2007-08-05, 17:27
Medlem
gurgalofs avatar
Jag tror att de jag hittade på landet, inte är helt färdiga än, men jag tog de ändå...

Skickar bilder om 1 timma eller så... På det jag fick med mig idag.

Sen på torsdag skördar jag min Tasmanian, och mina hens and chickens har inte blommat än...

Jag ska torka alltsammans... Är det bara att låta de ligga och torka eller?
Citera
2007-08-05, 18:14
Medlem
Ett par frågor bara.
Vad händer om man gör té på kapslar som kanske inte stått riktigt sju dagar efter att kronbladen fallit? Hur länge tar det att torka en kapsel?
Citera
2007-08-05, 19:22
Medlem
gurgalofs avatar
pretending: det undrar jag också...

Nya bilder nu:

Här är på de jag hittade, hänger på tork vid mitt undanlagda oscilloskop:
http://gurgalof.com/vallmo/hitte_vallmo.JPG

Ny bild på tasmanian kapseln:
http://gurgalof.com/vallmo/kapsel.JPG

Storlek på den tasmanska kapseln:
http://gurgalof.com/vallmo/storlek_sd.JPG

Lite info: Tasmanen växer i en kruka!

Såå nu har ni något att titta på under veckan!
Citera
2007-08-05, 19:39
Medlem
Arcanums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pretending.
Ett par frågor bara.
Vad händer om man gör té på kapslar som kanske inte stått riktigt sju dagar efter att kronbladen fallit?

Samma sak som händer om du skulle röka råopium som är utvunnet för tidigt: ett sämre rus.
Citera
2007-08-05, 21:58
Medlem
z1m3_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z1m3_
nu har jag börjat ladda för nästa sesång har fått hem 200 tasmanian och 200 hen and chickens men att fram ställa ompium har jag inte redigt förstått men om man gjorde så hära fungerar det tro?

1. 1 vecka efter kronbladen fallit tar man hela plantan inklusive roten och drar upp.

2. tar fram matberedaren och tar alla knoparna och rötterna + 10cm av skaftet ochkör det 3-4 gånger igenom matberedaren

3. ta en stor kastrull och sätta på svag värme i 1-2tim? så att vattnet kockar bort

4. slå in i fina småbollar

skulle detta fungera för jag tänker röka det

någon som vett?
Citera
2007-08-06, 07:50
Medlem
Arcanums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z1m3_
någon som vett?

Det har skrivits otaliga gånger i tråden, bland annat i första inlägget.
Citera
2007-08-06, 10:24
Medlem
Haha

Jag tror på en sen sommar iår.
Förra veckan planterade jag tasmanska i en blomlåda på balkongen.
Igår såg jag hur dom första har tittat upp ovanför jorden

Kul kul.. Då vetj ag iaf att fröna fungerar. nästa år ska jag göra rätt på våren. Får se om dom här tar sig, mest ett experiment. Men kul iaf att se dom små rackarna.
Citera
2007-08-06, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arcanum
Jag sådde tidigare ikväll (inomhus) i tre olika krukor: en där jag täckt fröna med ett tunt lager jord, en där jag sådde fröna på ytan och en där jag sådde fröna på ytan med plast över med några lufthål i. Innan vetenskapen bevisar vilket som fungerar bäst, vad har fungerat bäst för er?

Jag brukar strö ett litet lager med jord över, ca 2-3 mm och sen vattna försiktigt. Det har alltid funkat för min del.
Citera
2007-08-07, 04:48
Avstängd
Carl-Ann von ss avatar
1 Tasmansk ser det ut att bli, möjligen 3. Kom att tänka på en sak nyss. Eftersom morfinet har dålig biotillgänglighet oralt är det inte bättre att hälla te:et i arslet?
Citera
2007-08-07, 21:29
Medlem
Arcanums avatar
Jag testade en sak idag. För två dagar sedan la jag några frön i vatten, där de har stått tills idag. Fröna har öppnat sig lite med en grodd (1-2 mm lång), och jag testade att plantera de. Kommer det gå?
Citera
2007-08-08, 14:06
Medlem
Arcanums avatar
De som jag planterat i en plastburk med lock har börjat poppa upp. De planterades i söndags, och det är som små vita fjädrar på de nu. Hur länge kan jag ha lock på; med andra ord, när måste jag börja utsätta de för solljus?
Citera
2007-08-08, 14:24
Medlem
Nu har jag en hel balkonglåda full med små tasmanska jävlar mohaha.. hoppas dom växer sig stora å fina..

http://img104.imageshack.us/my.php?image=dsc00955oj5.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in