2008-03-10, 22:53
  #1873
Medlem
sventumbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SinCity
Det är det vi jobbar på i den här tråden! Frön är billigt och skulle det bli så att tillräckligt många slängde ut en 100-lapp på det så skulle det säkerligen öka faunan. De sprider/återplanterar ju sig självt med så...

En Opoium-overgrow!
Citera
2008-03-10, 22:58
  #1874
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Det går inte att jämföra cannabis och opium rusmässigt och opium är 1000ggr skönare. Om man bortser från beroendet så är opium mkt mer skonsammare mot psyket än cannabis och väldigt mkt mer skonsammare (Psykiskt/fysiskt) än alkohol.

Opium är i klass med Heroin i beroendepotential. Knappast något att lattja runt och leka med. Psykiskt/fysiskt gör den ingen skada förutom det psykiska beroendet man får på en gång om man tycker om det och det gör de flesta. Eftersom opioider är så milda mot kroppen och man ej får någon baksmälla så är det lätt att man går på det dagligen och det är då man blir fast med ett hiskeligt fysiskt och psykiskt beroende värre än alla andra droger. Då blir drogen lika viktigt som att äta och dricka.

Jag har just beställt en hel hög frön, men just detta gör att jag knappt vågar prova . Däremot så kan det ju vara latjo att se om det blir något av det hela, och jag har en hel drös med mer äventyrliga knarkvänner att prova potensen av min produkt på .
Citera
2008-03-10, 22:59
  #1875
Medlem
piratkaptens avatar
En opium-overgrow skulle jag ärligt talat tro vore obeskrivilgt mycket lättare att genomföra än med cannabis.. Att ingen tänkt på detta tidigare
Citera
2008-03-11, 00:50
  #1876
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arkel
Jag har just beställt en hel hög frön, men just detta gör att jag knappt vågar prova . Däremot så kan det ju vara latjo att se om det blir något av det hela, och jag har en hel drös med mer äventyrliga knarkvänner att prova potensen av min produkt på .

Ja, det går ju bjuda på det , eller ha det en fin gammal flaska med laudanum ståendes som kuriositet. Kan vara bra om man blir skadad någon gång om inte annat.
Citera
2008-03-18, 13:20
  #1877
Medlem
ansells avatar
Papaver Somniferum Red Pom Poms

Japp... jag köpte nyligen 20 frön av Papaver Somniferum Red Pom Poms på tradera för 18kr... aldrig sett eller hört något liknande namn förut... nån här som har en erfarenhet av Red Pom Poms?
Potent?.. dåligt köp?..
Citera
2008-03-18, 17:43
  #1878
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ansell
Japp... jag köpte nyligen 20 frön av Papaver Somniferum Red Pom Poms på tradera för 18kr... aldrig sett eller hört något liknande namn förut... nån här som har en erfarenhet av Red Pom Poms?
Potent?.. dåligt köp?..

Nä men det lär då funka, det är ju somniferum.
Ja, dem hade vit lila papaver somniferum på tradera förut. " tasmanian "

Så det fanns där också, billigt var det dessutom.
Nä men det är ju bara att odla dem.
Är du missnöjd så kan du ju sälja vidare frön efter skörd.
Så då har du ju gått i vinst.
Så spela roll om det blev dåligt eller inte.

Men du lär nog känna av något på dem.

Obs, man får ju frön så det räcker efter en odling.


PS: Ansell din bild på skriet är fin.
Men jag får ångest så fort jag ser på skriet.
Citera
2008-03-22, 03:34
  #1879
Medlem
SinCitys avatar
Jag har inventerat frölagret och jag måste ha planterat en hel del förra året. Förhoppningsvis så planterar jag smartare denna gång och får fler blomster än förra året iaf, sämre utdelning kan man nog inte få...
Citera
2008-03-22, 03:41
  #1880
Medlem
Golonkas avatar
Jag fick absolut INGEN utdelning på mitt odlingsförsök 2007. Sådde två påsar Papaver Somniferium och INGEN blomma kom upp.... Där hade man sett fram emot att jaga draken lite stillsamt tillbakalutad under hösten, men nädå!
Citera
2008-03-22, 03:48
  #1881
Bannlyst
Har nu beställt opiumvallmo fröer !


Billigt!
Citera
2008-03-22, 04:55
  #1882
Bannlyst
http://www.froer.nu/product-view.asp?pid=24806975

Är dessa fröna rätt?
Citera
2008-03-22, 11:12
  #1883
Medlem
piratkaptens avatar
Jag har varken hört rekomendationer eller varningar angående din sort, men det blir väl bara att hålla tummarna. Det är ju en papaver somniferum iaf.
Citera
2008-03-22, 11:58
  #1884
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av piratkapten
Jag har varken hört rekomendationer eller varningar angående din sort, men det blir väl bara att hålla tummarna. Det är ju en papaver somniferum iaf.

Ok. kan man ''pressa'' ut mjölksaften o låte det stelna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in