Citat:
Ursprungligen postat av SurTrollet
Det lät ju billigt tycker jag, för bor man i en stad så har man ju inte direkt något alternativ? (du har ingen farmor/mormor som bor i hus och som gladeligen hjälper dig med ditt nyfunna intresse för blommor?).

Men odla lite annat också för det ser ju lite "sådär" ut om du fyller hela kolonilotten med vallmo..
Tycker också att det är billigt, eller åtminstone lagom, vilket passar bra med tanke på landet vi befinner oss i...
Tyvärr bor min mormor på psyket och min farmor i himmelen, så det råder sannerligen brist på lummiga trädgårdar att lånodla på...
Mjo, har funderat på det, d.v.s. slå upp lite potatis vid sidan om eller någonting, så att det inte blir alldeles för uppenbart. Men å andra sidan: Vad spelar det för roll om det under några månader odlas en lott vallmo, som sedan "blir uppkäkade av råddjur", så att jag måste planera nya vallmos, som redan "blir uppkäkade av råddjur", etc.? Jag menar, nog för att jag förmodligen kommer att brinna för mina lotterigrannar, men opiumet kommer ju ändå i första hand, så jag bryr mig inte så där vansinnigt mycket om vad de tror eller tycker...
Har du eller någon annan ett bra svar på om det gick att göra som jag frågade i mitt förra inlägg; d.v.s. dra upp samtliga blommor, inkl. kapslar, i ett svep och göra i ordning dem hemma istället, bara några timmar efter att man ryckt upp dem och hunnit med att i samma svep plantera nya? Känns tryggare att sköta den olagliga biten i hemmets lugna vrå istället för ute på fältet...
Citat:
Ursprungligen postat av SurTrollet
Och nej man vill inte snåla när man har, jag kör så länge det räcker sen får man ta smällen om man blir dålig, det blir jag varje år som fd heroinist (då krävs det inte så mycket för att kroppen ska skrika efter mer) men har man inte "sysslat" med opiater i någon större utsträckning så blir man inte sjuk av lite opium på hösten inte.

Hehe, har hunnit med att pröva på i princip allt jag vill i opioidväg jag också, förutom lite finare mediciner så som morfin, ketogan samt just opium! (Aldrig injicerat dock.) Ska göra ett stadigt försök att bli nykterist och bara ta psykedelika framöver, men den där gamla opioidrösten viskar också att lite opiumte inte kan vara fel!