2010-02-28, 15:56
Medlem
Goatboys avatar
Bump*

Fortfarande ingen som vet hur Purple Taz ska odlas?
Citera
2010-02-28, 21:09
Medlem
minilogos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goatboy
De svenska groddarna blev ~2cm innan jag åt upp dem i samband med att jag "fin-frön".

Men jag funderar på om purple taz ska växa i tropisk fuktig värme?

Edit: (hade ~20 groddar och tror nog att jag fick ett bättre humör efter att jag tuggade i mig dem med rötter och allt )

markerat; huh?

Tror inte det är stor värmeskillnad mellan olika sorter, men testa och höj värmen och se ifall de gror svårare kan det inte va, funkar det så funkar det. Annars lever ofta vallmoplantor i ganska torr miljö så som Afghanistan.
Men allvarligt odlar du bara upp massa groddar och äter upp dem? Känns grymt onödigt, du lär ju behöva påsar fyllda med groddar för att känna något?
Citera
2010-03-01, 11:43
Medlem
qwertyhushs avatar
god förmiddag!

Undrar om det är någon som lyckats odla vallmo i en lägenhet? Om ja, finns det några bra tips för att lyckas? Har letat efter affärer där man kan hitta torkade vallmoeterneller men utan större framgång.

Så nu funderar jag om det går att greja själv helt enkelt.

(Detta eternelletande har jag endast gjort i sthlm dock. Vet iof att det går att hitta på ebay... men det vore bättre att få tag i det lokalt för mig.)
Citera
2010-03-01, 16:52
Medlem
qwertyhushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwertyhush
god förmiddag!

Undrar om det är någon som lyckats odla vallmo i en lägenhet? Om ja, finns det några bra tips för att lyckas? Har letat efter affärer där man kan hitta torkade vallmoeterneller men utan större framgång.

(Detta eternelletande har jag endast gjort i sthlm dock. Vet iof att det går att hitta på ebay... men det vore bättre att få tag i det lokalt för mig.)

Jag menar såklart inte att jag ska plantera eternellerna... Men i brist på att hitta dom i affären tänkte jag odla själv. Om det nu låter sig göras i rimlig omfattning.
Citera
2010-03-02, 15:59
Bannlyst
Är det någon stor skillnad mellan ruset på indica-weed och opium?
Citera
2010-03-02, 16:18
Medlem
SurTrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwertyhush
god förmiddag!

Svar nej, eller klart det går men inte som "n00b" då det är lite klurigare än cannabis att få rätt på. Ingen av de som frågat/spekulerat om detta tidigare i tråden har återkommit med lyckat resultat iaf.
Citat:
Ursprungligen postat av persson121
Det är helt olika droger som sätter sig på olika receptorer i hjärnan så svar ja..
Senast redigerad av SurTrollet 2010-03-02 kl. 16:21.
Citera
2010-03-02, 16:27
Medlem
MorfarHolgers avatar
Citat:

Ja, det är helt olika saker. Varför tror du att de skulle vara lika?
Citera
2010-03-02, 16:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MorfarHolger
Ja, det är helt olika saker. Varför tror du att de skulle vara lika?

Nja, läste att indica är neråt och opium är också neråt.
Jag undrar om dom har samma effekter?
Citera
2010-03-02, 16:48
Medlem
SurTrollets avatar
Citat:
Nja, läste att indica är neråt och opium är också neråt.
Jag undrar om dom har samma effekter?
Alkohol är också "neråt" men det går ju inte att jämföra med cannabis ändå eller hur? alkohol och opium är mer lika varandra än cannabis är med dessa..
Senast redigerad av SurTrollet 2010-03-02 kl. 16:50.
Citera
2010-03-02, 17:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SurTrollet
Alkohol är också "neråt" men det går ju inte att jämföra med cannabis ändå eller hur? alkohol och opium är mer lika varandra än cannabis är med dessa..

Skulle vara enklare för mej att få veta hur ruset är på opium.
Citera
2010-03-02, 17:44
Medlem
SurTrollets avatar
Citat:
Skulle vara enklare för mej att få veta hur ruset är på opium.
Kan ju bara svara för mig själv (anledningen till att det finns många olika sorters droger är ju att alla reagerar olika) men jag blir social och aktiv (som många blir på tjack) plus att det är ångestdämpande och euforiskt.

Jag blir "skön" och mår bra helt enkelt vilket jag på sätt & vis även blir på cannabis men då utan den sociala och aktiva "boosten" (vem orkar med "nyktra" människor när man är helt nedrökt?).

Och man blir inte "trögtänkt" som på cannabis utan snarare knivskarp i sinnet (om man inte överdoserar och blir/beter sig som en zombie).
Senast redigerad av SurTrollet 2010-03-02 kl. 17:49.
Citera
2010-03-02, 18:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SurTrollet
Kan ju bara svara för mig själv (anledningen till att det finns många olika sorters droger är ju att alla reagerar olika) men jag blir social och aktiv (som många blir på tjack) plus att det är ångestdämpande och euforiskt.

Jag blir "skön" och mår bra helt enkelt vilket jag på sätt & vis även blir på cannabis men då utan den sociala och aktiva "boosten" (vem orkar med "nyktra" människor när man är helt nedrökt?).

Och man blir inte "trögtänkt" som på cannabis utan snarare knivskarp i sinnet (om man inte överdoserar och blir/beter sig som en zombie).

Hhehe, varför föredrar många cannabis då om opium verkar vara bättre?

Vad är biverkningarna med opium? Läste på någon sida där att man kan bli beroende på opium på typ en vecka. Men det sägs att cigg kan man bli lättare beroende av. Fan, jag har rökt och snusat i 2 år ( inte nu längre) och jag kunde enkelt sluta. Wipps sa det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in