2005-05-15, 21:06
Medlem
Smokebombs avatar
Hur djupt ligger dina? Mina är precis vid ytan och där är det just nu snustorrt...
Citera
2005-05-16, 14:11
Medlem
Escanios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smokebomb
Hur djupt ligger dina? Mina är precis vid ytan och där är det just nu snustorrt...

jag la bara mina på jorden och sen vattnade så dom sjönk in lite i jorden..
sen kom dom flesta upp.

men tror att det skulle varit bättre om jag tog lite jord och smulade ett tunt lafer jord över alla frön.. bara några mm
Citera
2005-05-18, 18:18
Medlem
Hihi, Köpte 20påsar frön idag och gick runt på en liten vandring i området. Kommer förhoppningsvis krylla av pionvallmo i trakterna
Citera
2005-05-22, 18:39
Bannlyst
Går det bra med:

Pion vallmon: Black Peony att utvinna opium ur?(svar från användare:StorMamma uppskattas) iså fall har jag sått dom idag
Citera
2005-05-22, 20:26
Medlem
Bloodhounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aleeexander
Pion vallmon: Black Peony att utvinna opium ur?(svar från användare:StorMamma uppskattas) iså fall har jag sått dom idag

Ja, du kan utvinna opium ur dessa. Det kan du ur all pianovallmo, se bara upp så den inte är lågmorfinhaltig.

OT. Det är lite oförskämt att be om svar från en speciell person. Detta ger ett intryck att du inte litar på dom andra som skriver här. Om någon inte kan någonting brukar dom hålla käften och vet dom något så bidrar dom med det.
Citera
2005-05-22, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bloodhound
Ja, du kan utvinna opium ur dessa. Det kan du ur all pianovallmo, se bara upp så den inte är lågmorfinhaltig.

Hur ser man om den är lågmorfinhaltig?
Citera
2005-05-22, 21:53
Medlem
Smokebombs avatar
Jävlar vad mina H&C börjat skjuta upp ur jorden!

Tips: Plantera på solig plats! Fröerna skjuter upp på en bråkdel av tiden det tar för dem att skjuta upp på en skuggig plats.

Var på en turkaffär idag och köpte 400 gram av Kryddhusets vita vallmo frön.
De ser exakt likadana ut som mina H&C.

På baksidan stod det Papaver Sonniferum. Hoppas det bara är en annorlunda stavning och inget fuffens. Jävligt nice att dem printar ut strain på baksidan iaf

Någon som provat dessa?

Ingen som provat Santa Marias vallmofröer?

Det är ju helt jävla otroligt billigt iaf! Detta kostade mig 50 spänn, allstå 1/3 av vad 5 gram Tasman fröer hade kostat mig...
Citera
2005-05-22, 23:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av La Diana
Finns ganska många sorters vallmo, i min frökatalog (från en handelsträdgård) kostar Papaver Somniferum 28 kr. för 100 frön. Har dessutom ett miniväxthus med värme, så nu ni...
bara en liten varning diana, de är känsliga för värme, vissnar ganska snabbt om det är för varmt
hellre lite kyligt och soligt/ljust
mvh sleepless
Citera
2005-05-22, 23:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Smokebomb
Jävlar vad mina H&C börjat skjuta upp ur jorden!

Tips: Plantera på solig plats! Fröerna skjuter upp på en bråkdel av tiden det tar för dem att skjuta upp på en skuggig plats.

Var på en turkaffär idag och köpte 400 gram av Kryddhusets vita vallmo frön.
De ser exakt likadana ut som mina H&C.

På baksidan stod det Papaver Sonniferum. Hoppas det bara är en annorlunda stavning och inget fuffens. Jävligt nice att dem printar ut strain på baksidan iaf

Någon som provat dessa?

Ingen som provat Santa Marias vallmofröer?

Det är ju helt jävla otroligt billigt iaf! Detta kostade mig 50 spänn, allstå 1/3 av vad 5 gram Tasman fröer hade kostat mig...

har ej testat santa marias, men beställ från (t ex impecta) eller annat riktigt företag, jag tror 600 H&C kostar under 20 spänn, då får man bra grejer också, deras danish flag ska vara stark har jag hört
Citera
2005-05-22, 23:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lifespan
Hihi, Köpte 20påsar frön idag och gick runt på en liten vandring i området. Kommer förhoppningsvis krylla av pionvallmo i trakterna
det trodde jag med, har sått flera tusen frön, men det kommer endast någon enstaka planta, hoppas du har bättre tur
nu förodlar jag inne först och ska snart pröva att sätta ut dom
mvh sleepless
Citera
2005-05-22, 23:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Unbalanced
Heh, känner inte för att lägga pengar på
något som jag inte är 100 på ....

Förövrigt hittade jag ett ställe som säljer:
Papaver Somniferum Giganteum
Pods ganska billigt, 100st för ~100:- tror ni det är
fake eller bara otroligt dåliga kvalitéts pods ?
Läser att ni lite mer pro's skriver att "the Giant" aka. Giganteum
är en ganska dålig Vallmo sort, så man vet ju aldrig...

stämmer ju att det varnats en del för giantvallmon

100 st för 100 kr är ju annars skitbilligt för pods, krossa 50 st och koka te, det är det ju värt att prova!, berätta sedan gärna om det fungerade, i så fall vill jag ha namnet på affären, he he

mvh sleepless
Citera
2005-05-22, 23:16
Bannlyst
Hoppas bara att alla skott som kommit upp är vallmon,, att man alltid skall tvivla på sig själv fast man vet hur vallmo ser ut,, isånafall blir det många!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in