Nu blev jag sur. Är nyinflyttad i området, har gjort väldigt lite väsen av mig under det halvåret jag bott här. Men igår när jag var ute på tomten och tittade till mina små nysådda älsklingar började en hundjävel skälla (ett riktigt litet fult monster) och kallade ut käringen som högt och tydligt med kritisk röst yttrade "Jasså, han är ute hos sina vallmo igen, jahaja!".
Enda förklaringen till att hon kunde veta vad det är jag odlar är skamlöst och intensivt smygande och då menar jag nära på olaga intrång. Jag blev helt ställd. Funderade på att gå in till den där
subban och dels fråga var hon fick luft ifrån och dels hur i helvete hon sitter inne med information hon måste ha gått igenom mina sopor för att få reda på, men det gör väl mer skada än nytta. Väldigt patetisk varelse, men när folk jävlas med mig utan uppenbar anledning kan jag inte rå för att jag vill klubba dem till döds!
Om hon vill ha lite krig i svensson-idyllen har hon vänt sig till rätt person. Är expert inom området att göra folks liv till helveten utan att lämna spår. Kan få vem som helst att flytta inom två månader. Och en sån där liten ynklig, självutnämnd låtsaspolis (ni vet typen jag pratar om) blir ingen match.

Tjänster och gentjänster, givande och tagande. Hon ska få igen tjänsten, dvs få mig att känna mig paranoid, övervakad och ovälkommen hela sommaren.