Citat:
Ursprungligen postat av Sylian
Lägga till mig och hoppas att du är bra nog för att de jag spelar med ska acceptera det?
Ett förslag är att du antingen hittar någon vettig att duo-queua med, eller så försöker du hitta mer folk som du kan lira prearranged med. Visst händer det att även de man prearrangar med gör misstag, men då kan man ge kritik så att risken att de gör om misstaget minskar rejält. Med randoms spelar det inte lika stor roll om man ger kritik, eftersom nästa random inte kommer att ha nytta av kritiken... Kör man med samma personer kan man utvecklas tillsammans och lära sig fungera bättre som ett lag.
Skulle nog säga att AS/AP-Teemo är bättre än AD/AS-Teemo. Items som kan vara värda är exmeplevis Nashor's Tooth, Deathcap och Malady, bland annat. Av vad jag har sett, då. Kan nämnas att Teemo knappast är min specialitet. Hans E scalar väldigt bra med AP. Varje AP ger totalt ungefär 1,12 mer damage per attack, over time visserligen. 300 AP blir alltså ungefär lika mycket skada som 300 AD eller så*... Sen får vi inte glömma att hans Q scalar med AP också, 0.8 Ratio, 8 sekunders cooldown. Och Mushrooms, 0.8 Ratio de också.
*Jag misstänker starkt att detta inte stämmer. Någon som kan förklara vad som gick snett i min uträkning? För en Teemo med 400 AP gör väl inte 400 skada per attack, eller? Det låter inte alls rimligt. Kanske stackar inte damage over time från hans E? Det skulle mer än halvera ration, vilket verkar mer rimligt. Samtidigt är det långt från dåligt. Vad har AD Teemo för fördelar kontra AP Teemo?
Fick faktiskt en av mina polare att börja om, som innan Season 1 låg på topp 200 i EU, så det löste sig med teammates iaf. Vad gäller Teemo, så känner jag att den största anledningen till att han är bättre som AS/AD är för att han kan pusha bättre. Visst, du får lite mer skada som AS/AP, men om det är skada du vill göra så har du valt fel gubbe.
Warda upp en lane så de inte kan ganka dig, pusha som en idiot medan ditt lag pushar en annan lane och se hur de måste dela upp sig med 2 som försvarar torn som du pushar och 3 som försvarar det andra. Voila, 4vs3, döda dom.