2010-06-28, 14:46
Medlem
SurTrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dduuuuude
skörd igår för mig, alltså av komunens planterade vallmon, och tamefan de går och få rus på de
Och en fråga, kapslarna som blir över, går det och göra någe med dom, typ äta eller någe så man får i sig mer?
Någonting säger mig att det var en stor dos placebo du fick i dig?

Men om så inte är fallet så är det bara att gratulera dig/kommunen till att ni slog oss alla i att få det färdigt snabbt....
Citera
2010-06-28, 14:54
Medlem
Yohomies avatar
Någon som mumsat i sig lite kornvallmo måntro?
Citera
2010-06-28, 15:15
Medlem
Jag rensade polarens föräldrahem på vallmo förra veckan, de flesta helt "mogna" ( de växte på söder-sidan om både huset och ladugården).

Jag kokade rubbet idag (100-150 knoppar med en dm skaft) och filtrerade sedan avkoket när det puttrat nån timme och det bara var fibrer/mos kvar av växtdelarna.

Sedan kokade jag ner vattnet till en mysigt stinkande tjära och testade att fylla en 00-kapsel och svalde bara för att testa potensen.

Men jag måste säga att jag är besviken, jag är visserligen väldigt lugn och har lite klåda.
Men den där riktigt mysiga känslan lyser med sin frånvaro

Man ska väll inte behöva släbba i sig flera gram opium bara för att bli go eller?
Citera
2010-06-28, 15:23
Medlem
SurTrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steeeff
Läser ni inte en enda rad innan ni postar eller?

Med största sannolikhet så är det fel sorts vallmo du försökt dosa på, det går liksom inte att ta mista på de små pupillerna & första dygnets sömnlöshet (såvida man inte redan är ingången morfinist) och är man det så behöver man inte fråga på fb om det "funkar"..
Citat:
Ursprungligen postat av SurTrollet
Har förstås aldrig varit med om att de växt klart till midsommar tidigare trots tidigare vår och mer sol/värme..
Nej nu ger jag upp och svara/citerar endast inlägg från respekterade användare då det med stor sannolikhet smugit sig in massa sommarlovs personligheter i tråden..
Senast redigerad av SurTrollet 2010-06-28 kl. 15:30.
Citera
2010-06-28, 15:33
Medlem
Citat:
Läser ni inte en enda rad innan ni postar eller?

Med största sannolikhet så är det fel sorts vallmo du försökt dosa på, det går liksom inte att ta mista på de små pupillerna & första dygnets sömnlöshet (såvida man inte redan är ingången morfinist)..

Nej nu ger jag upp och svara/citerar endast inlägg från respekterade användare...

Små pupillrar har jag allt och fel sort tror jag inte.

De var mellan 90-110cm, utblommade och samtliga hade en vitaktig hinna på kapslarna.
Kapslarna varierade i storlek men de var inte i närheten av giants storlek och med tanke på längden så var det knappast kornvallmo heller.

Jag har ingen tolerans att tala om då jag inte använt opiater/opioider under någon längre period, senast var för någon vecka sedan och då var det oxy.

Men men, jag får väll testa att ta lite mer.
Citera
2010-06-28, 23:00
Medlem
Omnipotenss avatar
Hej!

Mina har fått små knoppar innan dom blommar ut. Jag har tryckt i mig 6 sådana utan ett skit har hänt..

Hur jag har gjort, bilder med mera finner ni på http://www.ANALEN.tk
Citera
2010-06-28, 23:14
Medlem
Om bladen och knoppen (inte podden) UPPENBART är "hårig/luden" och har röda blomblad med svart centrum är det garanterat Kornvallmo, Papaver rhoeas, samt att dennes blad mer påminner lite om ormbunkens blad.
http://www.missouriplants.com/Redalt/Papaver_rhoeas_plant.jpg

Kornvallmon är flerårig och kan bli riktigt stor! Den är vacker och är ett trevligt inslag i rabatten. Men mycket mer än så är den inte!
Så hittar man vallmo som växer "vilt" är det nästan garanterat kornvallmo!

Testade förövrigt ett gäng av min "The Gigant" skörd idag, lite tidigt jag vet, dom hade precis tappat blombladen. Tyckte den, efter omständigheterna funka utmärkt. Som ruset av 4-5 citodon, i typ 3 timmar. Det står i början av den här tråden att gigant är overksam, vilket jag dementerar!

Tyvärr så har den totala sådden av PW, HC och Gigant inte riktigt artat sig som jag hade velat. Växterna blev mycket så, 10-50cm, snittar på kanske 30cm med väldigt små pods, från en ärtas storlek till en vindruvas.
Tidigare år, dock med fel sorter av P.Som. så låg dom på ca metern med pods från en vindruva till pingisboll.

vet inte riktigt vad som vart fel i år, sådde kanske för tidigt, mitten på april plus att det var en annan rabatt.
Några tipps på jordblandningar och så?
Hur är det med vattning och näring? kogödsel på säck eller färsk hästgödsel?

Nästa år blir det äkta afghan och tasmanska vallmon!
Citera
2010-06-29, 02:50
Medlem
Dduuuuudes avatar
Citat:
Någonting säger mig att det var en stor dos placebo du fick i dig?

Men om så inte är fallet så är det bara att gratulera dig/kommunen till att ni slog oss alla i att få det färdigt snabbt....

Kan lova dig att det inte var placebo
Satt och jagade drake medans jag väntade på att téet av kapslarna skulle kicka in, vart lugn, ögonen började hänga och varm i kroppen. Helgrymt rus faktiskt, googlade efter olika strains och kände igen någon papver somniferum så verkade faktiskt vara riktigt shit. Såg att grannarna har samma, gratis knark i denna stad
Citera
2010-06-30, 12:24
Medlem
Triacetylmorfins avatar
Snabb update: Hälften blommar, hälften precis på gång att öppna sig och två st har tappat kronbladen
Citera
2010-06-30, 14:19
Medlem
Manuls avatar
Nu har den första Santa Maria-vallmon börjat slå ut. Spännande spännande. Sedan en vecka tillbaka så har vissa av blommorna fått sträva taggar mellan knoppen och de första bladen.
http://img257.imageshack.us/img257/6796/santamaria2.jpg
Citera
2010-06-30, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manul
Nu har den första Santa Maria-vallmon börjat slå ut. Spännande spännande. Sedan en vecka tillbaka så har vissa av blommorna fått sträva taggar mellan knoppen och de första bladen.
http://img257.imageshack.us/img257/6796/santamaria2.jpg
looking good
Citera
2010-06-30, 14:28
Medlem
Steampunk-assholes avatar
Hej!

Hur mycket opium eller resin får man ut från 1 planta?

tack för svar
Senast redigerad av Steampunk-asshole 2010-06-30 kl. 14:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in