2011-04-02, 15:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av thooht
Tips på champ man kan spela med ? Och gärna med bra build och lätt spelad
jag har för mig att vladimir är lätt att lära sig. builds finns på mobafire.com eller leaguecraft.com
2011-04-02, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skyggedans
http://www.leagueoflegends.com/news/league-legends-v100115

Vill ha riktiga patch notes

Haha fan va epic Cho'gath delen var !
2011-04-02, 17:04
Bannlyst
Ligger på 1060 ELO nu, klättrat från 600 som sagt..
Hade ett lag nyss där 2 stycken hade 0.6 15 min in i spelet

Jag drar laget på ryggen som en knuten säck och drar oss till vinst med 6.0.5

Spelet slutar med surrender för dom

Jag kan säga att jag förtjänar verkligen inte att ligga här
2011-04-02, 17:04
Medlem
EnNyGrejs avatar
Jag instalerade LoL idag. Jag har aldrig spelat det förut jag har bara spelat dota. Jag har märkt att det är mycket nytt att lära sig vilket känns lite jobbigt ;/ Hur lång tid kommer det ta till jag behärskar lol ut i fingerspetsarna?
2011-04-02, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sylian
Lägga till mig och hoppas att du är bra nog för att de jag spelar med ska acceptera det?

Ett förslag är att du antingen hittar någon vettig att duo-queua med, eller så försöker du hitta mer folk som du kan lira prearranged med. Visst händer det att även de man prearrangar med gör misstag, men då kan man ge kritik så att risken att de gör om misstaget minskar rejält. Med randoms spelar det inte lika stor roll om man ger kritik, eftersom nästa random inte kommer att ha nytta av kritiken... Kör man med samma personer kan man utvecklas tillsammans och lära sig fungera bättre som ett lag.

Skulle nog säga att AS/AP-Teemo är bättre än AD/AS-Teemo. Items som kan vara värda är exmeplevis Nashor's Tooth, Deathcap och Malady, bland annat. Av vad jag har sett, då. Kan nämnas att Teemo knappast är min specialitet. Hans E scalar väldigt bra med AP. Varje AP ger totalt ungefär 1,12 mer damage per attack, over time visserligen. 300 AP blir alltså ungefär lika mycket skada som 300 AD eller så*... Sen får vi inte glömma att hans Q scalar med AP också, 0.8 Ratio, 8 sekunders cooldown. Och Mushrooms, 0.8 Ratio de också.

*Jag misstänker starkt att detta inte stämmer. Någon som kan förklara vad som gick snett i min uträkning? För en Teemo med 400 AP gör väl inte 400 skada per attack, eller? Det låter inte alls rimligt. Kanske stackar inte damage over time från hans E? Det skulle mer än halvera ration, vilket verkar mer rimligt. Samtidigt är det långt från dåligt. Vad har AD Teemo för fördelar kontra AP Teemo?

Fick faktiskt en av mina polare att börja om, som innan Season 1 låg på topp 200 i EU, så det löste sig med teammates iaf. Vad gäller Teemo, så känner jag att den största anledningen till att han är bättre som AS/AD är för att han kan pusha bättre. Visst, du får lite mer skada som AS/AP, men om det är skada du vill göra så har du valt fel gubbe.

Warda upp en lane så de inte kan ganka dig, pusha som en idiot medan ditt lag pushar en annan lane och se hur de måste dela upp sig med 2 som försvarar torn som du pushar och 3 som försvarar det andra. Voila, 4vs3, döda dom.
2011-04-02, 19:00
Medlem
Köpte Lee sin idag och prövade honom som jungler, Är dock inte så bra med junglers men han verkar som en hyfsat enkel sådan och bra i lategame , någon som har synpunkter på det eller vet någon ännu bättre jungler som jag borde spela?
2011-04-02, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hontah
Köpte Lee sin idag och prövade honom som jungler, Är dock inte så bra med junglers men han verkar som en hyfsat enkel sådan och bra i lategame , någon som har synpunkter på det eller vet någon ännu bättre jungler som jag borde spela?

Nocturne är den bästa och snabbaste junglern just nu. Nunu är inte fy skam heller.
2011-04-02, 20:10
Medlem
happyfac33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hontah
warwick, shaco, udyr och nocturne är väl mina favoriter, men lee sin tycker jag dock var snäppet bättre att jungla med, gäller bara att köpa och spela rätt
2011-04-02, 20:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Advalorem
Ligger på 1060 ELO nu, klättrat från 600 som sagt..
Hade ett lag nyss där 2 stycken hade 0.6 15 min in i spelet

Jag drar laget på ryggen som en knuten säck och drar oss till vinst med 6.0.5

Spelet slutar med surrender för dom

Jag kan säga att jag förtjänar verkligen inte att ligga här

vilken hero spelade du om du kunde vända matchen sådär
2011-04-02, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av happyfac33
warwick, shaco, udyr och nocturne är väl mina favoriter, men lee sin tycker jag dock var snäppet bättre att jungla med, gäller bara att köpa och spela rätt

Jo lirat ganska mycket Warwick innan , dock är jag inte så säker på min build... kör oftast en lantern och trinity force sen känns det som att det går utför när jag kör en guardian angel och sedan litte andra AD items. Har du något förslag på något bättre?
2011-04-02, 21:41
Medlem
pjalles avatar
Lee Sin är värdelös.
2011-04-02, 22:23
Medlem
DigitalCucumbers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pjalle
Lee Sin är värdelös.

Instämmer där.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera