Det finns en första gån gför allt och det här ska bli min för vallmo. Har införskaffat två påsar pionvallmo som nu ska sås. Lite sent kanske, men det borde nog gå.
Tyvärr har jag ingen trädgård, ingen balkong och inget lantställe, så det blir till att utnyttja lite kommunala rabatter och liknande platser. Hoppas inte kommunen har allt för många klåfingriga trädgårdsmästare som tar vallmon för ogräs när den börjar titta upp.
Nåväl önska mig lycka till och att jag kan göra vackra eterneller lite senare.