2011-04-21, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chaoswithin
Fördel att förkultivera:
Man kan sätta dom med perfekta avstånd.
Nackdel:
Ett riktigt skitjobb.
Tar mycket plats.

Och ska man odla dom inne är det nästan obligatoriskt med hps. köp fyra blomlådor och sätt runt majaplanbtorna.

Växer de inte under LE-lampor? Om man kan odla Cannabis under 3st 21w LE borde väll valmo också växa under det?
Citera
2011-04-21, 13:25
Medlem
chaoswithins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogstokigturk
Växer de inte under LE-lampor? Om man kan odla Cannabis under 3st 21w LE borde väll valmo också växa under det?
Förkultivering kan säkert funka med LE, men mina dog efter c:a 2 veckor.

Med HPS är det fortfarande svårt att få dom att överleva men en barnlek jmf LE.
Citera
2011-04-21, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arioch
Men varför ska du förkultivera dem? Ut med fröna så snart det går? Annars fungerar det väl att köra dem inomhus i ett fönster eller under en HPS någon meter över - men det måste väl ändå vara overkill?

Använd du HPS:en till det den ska användas till , istället..

Äsch är man perfektionist så vill man ju förkultivera dem och välja de bästa och de som ser starkast/vigorösa ut för att sätta ut på kolonin.

Overkill gillar vi! Mer sjuklig perfektionism till folket!

MVH
Citera
2011-04-21, 13:35
Medlem
chaoswithins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mumla
Äsch är man perfektionist så vill man ju förkultivera dem och välja de bästa och de som ser starkast/vigorösa ut för att sätta ut på kolonin.

Overkill gillar vi! Mer sjuklig perfektionism till folket!

MVH
Överlevnadsgraden hos förkultiverade är ju många gånger högre än om du bara slänger ut fröer också ;-)

Själv har jag nu slängt ut över 500k fröer varav c:a 200k i sthlms förorter, så ser ni vita och lila vallmoblommor så är det bara att skörda.
Citera
2011-04-21, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chaoswithin
Överlevnadsgraden hos förkultiverade är ju många gånger högre än om du bara slänger ut fröer också ;-)

Själv har jag nu slängt ut över 500k fröer varav c:a 200k i sthlms förorter, så ser ni vita och lila vallmoblommor så är det bara att skörda.

Hehe precis!

Nice, växer det bra uppe i Sthlm? Jag bor i Skåne, så jag har någon fördel kan jag tänka mig när det gäller vädret.

Peace!
Citera
2011-04-21, 16:46
Bannlyst
Jag vet inte varför det skulle vara annorlunda, men kan opievallmon tillgodogöra sig ljuset genom ett fönster och ändå bli potenta?
Citera
2011-04-21, 19:52
Medlem
chaoswithins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av betongfarsa
Jag vet inte varför det skulle vara annorlunda, men kan opievallmon tillgodogöra sig ljuset genom ett fönster och ändå bli potenta?
Yes, jag skulle vilja påstå (utan att ha en annan källa än mina egna blommor) att dom mår bäst av äkta solljus
Citera
2011-04-23, 19:33
Medlem
Många verkar inte kunna/vilja svara på detta?

Hur många kapslar behövs det för att få ett normalt rus? Självklart diffar det, men allt i hela världen har ett genomsnitt.
Citera
2011-04-26, 18:05
Medlem
Knarkar-Kockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rymdrattan
Många verkar inte kunna/vilja svara på detta?

Hur många kapslar behövs det för att få ett normalt rus? Självklart diffar det, men allt i hela världen har ett genomsnitt.

Menar du själva "blomman" nu, stora knoppen där man snittar för att få ut opiumet? att äta en hel potent sån och du är väl däckad i dagar?

iaf, nu ska jag ut och odla mina små fina
Citera
2011-04-27, 00:24
Medlem
Nu har jag beställt mina fröer, så planteringen börjar nästa vecka! (Snön försvann bara några dagar sen lite längre norrut Jag hoppas att jag hinner sköra dock
Citera
2011-04-27, 03:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrotnisseochhansvanner
Nu har jag beställt mina fröer, så planteringen börjar nästa vecka! (Snön försvann bara några dagar sen lite längre norrut Jag hoppas att jag hinner sköra dock
a fan läste inte.. jaja samma här! planterade mina i förrgår och hoppas på det bästa!
Citera
2011-04-27, 08:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkar-Kocken
Menar du själva "blomman" nu, stora knoppen där man snittar för att få ut opiumet? att äta en hel potent sån och du är väl däckad i dagar?

iaf, nu ska jag ut och odla mina små fina
Nja. Nä.

Däremot kan man hypotetiskt OD:a om man äter för många pods, eller gör en brygd på för mycket av det goda. En bra riktlinje är att odla så pass mycket att man kan offra en del pods för att på så sätt få grepp om styrkan. Den varierar och av flera orsaker - typ av frö - storlek - växtplats & sol - om latexet tömts i rätt tid etc.

Få koll på hur starkt just ditt Opium är, så kan du sedan dosera därefter. Alla generella riktlinjer har annars en tendens att komma på skam.

Peace
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in