2008-05-15, 20:59
  #2089
Bannlyst
Blabla

Jag orkar inte leta i genom alla 101 flikar.. :P så jag frågar nu. när man skär dom och saften rinner ut. sen dricker upp det som rinner, blir det bra rus i skiten eller ska man låta det torka typ tills nästa dag o rulla det till en boll o äta det? är det några speciela bi effecter?
Citera
2008-05-16, 13:17
  #2090
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foam
Det verkar ganska riskabelt att plantera på så pass allmänna platser. Det borde vara säkrare att fräsa upp en plätt i någon skogsglänta eller andra obefolkade platser.

Lycka till btw

Jo jag tänkte på det också men en påse är redan planterad nu, men ska se om jag inte hittar bättre skogsplatser för den andra i helgen. Men samtidigt så är det inte olagligt (eller det är det nog, men inte så olagligt) att utnyttja kommunenes rabatter, om jag dessutom stjäl mina blommor ur rabbaterna på kvällstid så borde det gå bra.
Citera
2008-05-16, 14:13
  #2091
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugg_hjulet
Jag orkar inte leta i genom alla 101 flikar.. :P så jag frågar nu. när man skär dom och saften rinner ut. sen dricker upp det som rinner, blir det bra rus i skiten eller ska man låta det torka typ tills nästa dag o rulla det till en boll o äta det? är det några speciela bi effecter?

Bra rus i skiten? Tja. Om allt går som det skall så är det, det. Ta litet grand. Får Du önskad effekt? Om inte. Ta mer. Börja alltid med litet. Du kommer förmodligen kräkas och att det börjar att klia. Vissa gillar när det kliar, andra inte. Gå och skaffa recept på Antihistamin om Du inte gillar när det kliar.
Citera
2008-05-16, 17:06
  #2092
Medlem
OffTopic, shit vad jag stör mig på alla dessa : "jag orkar inte läsa tråden men <fråga>" De flesta sakerna hittar man ju busenkelt bara man läser några random sidor av tråden, skulle inte moderator kunna ta bort alla dessa "jag orkar inte läsa så jag förstör tråden med frågor som frågats hundratusen gånger"
Detta händer ju ofta flera inlägg i rad, orkar du inte läsa så ska du fan inte ha tillgång till informationen. =/

Jaja, jag är en grinig kinkig jävel....
Citera
2008-05-16, 18:11
  #2093
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sird
OffTopic, shit vad jag stör mig på alla dessa : "jag orkar inte läsa tråden men <fråga>" De flesta sakerna hittar man ju busenkelt bara man läser några random sidor av tråden, skulle inte moderator kunna ta bort alla dessa "jag orkar inte läsa så jag förstör tråden med frågor som frågats hundratusen gånger"
Detta händer ju ofta flera inlägg i rad, orkar du inte läsa så ska du fan inte ha tillgång till informationen. =/

Jaja, jag är en grinig kinkig jävel....
Du får medhåll från mig också Sird. Det är inte så välkommet att ställa frågor som redan besvarats..

Skärpning
Citera
2008-05-16, 19:21
  #2094
Medlem
__carls avatar
Jag hittar inga Papaver Somniferumfrön (har letat på ica och blomsteraffärer).

Finns dt några andra sorter som fungerar (alla i första inlägget var Somniferum, som jag förstod det).
Citera
2008-05-16, 19:22
  #2095
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av __carl
Jag hittar inga Papaver Somniferumfrön (har letat på ica och blomsteraffärer).

Finns dt några andra sorter som fungerar (alla i första inlägget var Somniferum, som jag förstod det).


Citera
2008-05-16, 19:40
  #2096
Medlem
Foams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskfjäll
Jo jag tänkte på det också men en påse är redan planterad nu, men ska se om jag inte hittar bättre skogsplatser för den andra i helgen. Men samtidigt så är det inte olagligt (eller det är det nog, men inte så olagligt) att utnyttja kommunenes rabatter, om jag dessutom stjäl mina blommor ur rabbaterna på kvällstid så borde det gå bra.

Sen finns ju risken att andra får för sig att ta dina blommor
Citera
2008-05-16, 22:33
  #2097
Medlem
StorMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugg_hjulet
Jag orkar inte leta i genom alla 101 flikar.. :P så jag frågar nu. när man skär dom och saften rinner ut. sen dricker upp det som rinner, blir det bra rus i skiten eller ska man låta det torka typ tills nästa dag o rulla det till en boll o äta det? är det några speciela bi effecter?

Du "orkar inte ens läsa första inlägget?

Då orkar inte jag svara.

DET GÅR ATT SÖKA DETALJERAT IN EN ENDA TRÅD OM MAN ANVÄNDER DEN FUNKTIONEN ISTÄLLET FÖR ATT INTE "ORKA"

Jag känner mig som en satans kopieringsmaskin nu, som skriver samma saker om och OM igen. Skärp er!
Om ni inte orkar läsa, så orkar ni inte odla. Slackers...
__________________
Senast redigerad av StorMamma 2008-05-16 kl. 22:36.
Citera
2008-05-17, 00:46
  #2098
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av StorMamma
Du "orkar inte ens läsa första inlägget?

Då orkar inte jag svara.

DET GÅR ATT SÖKA DETALJERAT IN EN ENDA TRÅD OM MAN ANVÄNDER DEN FUNKTIONEN ISTÄLLET FÖR ATT INTE "ORKA"

Jag känner mig som en satans kopieringsmaskin nu, som skriver samma saker om och OM igen. Skärp er!
Om ni inte orkar läsa, så orkar ni inte odla. Slackers...

Jaja, förlåt. hehe, men det stog inte exakt det jag ville veta!..
tror man ska ta en trudilut ner till nån blomster-affär eller nått o köpa en påse frön.. om det fortfarande går o plantera nu eller om det e försent?

Btw: i mina ögon är du alltid en kopierings maskin!
Citera
2008-05-17, 01:22
  #2099
Medlem
StorMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugg_hjulet
Jaja, förlåt. hehe, men det stog inte exakt det jag ville veta!..
tror man ska ta en trudilut ner till nån blomster-affär eller nått o köpa en påse frön.. om det fortfarande går o plantera nu eller om det e försent?

Btw: i mina ögon är du alltid en kopierings maskin!

Du kan så i omgångar fram till i mitten av juni om jag minns rätt...

Inlägget var absolut INTE riktat bara till dig, gå fem sidor tillbaka, så förstår du varför jag flippade en aning.
Citera
2008-05-17, 12:08
  #2100
Medlem
__carls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sird

Ahh, nu kollade jag på wiki, och jag kan bara instämma med ett
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in