2010-06-25, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Airley
Okej är det svårt att lära sig? Har som sagt ingen aning vad man gör på dota eller newerth eller detta.
Ja det är lätt.

Tror också att det är något sorts matchmaking system som sätter dig tillsammans med folk som är ungefär lika bra
2010-06-25, 17:50
Medlem
qazqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sletenkatt
Köp T3 runor då så du inte bytar ut alla vid lvl 30.
Spelar du på US så har jag ett lvl 20 acc där jag kan lira med dig när jag lirar solo. PM bara ditt namn eller skriv det här i tråden så kan vi köra några games i helgen.

Trodde man fick Tier 3 runor vid lvl 20, men jag kör i EU.
2010-06-25, 17:56
Medlem
Sletenkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qazqa
Trodde man fick Tier 3 runor vid lvl 20, men jag kör i EU.

Jep du får äran att köpa T3 runor när du blir lvl 20. Tänkte mer på att de är dyrare så att du inte köper billigare runor sen ändå måste byta ut dem senare. Kör också mestadels på EU men lirar bara lvl 30 premade där då jag hatar att förlora när jag försöker lira seriöst!
2010-06-25, 18:15
Medlem
Airleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Dee
Ja det är lätt.

Tror också att det är något sorts matchmaking system som sätter dig tillsammans med folk som är ungefär lika bra

Hur länge tar det för en normal person att lära sig grunderna?
2010-06-25, 18:24
Medlem
akvarium8s avatar
Citat:

Om du kör tutorialen och spelar ett practise game så kan du nog grunderna efter max 1 timme, LoL är så mycket mer användarvänligt om man jämför det med HoN och Dota. En match på LoL tar ca. 30-40minuter och det räcker oftast för att man ska klara sig.
2010-06-25, 18:26
Medlem
Citat:
Själva basen går ju på typ ett par minuter. sedan är det ju en bra fördel att lära sig en gubbe och vilka items man ska köpa.
Sedan att tillsammans nuka motståndare och veta när man ska pusha och inte kommer efter 10 matcher elelr något(online, practice med bottar ger inte särskilt mycket).
2010-06-25, 18:48
Medlem
qazqas avatar
Om någon vill lira arranged med en noob, fast kan vara bra ibland :P. så skriv era IGN här så addar jag er.
2010-06-25, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qazqa
Om någon vill lira arranged med en noob, fast kan vara bra ibland :P. så skriv era IGN här så addar jag er.
Bara ta och adda mig, Xennah!
2010-06-26, 00:27
Medlem
Nihennas avatar
Spelade en till 5v5 nu som Cog'maw, herrejävlar alltså .
Jag o min kompis som spelade shaco gick ner och hade mot oss erm Ashe och Heimerdinger i början (Han stack middle sen o rejpade allt utom mig mer eller mindre.)

Skitseg börjar men det e förväntat då Cog inte är en early game hero utan det e först när han får sin ultimate som allt blir hololol.

Iallafall, vi pressade varandra fram o tillbaka lite grand men det viktiga var att ingen av oss dog.
Sen kom jag till level 6...helt plötsligt började jag döda alla minions i min väg och vi kom till deras torn, Ashe står där rätt långt bakom tornet men ändåinom räckhåll för min living artillery, hon förstod inte riktigt vad som hände/underskattade attackens range enormt så hon sprang bara lite tillbaka och sen fram igen, det var nu hon gjorde sitt ödesdigra misstag, hon sprang för långt fram så en living artillery+void ooze = död ashe.

Det var mer eller mindre så det såg ut i hela laning phasen, jag fick en hel del kills men jag hjälpte även min kompis att få de genom min slow.

Sen när alla började samlas mid blev det ännu roligare, 3-4 fiender åt gången som stod ihop/nära varandra och det var bara att ooza+artilleri iväg och se alla kills/assists flöda .

Tror rundan slutade med runt 15/2/9 för mig, rätt lite men eftersom man inte alls får några kills som chog'maw i början förrens man egentligen fått ultimate+guinsoos rageblade (kör ability power) så blev siffran lägre än hur det såg ut på fältet senare .

Vet dock inte om jag gillar honom lika mycket i 3v3 dock, ska ta o testa lite mer imorgon men just nu känns han som min nya 5v5-main då han e helt fantastisk endgame.
2010-06-26, 01:12
Medlem
Jak@ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Tror rundan slutade med runt 15/2/9 för mig, rätt lite men...

Öh... va?

Hur som helst blir jag riktigt sugen på att testa honom själv men det går inte då jag är bortrest för tillfället.
2010-06-26, 01:40
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jak@n
Öh... va?

Hur som helst blir jag riktigt sugen på att testa honom själv men det går inte då jag är bortrest för tillfället.

Mjo, sett massa jävla ezreals springa runt med typ 23-24 kills så kändes rätt lite .
2010-06-26, 01:47
Medlem
shaqims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jak@n
Öh... va?

Att vara bortrest suger när man vill spela lol!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in