2011-05-04, 14:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DarthZoomer
Hej,

Har precis börjat lira LoL och söker lite tips, guides och vad ni allt kan ge mig. Jag har aldrig spelat liknande spel förut. Förutom sc2 om det räknas . Brukar spela som Jax/Morgana mest

www.mobafire.com

Där finns guides för alla heroes, för teamcomps, för wards, för runes, för allt.
2011-05-04, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DarthZoomer
Hej,

Har precis börjat lira LoL och söker lite tips, guides och vad ni allt kan ge mig. Jag har aldrig spelat liknande spel förut. Förutom sc2 om det räknas . Brukar spela som Jax/Morgana mest
jax är söndernerfad och bör inte spelas. testa xin zao istället, hyfsat lik champ.
2011-05-04, 14:35
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smagg
Verkar funka dåligt, får "The requested page could not be found." när jag trycker på Get Started
Funkar det för nån annan?

De håller på med en "Emergency maintenance" för forumet och sidan så jag antar att det är nere så länge, stod att forumet e nere upp till 2 timmar.
2011-05-04, 14:44
Medlem
Dom stötte på något problem, det kommer upp igenom inom kort!
Senast redigerad av HeltVild 2011-05-04 kl. 15:14.
2011-05-04, 15:24
Medlem
Spelade nyss Cho Gath som AP tank :S gick inte så bra :S
Kom och tänka på en sak, varför är Sheen bra för Alistar som tank när han är AD tank?
2011-05-04, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjosanitjompen
Spelade nyss Cho Gath som AP tank :S gick inte så bra :S
Kom och tänka på en sak, varför är Sheen bra för Alistar som tank när han är AD tank?

AD tank? vad menar du nu? Sheen är skit bra på alistar, dels får han mer max mana till att använda skills, har får även lite AP som gör att hans skills skadar mer + hans heal hjälper lite mer, och när han använder en skill får han igång sheen effekten så att han får en nice auto attack. AP hjälper även på hans passiva
2011-05-04, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeltVild
AD tank? vad menar du nu? Sheen är skit bra på alistar, dels får han mer max mana till att använda skills, har får även lite AP som gör att hans skills skadar mer + hans heal hjälper lite mer, och när han använder en skill får han igång sheen effekten så att han får en nice auto attack. AP hjälper även på hans passiva

Jo jag förstår, men finns det inte items som gör det bättre?
Med AD tank menar jag att han är ju en physical attack hero, melee och allt.

Varför bör man köra med Boots of Mobility med Alistar? Är inte Magic Resist bättre? om motståndarna spelar mycket AP menar jag.
2011-05-04, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjosanitjompen
Jo jag förstår, men finns det inte items som gör det bättre?
Med AD tank menar jag att han är ju en physical attack hero, melee och allt.

Varför bör man köra med Boots of Mobility med Alistar? Är inte Magic Resist bättre? om motståndarna spelar mycket AP menar jag.

Boots of mobility är bra för att kunna röra sig snabbt runt på kartan då det är meningen att Alistar ska ganka/roama, man kan snabbt springa och lägga W+Q, han är ingen maintank
2011-05-04, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flushblack
åhh, vad jag älskar Leblanc. Ska ni köpa en ap champion så köp då leblanc, helt underbar!
Jo jag håller nog med, även om jag inte är särskilt bra med henne, bara lirat henne några gånger men fan vad hon kan comboa. Även underfarmad så kan man fan ta en squishy's hela hp med en combo. Det plus att hon har dubbelflash och sin klon gör henne redigt jobbig. Dock så irriterar jag mig som fan på att jag rätt ofta missar att lägga spells för att jag spammar för fort på knapparna. Hennes ulti har ju galet kort cd också. Det enda negativa förutom att hon är squishy är ju hennes snare. (det är en snare inte stun, det är en skillshot som kan bli blockad av creeps och det tar tid för den att snare vilket betyder att man kan hinna bli dödad av en spell innan snaren aktiveras)
2011-05-04, 16:33
Medlem
nedranss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Dee
Jo jag håller nog med, även om jag inte är särskilt bra med henne, bara lirat henne några gånger men fan vad hon kan comboa. Även underfarmad så kan man fan ta en squishy's hela hp med en combo. Det plus att hon har dubbelflash och sin klon gör henne redigt jobbig. Dock så irriterar jag mig som fan på att jag rätt ofta missar att lägga spells för att jag spammar för fort på knapparna. Hennes ulti har ju galet kort cd också. Det enda negativa förutom att hon är squishy är ju hennes snare. (det är en snare inte stun, det är en skillshot som kan bli blockad av creeps och det tar tid för den att snare vilket betyder att man kan hinna bli dödad av en spell innan snaren aktiveras)
Snaren fungerar ju bäst som escape tool när nån jagar dig eller för en finish på en combo om du jagar, oftast är inga creaps ivägen då.. Jag kör henne rätt mkt och tycker hon är kul men kan kännas rätt hjärndöd och op att pumpstompa med (vilket hon inte är men).
Nackdelen är att hon är manatörstig i början men det går att kontrollera, sen kan hon vara rätt kass i teamfights endgame.. hoppa in ha ihjäl en, spring iväg och vänta på cd.
2011-05-04, 16:35
Medlem
Rektumuluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sykes90
jax är söndernerfad och bör inte spelas. testa xin zao istället, hyfsat lik champ.

Varför säger alla att jax är söndernerfad och är värdelös nuförtiden? Har du läst alla patch notes tydligt så har inte fått någon grov nerf alls.. En feedad jax är fortfarande lika OP, enda skillnaden är att inte alla kör honom längre.
2011-05-04, 16:37
Medlem
nedranss avatar
tips på leblanc är att köra teleport och warda blå, nästan alltid garanterad kill i början + blå..
nice om du har en temo i laget också, går nån på svamparna och har hälften av livet kvar är det en kill

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in