2011-05-16, 01:15
Medlem
Arsenal-For-Lifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaxz
Blev brutalt feedad som TF (AD) > plockade allt och alla > Garen och Alistar köpte Thornmail > Kunde inte ta dom 2 längre

sadface
> Du köper Last Whisper/Madred's?
2011-05-16, 01:52
Medlem
Hur kan man allvarligt undvika att titta på kartan? Jävla epic fail att spela med idioter
2011-05-16, 08:35
Medlem
Citat:
Blev brutalt feedad som TF (AD) > plockade allt och alla > Garen och Alistar köpte Thornmail > Kunde inte ta dom 2 längre

sadface
Du löser det genom att inte köra AD, sämsta sättet att bygga TF imo.

AP ftw.

Fast om du nu tvunget måste döda dem, skaffa lite mres, eftersom thornmail gör magic damage tillbaka. (antar att det var det du syftade på?)
2011-05-16, 08:38
Medlem
Deedles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xennah
Du löser det genom att inte köra AD, sämsta sättet att bygga TF imo.

AP ftw.

Fast om du nu tvunget måste döda dem, skaffa lite mres, eftersom thornmail gör magic damage tillbaka. (antar att det var det du syftade på?)
Bara jag som tycker att AP TF suger kewk?
Enda sättet att kontra AD är ju en thornmail alt. massa jävla armor, även detta så har jag massa armor pen runor och bygger ofta armor pen, men det är ju bara jag :<<.<.<
2011-05-16, 08:38
Medlem
Citat:

sadface

Skaffa MRes eller Lifesteal
2011-05-16, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deedle
Bara jag som tycker att AP TF suger kewk?
Enda sättet att kontra AD är ju en thornmail alt. massa jävla armor, även detta så har jag massa armor pen runor och bygger ofta armor pen, men det är ju bara jag :<<.<.<

AP TF är sjukt mycket bättre än AD TF. Enda sättet att kontra AP är ju med magic resist, och jag köper alltid magic pen samt har magic pen runes och masteries, så vart försöker du komma?
2011-05-16, 08:52
Medlem
Deedles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeltVild
AP TF är sjukt mycket bättre än AD TF. Enda sättet att kontra AP är ju med magic resist, och jag köper alltid magic pen samt har magic pen runes och masteries, så vart försöker du komma?
Äh, det är väl en smaksak =D
Sen har jag för mig att TF har starkare AD är AP, har man en stun som AD är man extremt kraftfull. 3 stacks med kort, ta gula kortet, ulti, easy gank.
2011-05-16, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deedle
Äh, det är väl en smaksak =D

Jo då, alla gillar vi ju olika
2011-05-16, 10:55
Medlem
Cameltotems avatar
Tjena spelat Caitlyn några gånger, gillar henne väldigt stark carry i början MEN

Vet inte vad jag ska göra mot tanks/bruisers. De har för mycket armor/hp. Jag har testat armor pen, madreds bloodrazor. Inget verkar fungera, vad ska jag göra?
2011-05-16, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Tjena spelat Caitlyn några gånger, gillar henne väldigt stark carry i början MEN

Vet inte vad jag ska göra mot tanks/bruisers. De har för mycket armor/hp. Jag har testat armor pen, madreds bloodrazor. Inget verkar fungera, vad ska jag göra?
Infinity Edge/Last Whisper är ganska standard på ad carries. Madreds funkar om de stackar hp men inte mres.
2011-05-16, 11:17
Medlem
Citat:

Attackera inte tanksen om du nu måste gå på bruisers/tanks så köp "sista viskningen" riktigt bra.
2011-05-16, 11:24
Medlem
Citat:

Har de för mycket armor/hp så skulle jag ju själv satsat på att ha runor med armor penetration i både marks och quint. De gör skillnad kan jag säga, vet inte riktigt vad gränsen ligger på armor penetration iallafall har jag runt 20% armor pen. För att få ner tanks/bruisers, så ska du ju helst ha item med armor penetration till exempel som tidigare sa last whisper Sen infinity edge är ju riktigt skön då du får en attack damage på 80 samt att du får ökad crit chance samt den ökar critical skada med 250%, du vill ju helst ha så hög skada som möjligt, men sen får man inte glömma av att du möter bruisers/tanks, då hjälper det inte alltid att ha hög skada.

Du får tänka till lite,köpa phantom dancers för både attack speed,movement speed och ytterligare lite crit, sen en bloodthirster just för damage och lifesteal. En frozen mallet för att öka din hp samt att du får ytterligare damage och chans på att slowa deras movement speed med 40%(30% ranged) i 2.5 s tror jag det var.. Samt att du även vill ha lite armor själv så skulle jag ju kört på en frozen heart som ger dig 99armor,500mana,cooldown reduction med 20% och den sänker motståndarens attack speed med 20% om de är i närheten utav dig.
Så låt oss säga att du nu har berserker greaves,last whisper,phantom dancers,infinity edge,frozen mallet,frozen heart. Fast då är det ju mest för assista andra champions med tanke på att du slowar deras movement speed och attack speed
För att överleva med en bloodthirster så borde du satsa lite mera på attack speeden..
SÅ om jag skulle köra med en bloodthirster så skulle jag fortfarande kör såhär..
Berserker greaves,last whisper,phantomdancer,infinity edge, blood thirster och en swords of divine

Men man kan ju experimentera lite hur man vill lira..Om man vill vara en tankig carry eller om man ville köra ad/attackspeed...Det är bara att kolla...Har de mycket hp...satsa på attack speed och kör med madreds och sword of divine

Bara lite småtips, finns säkert bättre sätt än de jag skrev nu..Får testa när man kommer hem från praktiken

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in