2006-05-04, 23:17
Medlem
Jaaaas avatar
Skulle nån kunna ge addren till nån fröfirma i stockholm eller liknande ? tack
Citera
2006-05-05, 13:45
Medlem
StorMammas avatar
Det är bara att knalla in på närmaste trädgårdscenter i sthlm. Köp Danska flaggan, eller dannebrogen som den också kallas.

Hur enkelt som helst.
Citera
2006-05-05, 13:50
Medlem
FoXxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorMamma
Det är bara att knalla in på närmaste trädgårdscenter i sthlm. Köp Danska flaggan, eller dannebrogen som den också kallas.

Hur enkelt som helst.

Hade en dröm för några dagar sedan med ett antal olika sorters vallmo.. "Vilt växande"..
The giant, white cloud, black dragon, danish flag och flemish antique var det jag fann intressanta..

Vad tror ni om dem i verkligheten?
Citera
2006-05-14, 14:36
Bannlyst
har läst igenom lite sidor i denna tråd men orkar inte dra igenom ALLT för att hitta svaret på min fråga så jag hoppas nån vänlig själ kan svara på dessa:

1. Vilken vallmo skulle ni rekomendera från www.froer.nu som är mycket potent och näringsrik?

2. Hur långt tid tar det från första dagen tills man får skörda?
Citera
2006-05-14, 14:47
Bannlyst
kanske en nybörjar fråga men är inte dessa fyllda med gos då?
http://www.poppie.org/html_products/20.php
Citera
2006-05-14, 17:36
Medlem
SinCitys avatar
Eftersom detta är en oerhört lång tråd och tar en evighet att läsa så undrar jag ungefär samma sak som thesilentman. Som jag förstod ursprungsinlägget så är det lite olika med kvaliteten på fröer från år till år. Dock kan jag ha missuppfattat detta...

Vilka fröer är bäst i år? Vilka fröer är alltid säkra kort?

Vänligen
//SinCity
Citera
2006-05-14, 17:48
Medlem
StorMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SinCity
Eftersom detta är en oerhört lång tråd och tar en evighet att läsa så undrar jag ungefär samma sak som thesilentman. Som jag förstod ursprungsinlägget så är det lite olika med kvaliteten på fröer från år till år. Dock kan jag ha missuppfattat detta...

Vilka fröer är bäst i år? Vilka fröer är alltid säkra kort?

Vänligen
//SinCity

Från fröer nu:

'Dannebrog'

'Black Paeony'

'Dubbel, bland.' ( blandning av pionvallmo.)

'Flemish Antique'

'Huge Doubles'

'Summer Fruits'

'Aigrette'

'Appelgreen'

'Burgundy Frills'

'Danebrog Laced'

'Double Raspberry Blush'

'Paeony Flowered Mix'

'Paeony Musical Score'

'Pink Paeony'

'Seriously Scarlet'

'Violetta Blush'

'Purple Passion'

'White Cloud'

Är de som är helt ok.

Köp aldrig " The Giant" det är en speciellt framodlad vallmo med extra låg opiumhalt, med tanke på att folk kan få för sig att göra opium på riktigt, dvs. inte drömma om det, som vi gör.

Riktigt fula blommor alltså. Och det vill vi inte ha.

Jag skulle nog om jag var ute efter riktigt, riktigt vackra blommor, satsa på en påse eller två från ett brittiskt företag. De har inte samma moralpanik som övriga.
Fast weibulls danska flaggan, eller dannebrogen är bra.

Jag tycker om Double raspbrry blush, den är fin. Men jag skulle nog som sagt botanisera fritt ibland fröpåsar med brittiskt ursprung.
Citera
2006-05-14, 17:51
Medlem
StorMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaaaa
Skulle nån kunna ge addren till nån fröfirma i stockholm eller liknande ? tack

Närmaste gardencenter...

Eller trädgårdsbutik. Eller någorlunda stor blomsterbutik.....
Citera
2006-05-15, 22:15
Bannlyst
Tjena!
har ju vart så torrt, men planterade två påsar danska, och det ser ut som det har börjat komma upp små skott, nu väntar jag bara på lite regn som dom lovat nu i veckan, vattnade en gång för ett par dagar sen men e jobbigt när man e på AT att göra nått!

hoppas ni får fina odlingar minna vänner
MVH Johan
Citera
2006-05-15, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemoglobin
Tjena!
har ju vart så torrt, men planterade två påsar danska, och det ser ut som det har börjat komma upp små skott, nu väntar jag bara på lite regn som dom lovat nu i veckan, vattnade en gång för ett par dagar sen men e jobbigt när man e på AT att göra nått!

hoppas ni får fina odlingar minna vänner
MVH Johan
Det är rätt noga med att vattna i början va? En gång varje dag då det inte har regnat?
Citera
2006-05-16, 17:13
Medlem
Tja, har inte läst igenom tråden så sorry om jag tar upp något igen, men hur gör man morfin för att injicera och mer för smärtlindring? Alltså vilka doser ungefär...
Citera
2006-05-18, 10:50
Medlem
StorMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pihlquist
Tja, har inte läst igenom tråden så sorry om jag tar upp något igen, men hur gör man morfin för att injicera och mer för smärtlindring? Alltså vilka doser ungefär...

Hmmmm,

Jag tror att du får söka i opiatforumet, tydligen måste man rena det kemiskt på något sätt.

Jag har ingen aning om hur man gör.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in