Igår fick jag känna på smärta som jag aldrig innan kännt

Jag tog sex ganska små (11cm i omkrets) kapslar och tog med mig hem, gissningsvis var dessa tasmanska (vita blommor med lila "kors" i mitten). Jag hade försökt mjölka dem, men när latexen torkade "smetade" den ut sig på kapseln och när den var torr gick den inte bort. I vilket fall som helst, jag tog med mig sex kapslar hem och börjar tugga på den första. Smaken var outhärdligt bitter så jag börjar smådricka vatten hela tiden.
När 4 kapslar var slut hade jag säkert druckit två liter. Jag kände små effekter som avslappning och att problemen började glida undan (ca 1h efter intag av den 4e kapseln), men bestämmer att ta två till. Innan jag började äta de andra hade jag druckit 2l+0.5l vatten. Med de två sista kapslarna dricker jag ca en liter till utan att tänka på hur mycket jag faktiskt druckit. Nu börjar jag känna mig full i magen men tänker inte mer på det.
Efter kanske en halvtimme börjar jag få ont "på baksidan av den nedre delen av lungorna" (altså en bit över magen inne i kroppen). Det kändes som att någon slet i mina lungor och det gjorde så fruktansvärt ont att jag nästan grät. Jag kom på hur mycket vatten jag druckit och gick till toaletten och tvingade mig att spy. Det gjorde fortfarande verkligen skitont och jag skulle precis ringa akuten när det började släppa en aning. Jag satte mig på toaletten och lutade mig frammåt och efter cs en kvart var smärtan uthärdlig igen.
Jag tänkte duscha för att sedan gå och lägga mig men när jag böjde mig över badkaret kom smärtan med samma kraft igen. Satte mig åter på toaletten och det försvann. Efter kanske en kvart till var det borta och jag gick och la mig och somnade som en bäver på Xanor.
Idag mår jag lite illa och har lite huvudvärk men inte värre än en vanlig bakfylla.
Slutsats: Ta det lugnt med vattnet även om det smakar skit.