2008-07-25, 01:08
Medlem
Aaah! Shit vilken besvikelse!
Mjölkade mina kapslar idag och fick ut en boll som var ungefär lika stor som en ärta och rökte i min nyinköpta vaporiserpipa. Känner ingenting...

Får hoppas att jag kan göra tee av podsen iallafall.
Citera
2008-07-25, 02:10
Avstängd
Sird:
Har du fler pods? Ta det oral. Kan slicka det direkt när du mjölkar det, eller göra en ny ärta och käka den. garanterad effekt.

Övriga>
Jag lyckades sno 10 pods och har nu mjölkat dem.
Vad är bäst, att jag draken eller äta det?
Jag är lite nojig att jag ska göra fel om jag röker det eftersom jag inte vill ut på natträder varje natt.
Hur gör man, ska man hålla inne varje andetag och ta bort det från lågan då eller är det bara att suga in och andas ut frekvent hela tiden och elda hela tiden?

Fråga 2:
Hur gör ni när ni mjölkar dem och ska torka. Låter ni det torka på poden eller tar ni bort det direkt? Tycker det är svårt att få det bra utan att förlora det lite mindre vätska som kommer ut. Tar min kartongskärare, skrapar bort vätskan på poden och försöker sedan skrapa av det på folie men känns som om jag förlorar en hel del. Lite får jag inte bort på kniven, en del smetas ut på poden och lite går går till spill på foliet när man ska samla det.
Senast redigerad av Tridnod 2008-07-25 kl. 02:14.
Citera
2008-07-25, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tridnod
Sird:
Har du fler pods? Ta det oral. Kan slicka det direkt när du mjölkar det, eller göra en ny ärta och käka den. garanterad effekt.

Övriga>
Jag lyckades sno 10 pods och har nu mjölkat dem.
Vad är bäst, att jag draken eller äta det?
Jag är lite nojig att jag ska göra fel om jag röker det eftersom jag inte vill ut på natträder varje natt.
Hur gör man, ska man hålla inne varje andetag och ta bort det från lågan då eller är det bara att suga in och andas ut frekvent hela tiden och elda hela tiden?

Fråga 2:
Hur gör ni när ni mjölkar dem och ska torka. Låter ni det torka på poden eller tar ni bort det direkt? Tycker det är svårt att få det bra utan att förlora det lite mindre vätska som kommer ut. Tar min kartongskärare, skrapar bort vätskan på poden och försöker sedan skrapa av det på folie men känns som om jag förlorar en hel del. Lite får jag inte bort på kniven, en del smetas ut på poden och lite går går till spill på foliet när man ska samla det.

fråga 2:
Du måste tillåta latexen att torka ordentligt på plats. Vissa skär på eftermiddagen och skördar inte förän på morgonen dagen efter..
Men jag tror att iaf 6-8 timmar är nödvändigt för att du ska få med dig de mesta från blomman när skrapar bort latexen. prova de..
Citera
2008-07-25, 09:05
Avstängd
Och där wastade jag mina fina pods
Försökte röka men 90% av alla lågor missades.
Vet inte om man vågar på sig det igen med hjälp av ett rökdon, vilket skulle då vara lämpligt?
Annars får man nog tugga det istället.
Citera
2008-07-25, 12:03
Avstängd
Förresten, varför är det sådan skillnad på ren opium latex och att göra thé p rena pods?

När jag slickade den rena latexen så fick jag en helt annan känsla än någon annan opiat/opioid jag tidigare provat. Kändes som jag fick så en extrem energi, lätt som en fjäder och allt var great. Lite som en "uppåt" drog

När jag dricker thét på podsen så är det som en helt annan drog. Mer typ som kodein eller liknande, jag blir tung, sänkt och noddar en massa. Orkar inte göra annat en ligga i soffan och måste anstränga mig för att vaken utan att falla in i opiat drömmar/tankar.

Är det skillnad på latexet och innehållet i växtdelarna?
Citera
2008-07-25, 14:42
Medlem
Tripod, jag ger dig kunskapen om denna pipa som jag själv har inhandlat och använt för opiumrökning;
http://www.everyonedoesit.com/online_headshop/Eagle_Bill__Shake_amp_Vape_Pipe.cfm?iProductID=340 8&iProductCategoryID=738

Delar du med dig lite om hur du gör ditt te då?
Gör du på färska kapslar eller?

