2010-05-07, 08:36
  #3169
Medlem
Snibelsnors avatar
blir inte vallmo blommor rätt små, köpte ett gäng frön men verkar inte helt lätt utvinna sedan. går det typ blanda i opiumet i tobaken till min pipa:P
Citera
2010-05-07, 11:44
  #3170
Medlem
thechosenones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snibelsnor
blir inte vallmo blommor rätt små, köpte ett gäng frön men verkar inte helt lätt utvinna sedan. går det typ blanda i opiumet i tobaken till min pipa:P

Du skär inte i blommorna utan i frökapslarna.
Angående tobaken gissar jag att det inte går, eftersom opiumet ska förångas vad jag vet.
Citera
2010-05-07, 11:51
  #3171
Medlem
Snibelsnors avatar
humm hur gör dom då när dom röker opium pipa
Citera
2010-05-07, 11:57
  #3172
Medlem
thechosenones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snibelsnor
humm hur gör dom då när dom röker opium pipa

Värmer tills det förångas antar jag.
Citera
2010-05-07, 22:33
  #3173
Bannlyst
[quote=SurTrollet]
Citat:
Ursprungligen postat av Bensching
Jo visst kan man det, jag rekommenderar dig inte att röka råopium egentligen för det är för mycket skräp (växtsafter som sätter smak och gör röken "utspädd") enligt mig men du kan ju alltid kolla in den här tråden:

http://www.drugs-forum.com/forum/showthread.php?t=33160

-Om du inte vill göra något extrakt så ät råopiumet eller gör te på det istället!



ok tack
Citera
2010-05-08, 11:04
  #3174
Medlem
minilogos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snibelsnor
blir inte vallmo blommor rätt små, köpte ett gäng frön men verkar inte helt lätt utvinna sedan. går det typ blanda i opiumet i tobaken till min pipa:P

Storleken beror på vad du har för frön, hur de trivs osv. du kan få pods som är som tennisbollar och pumpar ut opium.
Det är inte alls svårt att utvinna sen, dvs. rispa kapslarna. Ta en synål eller något litet och vasst och dra små sträck på frökapslen så det rinner ut vit sav. Svårare är det inte, men du kan ju alltid göra thé på det, går knappt att misslyckas.

Nej blanda inte det med tobaken till pipan, det ska förångas. Rök det i opiumpipa eller jaga draken med folie istället.
Citera
2010-05-08, 12:55
  #3175
Medlem
TurboBoosts avatar
Tycker min odling går jävligt trögt. Har Black Peony och white cloud på gång och det enda jag sett hittills är två ynka skott på några millimeter.. är det för kallt i mellansverige ännu?

Apropå dosering om man gör te på kapslar, hur mycket behöver man om man inte är ute efter nåt tungt rus, mer i stil med normal medicinsk användning?
Citera
2010-05-08, 14:43
  #3176
Medlem
Triacetylmorfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TurboBoost
Tycker min odling går jävligt trögt. Har Black Peony och white cloud på gång och det enda jag sett hittills är två ynka skott på några millimeter.. är det för kallt i mellansverige ännu?

Apropå dosering om man gör te på kapslar, hur mycket behöver man om man inte är ute efter nåt tungt rus, mer i stil med normal medicinsk användning?
Extremt svårt att säga, de som är beroende och/eller använder medicinskt brukar använda en liten smidig metod:
Torka alla kapslar du har och mal till pulver, blanda det sedan väl. Detta är för att homogenisera (jämna ut potensen) batchen och göra så att doseringen blir likartad varje gång även fast kapslarna varierar i potens.

Sedan börjar du helt enkelt med en väldigt liten mängd, motsvarande kanske 5-10 kapslar om det inte är en jättepotent strain och jobbar dig uppåt till önskad dos. När du sedan har koll på potensen är det bara att köra
Citera
2010-05-08, 23:23
  #3177
Medlem
Tja, tror ni 600 frön räcker till ett hektar? För ja ska nämligen beställa hem 600 frön ifrån impecta.
Mvh
Citera
2010-05-09, 04:32
  #3178
Medlem
Hur mycket brukar man få ut från 1 blomma ungefär om vi räknar i rustillfällen utan tolerans.
Hur lång tid tar det innan man kan skörda dem?

Är Weibulls Fjädervallmo något att ha? Laciniatum-gruppen.
__________________
Senast redigerad av iamugly 2010-05-09 kl. 04:57.
Citera
2010-05-09, 06:43
  #3179
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweCrime
Tja, tror ni 600 frön räcker till ett hektar? För ja ska nämligen beställa hem 600 frön ifrån impecta.
Mvh

Det där beror ju helt på hur tätt du planterar de. Antar att du vill klämma in så mycket på din yta?
Citera
2010-05-10, 12:12
  #3180
Medlem
minilogos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweCrime
Tja, tror ni 600 frön räcker till ett hektar? För ja ska nämligen beställa hem 600 frön ifrån impecta.
Mvh
Hur tätt tror du själv att de kommer stå ifall du tar en yta på 100x100m och slänger in 600 frön? Inte alls tätt, du kommer behöva en jävla massa mer frön för att täcka ditt HA.
Du har inget att förlora och frön är inte direkt dyrt, så satsa på 60.000 frön istället (många frön kommer förmodligen inte gro). Frågan är bara ifall du kommer orka/hinna att skörda alla, men det skulle bli en jävla massa opium.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in