Citat:
Ursprungligen postat av pozie
Du borde nog själv se över varför du spelar LoL om du inte förstår hur lätt det är för karthus att disabla din banshee.... jag hade banshee i början, men den tog inte bort så mycket dmg eftersom han hade mag penetration runes/build och en helvetes massa AP. så jag sålde den och köpte mer dmg/atkspeed. slutade då med att jag dödade deras karthus på 3 slag, men han hade som sagt revive och ultiade efter man dödat honom, sen använde revive och pushade vidare.
Banshee's Veil ger 50 MR och 375 hp. Det lär hjälpa en del mot hans ulti. Ett alternativ skulle ju kunna vara Guardian Angel om du verkligen behöver hjälp mot Karthus.
Om vi antar att du har, säg, 1625 hp och 30 MR. Du köper Banshee's. Då får du 2000 hp och 80 MR. Säg att Karthus har 30 Magic Penetration och 49% Magic penetration. Säg att någon annan mage har bara 30 Magic Penetration.
Din effektiva HP mot Magic blir då 3000 mot den utan %-sats och ca 2500 mot Karthus. Bara att köpa Banshee's Veil så ökar du din effektiva HP mot Karthus med ca 900, och mot andra med 1375. Då räknar jag inte ens med att Banshee's Veil kan blocka magier.
Magic Resistance och Armor är bra. Har du 1500 hp och köper 100 armor har du ökat din effektiva hp med 1500 mot Physical, Last Whisper inte inräknad. Banshee's Veil hjälper överlevnaden mot Magical Damage oerhört mycket. Finns flera alternativ för Shaco om du vill ha MR. Wit's End ger 30. Hexdrinker ger 30. Guardian Angel ger 38, plus en ganska bra passive. Bara en Negatron Cloak ger 48 för 740 gold. Banshee's Veil ger 50, plus 375 hp. Quicksilver Sash ger 56, plus en väldigt bra active. Som du ser finns det flera alternativ för Shaco.