Citat:
Ursprungligen postat av blavardag
Ranked kommer först i lvl 30 :/
Är själv i lvl 27 och har fått utstå många sådana nötter -_-
Bara att stå ut

Ett tips är att inte börja köra rankat förrän du har minst 300 wins och minst 1/1 Win/Loss-ratio. Folk i låg elo ska tydligen vara väldigt dåliga, vill man inte riskera att förlora massvis av matcher bör man kunna carrya laget.
Ett problem med rankat är att vissa börjar spela direkt när de når level 30 och tror att de klarar av det, och så spelar de helt konstigt. Det verkar lite drygt att ens normal elo inte påverkar solo queue ranked elo, att man alltid börjar på 1200. Men men. Tips är att inte börja för tidigt, stor risk att man fastnar i "elo hell" då.
Citat:
Ursprungligen postat av fliirp
Ni som spelar Nasus, hur spelar ni den? Ni som köre pure dps, vilka items rekommenderar ni ?

Spelar inte Nasus, men som många redan nämnt är Trinity Force + tank-items bra.
Citat:
Ursprungligen postat av dripp-dropp
Jag har funderat på detta ett par games. Jag kör Soraka ibland och lite då och då känner jag för att gå dmg build. Dvs att jag måste ha lite mana regen men också mycket armor/magic resist.
Nu mötte jag ett väldigt melee heavy team men fan 4 av dom gör magic dmg? va fan ska man satsa på igentligen? En squishy casters som jag är har inte mycket att säga till om late game om jag måste satsa alla mina item slots på defensiva items som endå inte hjälper ett skvatt.
Jag vet att det är en support. Jag fyller min roll, med heals/ulti/mana osv. Men i början brukar jag gå jävligt hårt på dmg då det brukar funka kanon med all aoe dmg för man pushar torn as fort om man har en vettig person med sig i samma lane.
Vad som fungerar på level 11 behöver inte nödvändigtvis fungera senare. Den där taktiken lär inte fungera i seriösa games. Samtidigt kan jag förstå om den fungerar på level 11. Lite klurigt där, borde du börja köra en mer seriös taktik, eller fortsätta köra din pubstomp-teknik? Det är lite farligt att vänja sig med en taktik som i stort bara fungerar mot mindre bra spelare, dock.
Jag kan ge lite guidelines för Soraka, som jag ser det. Det första: Gå bot med en ranged carry. Låt carryn ta all eller nästan all farm. Dvs, säg åt honom eller henne att last hitta. Fienden är troligen inte så bra och autoattackar istället för att last hitta, så vad du kan göra som Soraka är att använda din heal på dig själv och carryn för att hindra dem från att harassa ner er, använda E:n för att återställa manan och som harass, samt slänga iväg några autoattacks på dem då och då så att de blir nerharassade och inte kan farma.
Som du kanske förstår så kommer du inte att få så mycket farm. Som support är det bra att få lite gold vid sidan av. Det finns en mastery som heter Greed som hjälper lite där. Det finns också Tier 3-runor, men de kan du inte få förrän Summoner level 20. Vad du bör satsa på är några gold per 10-items. En Philosopher's Stone och sedan en eller två Heart of Gold tycker jag är nice. Aegis of the Legion är ett core-item för Soraka också, om ingen annan bygger det bör nog du bygga det. Efter detta (oftast får du inte så mycket mer pengar) får du bygga efter behov. Mer survival? Kanske en Banshee's Veil. Bättre heals? Kanske en Deathcap? Bättre support? Uppgradera Philosopher's Stone.
Boots bör nog ofta vara Mercury's Treads. CDR-boots kan fungera i vissa lägen, antar jag. Men vänj dig att använda MT, de är i många fall de bästa bootsen. Speciellt när man är ny och inte är så bra på positionsring.
Som skills rekommenderar jag att du kör något i stil med W-E-W-E-W-R-Q eller något. W är nice att maxa, då den ger armor och health. E är väldigt bra också, silence offensivt eller återställa mana defensivt. Ultin levlas givetvis när du kan. Q tar du en level i någon gång, för att sedan maxa den sist. Q är inte så bra, den är mest för att sänka fiendens Magic Resistance. Och eventuellt farma, men i många fall är det bättre att ge bort farmen till någon som behöver den mer. Soraka behöver inte så mycket items för att vara bra.
Ett tips: Köp wards. Troligen köper ingen wards i din nivå. Utnyttja det misstaget och köp wards! Billigt maphack, typ! Som support förväntas det att man (i högre nivåer i alla fall) ska köpa många wards. Man köper ofta också Oracle's Elixir för att döda fiendens wards. Men jag misstänker att det troligen inte kommer att behövas på ett tag. Många level 30

r köper inte ens wards (Shame on them!

), när jag själv var level 11 visste jag knappt vad en ward var. Man brydde sig inte lika mycket om Dragon eller Baron heller då. Men om du köper några wards så har ert lag ett stort försprång mot motståndarlaget. Du kan troligen vända förluster till vinster bara genom att köpa och placera ut wards.
En sak, om jag låter nedvärderande eller så så är det inte meningen. Jag har själv varit level 11, nivån är inte lika hög där men det är inget fel att vara nybörjare. Man lär sig mer medan man kör. Jag är inte heller fullärd, hehe.