Citat:
Ursprungligen postat av Snibelsnor
blir inte vallmo blommor rätt små, köpte ett gäng frön men verkar inte helt lätt utvinna sedan. går det typ blanda i opiumet i tobaken till min pipa:P
Storleken beror på vad du har för frön, hur de trivs osv. du kan få pods som är som tennisbollar och pumpar ut opium.
Det är inte alls svårt att utvinna sen, dvs. rispa kapslarna. Ta en synål eller något litet och vasst och dra små sträck på frökapslen så det rinner ut vit sav. Svårare är det inte, men du kan ju alltid göra thé på det, går knappt att misslyckas.
Nej blanda inte det med tobaken till pipan, det ska förångas. Rök det i opiumpipa eller jaga draken med folie istället.