2004-10-27, 14:21
  #229
Bannlyst
tja!
Du behöver ju inte svara på nått du inte håller med om....
Nää sorry somni men jag tror inte att det gör nått om vad vi skriver vi har ju ännu inte gjort något och jag tror inte det gör så mycket om vi gör det!
"Allt jag pratar om är i teorin"
MVH J
Citera
2004-10-28, 11:57
  #230
Bannlyst
Tänkte väl mest bara på att fel personer kan läsa det här...fast å andra sidan kanske jag bara är överdrivet försiktig utav mig...

Hoppas ingen utav er är så dum att ni skriver nåt här när(om) ni sätter igång iallafall...

MVH/ M.
Citera
2004-10-28, 12:37
  #231
Medlem
StorMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av somniferum
Tänkte väl mest bara på att fel personer kan läsa det här...fast å andra sidan kanske jag bara är överdrivet försiktig utav mig...

Hoppas ingen utav er är så dum att ni skriver nåt här när(om) ni sätter igång iallafall...

MVH/ M.
Va? Vem då ?

INGEN är väl så dum så att man odlar eternellvallmo till annat än eterneller? Det är ju olagligt och jättejättefarligt om du skulle få i dig något av den!

Vad folk kan få för sig saker! SKÄMS!
Citera
2004-10-28, 14:44
  #232
Bannlyst
Tja!
Och sen om jag skriver och delar med mig om min eternell odling skall väll ingen annan kunna taga skada av det!
Har faktiskt ett genuint växt och trädgårdsintresse!
Ha det fint alla på forumet!
MVH J
Citera
2004-12-13, 18:53
  #233
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tedde
tackar, får man effekt av att inhalera fröna i sig?


Nej men du kan dö!
Citera
2005-01-18, 19:45
  #234
Medlem
"Hen and chickens"

Jag är lite nyfiken på på Hen and chickens är dom väldigt potetiella? och är det nått speciall med sidokapslarna? jag drömmde att jag skulle sätta några till våren sen vill jag tacka StorMamma för det hon skrivit.
Citera
2005-01-20, 20:24
  #235
Medlem
flera sorter

Beställde HC,pionvallmo och Danish Flag på Impecta. Kom efter 3 dar !
Så nu sitter man å kollar på påsarna :
-vilka anses bäst ?
-kan man sätta nu inomhus å få fram nåt användbart ?
Citera
2005-01-21, 12:02
  #236
Bannlyst
HC och Danish flag anses bra, själv har jag ätit 3 kapslar HC och det funkade bra. Lilaröda respektive röd/vita blommor

Inomhus - Kräver isåfall HPS eller liknande odlingslampor, det går säkert men jag undrar om det är värt det, fast har man plats...


Citat:
Ursprungligen postat av Foghat
Beställde HC,pionvallmo och Danish Flag på Impecta. Kom efter 3 dar !
Så nu sitter man å kollar på påsarna :
-vilka anses bäst ?
-kan man sätta nu inomhus å få fram nåt användbart ?
Citera
2005-01-25, 20:27
  #237
Bannlyst
tasmanian contra hc, df o dyl?

Någon som vet hur hög den genomsnittliga morfinhalten är i tasmanian jämfört med hen&chickens, danish flag etc? Ska så både och, och undrar hur jag ska prioritera de bra odlingsställena, de bästa fröna ska få de bästa platserna.
Citera
2005-01-25, 21:17
  #238
Bannlyst
tasmanska är nog en av dom starkaste ihop med Persian Whites som är riktigt fina! kanske runt 10%morfin!
jorden du odlar i får gärna vara ganska sandrik ,men vanlig jord fungerar bra!
Har dock hört att vallmo inte är speciellt förtjust i lerjord!
MVH J
Citera
2005-01-25, 21:19
  #239
Bannlyst
kolla in detta om ni vill se en riktig vallmoodling! guerilla style!
http://opium.poppies.org/index.php?act=ST&f=5&t=8959&
MVH J
Citera
2005-01-26, 17:44
  #240
Medlem
Om man ska rispa sina kapslar flera gånger ska man låta dom stå kvar i jorden eller ska man rycka upp dom och rispa och låta dom ligga sen rispa igen ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in