2009-01-19, 13:21
  #2473
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Her0in
Ahhh..

Sen är det bara ner med skiten i varmt vatten?

Jag brukar mixa kapslarna, lägga i en kastrull och fylla upp med kallt vatten och påbörja uppvärmingen.
Sen när det kokar till så tar jag direkt av det från plattan och låta dra ett tag och silar sedan bort växtdelarna. Man kan upprepa processen en gång till med gegget som blir kvar men det är inte lika bra tryck då (såklart)...

-Hua vad sugen jag blir på sommar nu när tråden dragits igång igen..
Citera
2009-01-19, 20:34
  #2474
Medlem
minilogos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrollKungen
-Hua vad sugen jag blir på sommar nu när tråden dragits igång igen..

Man blir sjukt sugen, nu när man ska göra världens odling i år och verkligen lägga tid på det för att få ut en förhoppningsvis stor skörd så att man klara sig hela hösten/vintern.

Citat:
Ursprungligen postat av Her0in
Sen är det bara ner med skiten i varmt vatten?
Japp...
Brukar som sagt som TrollKungen mixa eller skära mina pods i små bitar/pulver och sedan lägga dem i en skål så att de är redo för att läggas ner i vattnet. Undertiden kokar jag upp en kastrull med vatten ( en si sådär strax över två dl) och när vattnet kokar som mest ställer jag av den från plattan vartefter jag lägger ner mina mixade pods i vattnet som får står och sjuda och suga ur sig allt gottigt i 10-30 min. Därefter silar jag bort alla sörja och frön ur vattnet som jag lägger i en annan liten talrik, ifall man vill göra ett nytt thé kok.
Sen doppar jag som sagt en Vaniljthé påse några gånger i glaset för att få bort det mesta av smaken. Därefter är det bara att plåga i sig sitt fina opium-thé.
Citera
2009-01-19, 23:07
  #2475
Medlem
muipoaldos avatar
ja ska då handla ett stort lager med hen and chickens, hoppas att dom är riktigt potenta i år
längtar som fan till säsongen drar igång

om ja får en bra skörd i år så ska jag nog mjölka kapslarna på opiumet och gör nån slags lösning med alkohol, och resten av blomman maler jag ner till ett fint pulver som ja kan göra te på när ja känner för de, låter de som en bra ide? (blir säkert ett jävla jobb men de är de ju värt )
Citera
2009-01-20, 14:42
  #2476
Medlem
Her0ins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minilogo
Man blir sjukt sugen, nu när man ska göra världens odling i år och verkligen lägga tid på det för att få ut en förhoppningsvis stor skörd så att man klara sig hela hösten/vintern.


Japp...
Brukar som sagt som TrollKungen mixa eller skära mina pods i små bitar/pulver och sedan lägga dem i en skål så att de är redo för att läggas ner i vattnet. Undertiden kokar jag upp en kastrull med vatten ( en si sådär strax över två dl) och när vattnet kokar som mest ställer jag av den från plattan vartefter jag lägger ner mina mixade pods i vattnet som får står och sjuda och suga ur sig allt gottigt i 10-30 min. Därefter silar jag bort alla sörja och frön ur vattnet som jag lägger i en annan liten talrik, ifall man vill göra ett nytt thé kok.
Sen doppar jag som sagt en Vaniljthé påse några gånger i glaset för att få bort det mesta av smaken. Därefter är det bara att plåga i sig sitt fina opium-thé.

Låter nice!

Hur är ruset när man gör på det viset?
Citera
2009-01-20, 15:01
  #2477
Medlem
minilogos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Her0in
Låter nice!

Hur är ruset när man gör på det viset?

som fan

Ja du... jag skulle nog säga något åt opiumrusets håll, kliar lite gött,mysig och go känsla något åt noddhållet, du orkar inte göra speciellt mycket mer än att ligga i soffan/sängen eller var du nu är placerad och lyssna på musik/röka eller vad du nu gör. Lite kort så är allt mysigt skönt ingen ångest eller något, ifall du nu får effekt.
Citera
2009-01-21, 14:05
  #2478
Medlem
Någon som vet en butik i malmö som säljer somniferum frön? har inte hittat något ställe, och kan itne beställa från internet, då jag fortfarande bor hos päronen. Kommer bli kul att se reaktionen när deras trädgård blir invaderad av vallmo, förutsatt att jag hittar frön i butik då.
Citera
2009-01-21, 16:28
  #2479
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av matte224
Någon som vet en butik i malmö som säljer somniferum frön? har inte hittat något ställe, och kan itne beställa från internet, då jag fortfarande bor hos päronen. Kommer bli kul att se reaktionen när deras trädgård blir invaderad av vallmo, förutsatt att jag hittar frön i butik då.

Finns i de flesta lite större butiker som säljer frön på våren så det är inga problem, däremot just sorten H & C och Danish Flag får man vända sig till impecta eller annan nätbutik för att hitta. Men pionvallmo oach några andra sorter brukar finnas...
Citera
2009-01-25, 18:05
  #2480
Medlem
wsbs avatar
Några frågor om opium/papaver somniferum

1. Finns det någon sida där man kan beställa opiumpipor? (Är det lagligt att handla med dessa rökdon i Sverige och Europa?

2. Hur ter sig ruset vid rökning respektive oralt, kontra kodein, oxykodon och buprenorfin?

/wsb
Citera
2009-01-25, 18:17
  #2481
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wsb
1. Finns det någon sida där man kan beställa opiumpipor? (Är det lagligt att handla med dessa rökdon i Sverige och Europa?

2. Hur ter sig ruset vid rökning respektive oralt, kontra kodein, oxykodon och buprenorfin?

/wsb
http://sv.wikipedia.org/wiki/Vaporizer
Citera
2009-01-25, 22:10
  #2482
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av matte224
Någon som vet en butik i malmö som säljer somniferum frön? har inte hittat något ställe, och kan itne beställa från internet, då jag fortfarande bor hos päronen. Kommer bli kul att se reaktionen när deras trädgård blir invaderad av vallmo, förutsatt att jag hittar frön i butik då.

Plantagen? Eller måste det absolut stå somniferum på påsen? Annars har de ju fullt fungerande Pionvallmo.

Underskatta inte dina föräldrars intelligens.. det är ju inte direkt rocket-science att vallmo är en knarkarblomma..
Citera
2009-01-25, 23:14
  #2483
Medlem
RadHorses avatar
Jag försökte med det här förra sommaren. Hade tre väldigt stora krukor, och de växte upp fint. När jag försökte utvinna mjölken så fick jag väldigt lite, och det var väldigt svårt att få all mjölk i en skål eller sådant. Det var bara väldigt lite som stelnade över en viss yta av kapseln, och det gick knappt att få bort.
Efter det så sket jag i de andra krukorna och jag lät dom dö.
Citera
2009-01-29, 20:13
  #2484
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matte224
Någon som vet en butik i malmö som säljer somniferum frön? har inte hittat något ställe, och kan itne beställa från internet, då jag fortfarande bor hos päronen. Kommer bli kul att se reaktionen när deras trädgård blir invaderad av vallmo, förutsatt att jag hittar frön i butik då.

Hade jag varit dig hade jag satsat på kvalitetsfrön på nätet, nån kompis har du väl som inte bor hemma?

Själv har man Tasmanska special (lyckades få tag ett företag i USA som hade ett litet lager till salu) och bud white som ska sås i år.

Misslyckades totalt förra året, fel jord, dåliga frön, men i år är allt noga planerat. Kommer bli en mysig sommar med allt vad naturen kan erbjuda och även då våra pålitliga svenska apotek!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in