2009-09-28, 16:09
Medlem
Herr Kantarells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minilogo
Ska du odla inomhus?
Om man slänger ut fröna nu på hösten så kommer de upp tidigare på våren, bättre än att så dem på våren faktiskt. Man kan ju slänga ut både på höst och vår visserligen så får man skörd under längre tid.
Citera
2009-09-29, 07:51
Medlem
UNIT456s avatar
Citat:
Ska du odla inomhus?

Nej, jag har hittat en bra plats som jag tänkte hälla ut en hög jord på eller göra en rabatt. Sen ska det odlas vallmo!
Citera
2009-09-29, 19:32
Medlem
minilogos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UNIT456
Nej, jag har hittat en bra plats som jag tänkte hälla ut en hög jord på eller göra en rabatt. Sen ska det odlas vallmo!
okej
Citera
2009-09-30, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorMamma
VARNING!

Om du skulle råka glömma ditt te på spisen under en längre stund på låg värme så kan det hända att vattnet kokar bort och det blir en mörkbrun kladdig massa i bottnen, Så kan det vara tecken på att du har misslyckats med ditt te och istället har tillverkat opium! Rulla små bollar av det och slå in i fin folie, och gå sedan och anmäl dig hos polisen
Gjort
Citera
2009-09-30, 11:35
Medlem
UNIT456s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tukotih
Gjort

Du har väl inte anmält dig hos polisen?
Citera
2009-09-30, 12:03
Medlem
SurTrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tukotih
Gjort
Hur blev det? när jag gjorde det en gång så tyckte jag det blev svagt som fan nämligen, iaf jämfört med skördad latex..

Hade hellre druckit det som thè.
Citat:
Du har väl inte anmält dig hos polisen?
Citera
2009-09-30, 12:37
Medlem
UNIT456s avatar
När kan man börja plantera ut frön? Har ju läst på flera ställen i tråden att man kan plantera ut fröna i omgångar så att vallmon "mognar" i omgångar. Funderade på att plantera ut både nu i höst och i vår.
Citera
2009-09-30, 15:58
Medlem
minilogos avatar
Citat:
När kan man börja plantera ut frön? Har ju läst på flera ställen i tråden att man kan plantera ut fröna i omgångar så att vallmon "mognar" i omgångar. Funderade på att plantera ut både nu i höst och i vår.
Satsa på efter första snösmältet eller något när du vet att det inte kommer bli för varmt igen.
Citera
2009-10-01, 08:00
Medlem
UNIT456s avatar
Citat:
Satsa på efter första snösmältet eller något när du vet att det inte kommer bli för varmt igen.

Tackar. Vad ska du odla nu i vår då?
Citera
2009-10-01, 16:57
Medlem
minilogos avatar
Citat:
Tackar. Vad ska du odla nu i vår då?
Ifall du syftar på Vallmo så blir det sparade frön från årets skörd, har några 1000 "premium" frön som jag verkligen hoppas på.
Sen blir det alla möjliga frön, även dessa från iår. Blir nog att köpa att köpa något/några kilo vanliga frön, tänkte köra stort -10.
Du då?
Citera
2009-10-02, 08:07
Medlem
UNIT456s avatar
Citat:
Ifall du syftar på Vallmo så blir det sparade frön från årets skörd, har några 1000 "premium" frön som jag verkligen hoppas på.
Sen blir det alla möjliga frön, även dessa från iår. Blir nog att köpa att köpa något/några kilo vanliga frön, tänkte köra stort -10.
Du då?

Eftersom det är min första odling så blir det nog bara H&C. Men jag ska nog försöka odla i flera omgångar för att få ut så mycket som möjligt av det hela.
Citera
2009-10-02, 19:36
Medlem
minilogos avatar
Citat:
Eftersom det är min första odling så blir det nog bara H&C. Men jag ska nog försöka odla i flera omgångar för att få ut så mycket som möjligt av det hela.
Då får vi hoppas att det går bra och du blir nöjd med ditt resultat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in