Testade att göra tee på färska nu, igentligen skulle jag vänta tills ikväll men jag var så nyfiken på om det skulle funka.
Har ingen mixer så jag skar upp 2 kapslar och skar ur det vita och pressade i en vitlökspress och lät det sjuda i 20 minuter, sen filtrerade jag igenom en kaffefilter.
En av kapslarna hade inte givit mig något latex när jag skar i den så kanske var den för ny, vette fan om jag känne någonting, skulle lika gärna kunna vara placebo.
HUR GÖR DU ?
Citera
2008-07-25, 18:24
Medlem
BeanBeamers avatar
Igår fick jag känna på smärta som jag aldrig innan kännt
Jag tog sex ganska små (11cm i omkrets) kapslar och tog med mig hem, gissningsvis var dessa tasmanska (vita blommor med lila "kors" i mitten). Jag hade försökt mjölka dem, men när latexen torkade "smetade" den ut sig på kapseln och när den var torr gick den inte bort. I vilket fall som helst, jag tog med mig sex kapslar hem och börjar tugga på den första. Smaken var outhärdligt bitter så jag börjar smådricka vatten hela tiden.

När 4 kapslar var slut hade jag säkert druckit två liter. Jag kände små effekter som avslappning och att problemen började glida undan (ca 1h efter intag av den 4e kapseln), men bestämmer att ta två till. Innan jag började äta de andra hade jag druckit 2l+0.5l vatten. Med de två sista kapslarna dricker jag ca en liter till utan att tänka på hur mycket jag faktiskt druckit. Nu börjar jag känna mig full i magen men tänker inte mer på det.

Efter kanske en halvtimme börjar jag få ont "på baksidan av den nedre delen av lungorna" (altså en bit över magen inne i kroppen). Det kändes som att någon slet i mina lungor och det gjorde så fruktansvärt ont att jag nästan grät. Jag kom på hur mycket vatten jag druckit och gick till toaletten och tvingade mig att spy. Det gjorde fortfarande verkligen skitont och jag skulle precis ringa akuten när det började släppa en aning. Jag satte mig på toaletten och lutade mig frammåt och efter cs en kvart var smärtan uthärdlig igen.

Jag tänkte duscha för att sedan gå och lägga mig men när jag böjde mig över badkaret kom smärtan med samma kraft igen. Satte mig åter på toaletten och det försvann. Efter kanske en kvart till var det borta och jag gick och la mig och somnade som en bäver på Xanor.

Idag mår jag lite illa och har lite huvudvärk men inte värre än en vanlig bakfylla.

Slutsats: Ta det lugnt med vattnet även om det smakar skit.
Senast redigerad av BeanBeamer 2008-07-25 kl. 18:28.
Citera
2008-07-26, 02:58
Medlem
BeanBeamers avatar
Ett tips är altså att skära vertikalt när ni mjölkar. Jag skar horisontellt som sagt och det var omöjligt att samla in latexen på ett sätt som inte hade tagit hela natten. Kommer antagligen försöka tvätta bort latexen med vatten för att sedan ånga bort när jag ta in kapslarna
Citera
2008-07-26, 03:38
Medlem
hejdamans avatar
Jag har 30 st omjölkade kapslar på tork just nu. Kan jag torka dom och sen äta dom hela när dom är torkade? Kan jag göra te på dom omjölkade kapslarna?
Citera
2008-07-26, 15:10
Medlem
BeanBeamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejdaman
Jag har 30 st omjölkade kapslar på tork just nu. Kan jag torka dom och sen äta dom hela när dom är torkade? Kan jag göra te på dom omjölkade kapslarna?
Du kan äta de torkade kapslarna, eller göra té. Ditt val
Citera
2008-07-26, 15:14
Medlem
Bläää! Besvikelse!

Igår var jag hemma hos en gammal vän och skulle göra tee.
Så vi var 3 personer, tog 9st av mina största pods och skar upp dom och mosade det vita ner i en kastrull där dom fick skjuda i 20 minuter, drack och gjorde omkok på gegget som var kvar.

Ingen nämnvärd effekt.
Möjligen att jag kände mig avslappnad och något gladare men å andra sidan rökte vi holk hela kvällen så det är mycket möjligt att det bara var rökat.
hade hoppats på en subutexeffekt
Citera
2008-07-26, 16:06
Medlem
Skördedags

Idag plocka jag ytterliga 10st för torkning.

Fråga: Jag plockar upp hela växten med rotsystem å allt å alla blad..

Dock smular alla blad sönder väldigt fort.. suck..

Hur gör ni? Tar ni bara pod+10cm och rot och slänger resten därimellan?

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in