar det att lösa och koka i aceton likt aceton hasch och sen låta det dunsta av , tänkte om det löser sig bättre på så vis istället för att koka i vatten om man nu ska göra opium?

Ge skörden till UtanSkuld istället.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback