2011-06-04, 14:50
Medlem
Borde jag skaffa Leblanc eller Nocturne? Jag är ingen erfaren junglare, men det verkar roligt att jungla med Nocturne.
2011-06-04, 15:01
Medlem
Swain är ju förfan galen!!!
2011-06-04, 15:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Smagg
Hon känns ganska vek, lite smårolig spelstil men gör ganska dålig skada.
Hon är mest bra i början av spelet då hon kan harassa bra och få kills med hjälp av den radiostyrda slowen. Mot slutet känns hon bra värdelös och jag brukar mest bara ignorera deras orianna ifall dom har en, hon gör sin ulti sen händer inte så mycket mer.

Hon gör ganska mycket skada om man kör med Lichbane och inte bara tror att skadan ska komma från sina spells.

Sen en champ med slow/speedboost, sköld och en ulti som kan vara helt galen tillsammans med vissa andra champs (Nunu ulti, Brand, MF osv) är inte helt fel
2011-06-04, 15:05
Medlem
Sandman423s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjosanitjompen

Tycker att han typ top3 i AP hjältar. Finns inte jobbigare att möta mitten, får han catalyst tidigt + lvl 6 så är det jättejobbigt att få ner han och han har 3 offensiva spells som gör så att han kan harassa något sjukt.

Ligger på typ 1650 i ranked soloque och har 70% vinster med han. Tycker han är jättebra. Dom enda hjältarna jag har förlorat mot i mitten är xin zhao och alistair, och det därför att dom har jättebra earlyburst. Går inte riktigt att stå på lane mot dom efter 3-4-5
2011-06-04, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandman423
Tycker att han typ top3 i AP hjältar. Finns inte jobbigare att möta mitten, får han catalyst tidigt + lvl 6 så är det jättejobbigt att få ner han och han har 3 offensiva spells som gör så att han kan harassa något sjukt.

Ligger på typ 1650 i ranked soloque och har 70% vinster med han. Tycker han är jättebra. Dom enda hjältarna jag har förlorat mot i mitten är xin zhao och alistair, och det därför att dom har jättebra earlyburst. Går inte riktigt att stå på lane mot dom efter 3-4-5

Ska defenitivt köpa honom! Synd bara att han kostar 6300
2011-06-04, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soffsits
Men jag förstår inte, hur kan man vara så dålig? Visst ifall du nyss börjat, men lite spelförståelse borde man ha, inte så att man ska gå fram mot två stycken för att attackera dom tills man dör..
Är möjligt att de inte är så seriösa/feedar med flit. Eller inte reagerar på att de tar skada. Eller något.

Citat:
Ursprungligen postat av Solitaz
Tycker att hon ser förbannat rolig ut, men jag behöver fortfarande köpa klart de få runor som jag har kvar åt Shaco som jag mainar.
Får jag fråga vilka runor du hade tänkt dig med Shaco?

Citat:
Ursprungligen postat av BJ12
Borde jag skaffa Leblanc eller Nocturne? Jag är ingen erfaren junglare, men det verkar roligt att jungla med Nocturne.
De är två helt olika karaktärer, så det beror på vad du vill ha. Vill du ha en mage som är stark i början och svag i slutet, eller vi du ha en av de bästa junglarna som ofta blir bannad i rankat?

Citat:
Ursprungligen postat av tjosanitjompen
Liksom många andra AP carries, som exempelvis Karthus och Malzahar. Swain förlorar väldigt mycket på om fienderna har Ignite. Kan man hindra han från att få golem, t ex genom att stjäla deras, så förlorar han mycket på det också. Men ja, han är riktigt stark.

Citat:
Ursprungligen postat av Sandman423
Tycker att han typ top3 i AP hjältar. Finns inte jobbigare att möta mitten[---]
Ta du Swain så tar jag Irelia och vi ser vad som är jobbigare.

Min poäng är att olika karaktärer kan kontra varandra olika bra. Får Swain möta exempelvis LeBlanc kan han få det tungt, då hans early inte är så starkt medans hennes är riktigt starkt.
2011-06-04, 16:32
Medlem
LXXVs avatar
På tal om Swain. Alla vet ju att hans e+ignite kan göra sjukt mycket skada tack vare att e ökar skadan med 20% när den är i lvl 5.

Funkar Poppys ulti på samma sätt? Alltså att man spelar Poppy och drar sin ulti på en champion och sedan drar ignite; kommer ignite göra mer skada då?

För att fortsätta kring Swain diskussionen....

Hur levlar ni hans abilities. Jag kör denna R>E>W>Q då det förbättrar min farmings möjlighet. Kör ni på samma sätt eller väljer ni att maxa Q framför W? Q är decriptify och W är Nevermove....

EDIT: förtydligade fråga 1 samt la in en till fråga...
Senast redigerad av LXXV 2011-06-04 kl. 16:47.
2011-06-04, 16:59
Medlem
HoN nere, prövade på LoL. Herregud... Herregud säger jag bara.. Hur pallar ni LoLspelare lira LoL? VIDRIGT.
2011-06-04, 17:04
Medlem
gayfarers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av O.M
HoN nere, prövade på LoL. Herregud... Herregud säger jag bara.. Hur pallar ni LoLspelare lira LoL? VIDRIGT.

Utveckla
2011-06-04, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av O.M
Jo tack, bara bra. Hur gåre med HoN?
2011-06-04, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LXXV
Funkar Poppys ulti på samma sätt? Alltså att man spelar Poppy och drar sin ulti på en champion och sedan drar ignite; kommer ignite göra mer skada då?
Ja. Även Deathfire Grasp. Därför så många Poppys köper Deathfire Grasp.
2011-06-04, 17:16
Medlem
Måste in här och dela med mig av mitt hat mot feeders och människor som inte verkar förstå sig på spelet.

Körde ett game nyss där Kog'Maw var afk första 5 minuterna. Jag spelar Singed och gick bot med Vayne samtidigt som Mundo soloade top. När Kog'Maw kommer tillbaka går han bot och undrar vad jag gör bot (!). Försöker få han att förstå att jag och Vayne varit bot hela matchen och att Kog'Maw ska gå top med Mundo. Då börjar plötsligt påhopp från Kog'Maw i /all chatten att jag är "stupid", "retard", "noob" osv. Ignorerar det och fortsätter spela spelet och tänker att det här kanske kan fungera ändå. Motståndarna har en jungle Nocturne. Trodde alla i mitt lag var medvetna om det då han hade Smite, men nejdå. Våran Irelia går mid och blir gankad tre gånger efter varandra av Nocturne. Irelia får utbrott vid varje gank och undrar varför ingen sa mia. Jag upprepade alla tre gånger att han junglade och därför kan ingen säga mia. Irelia vill inte ta in det och hoppar in med Kog'Maw och börjar dumförklara mig. Inte blev matchen bättre av att alla i mitt lag låg på ~0/5/0 förutom jag har Vayne.

Ibland vill man bara kasta ut datorn genom fönstret.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in