Citat:
Ursprungligen postat av SinCity
Om man nu skulle orka sitta och räkna dessa minimala frön så skulle man få sitta ett tag och då blir 100kr en dålig timpenning. Bättre att väga dem och sälja via lösvikt i så fall...Fast jag ska ju plantera hela ängar jag så att det ser ut som i Afghanistan häromkring.
Okej, men låt oss nu säga om nu någon skulle vilja köpa Papaver somniferum "Tasmanian" för 100:-
Blomman är vit/lila och kapslarna blir stora.
100:- för hur måga frön då i så fall?
Min papaver somniferum tasmanian är en Vit blomma med lila färg innuti
Kapslarna bli stora och grobarheten är bra.
Har frön så att det räcker för tillfället.
Så det blir nog aatt odla rejält.
Men jag ska odla 3 olika sorters växter nu i sommar.
Men frågan är, fungerar opiumvallmo lika bra här som det gör i afghanistan.
Hur mäter man styrkan på opium?
Ska i alla fall odla ett sprakande fält i sommar med blommor.
Lika bra att köra på stort om man nu ändå ska odla.
hehhe ja det skulle vara skoj att plandera ut det överallt så att det blir som i afghanistan.
Jag har kollat runt lite överallt vars man kan sätta ut dem någonstans. Så det blir skoj att se vars det finns bra yta för det.
Man vill ju inte att fältet ska bli plundrat precis.