2011-03-26, 00:28
  #7717
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReMiiX
Värt att köpa Renekton?
Vänta till efter nästa patch. De har pratat om att nerfa honom. I dagsläget är han väldigt stark i alla fall.
2011-03-26, 00:42
  #7718
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReMiiX
Okej, tack för svaren! Har just nu 6311 IP och är sjukt sugen på att köpa någon bra champion men kan förfanta mig inte välja, tips? Motiver gärna varför.

Kan väl komma med tre olika då;

Miss Fortune;
Ranged AD-carry. Kan vara lite seg i början då hon gör ont först med BF Sword i sin hand som kostar 1850. Men med en Bloodthirster -> Phantom Dancer -> Infinity Edge / Survivability (beroende på hur det går) är hon tokigt rolig att spela. Har en AoE-slow på E, gör extra damage på två targets med Q, skjuter snabbare med W och har en matig ultimate.

Amumu;
AoE-toggle på W (gråtet), AoE-ability på E samt Sunfire Cape = sjukt roligt! I kombination med Q som stunnar samt ultimate som AoE-stunnar kan man både göra ont samtidigt som man är en bra tank och grym i team fights. Även riktigt bra i djungeln.

Taric;
Borde enligt mig spelas som full support. Är en riktigt bra sådan med en sjukt bra stun, riktigt bra heal som healar target samt sig själv samtidigt, har en bra aura på W till sitt lag som också kan användas till att göra skada. Ultimate är en toggle som healar sig själv over time och ger attack damage / ability power till övriga laget. Bygg den med auras såsom Aegis of the Legion, Frozen Heart, Soul Shroud, eller t o m Starks Fevor om du har Trynd eller liknande i laget. Viktigast är dock att själv gå Manamune först, kanske också eventuellt en Spirit Visage.
2011-03-26, 00:43
  #7719
Medlem
Znuttishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sylian
Vänta till efter nästa patch. De har pratat om att nerfa honom. I dagsläget är han väldigt stark i alla fall.

En nerf på renekton är nog ganska behövligt, han har sjuklig dps och ingen cost på sina abilities så...
2011-03-26, 01:51
  #7720
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Znuttish
En nerf på renekton är nog ganska behövligt, han har sjuklig dps och ingen cost på sina abilities så...


mjo sant han kan bygga tank men ändå göra dps i astronomiska siffror
2011-03-26, 01:56
  #7721
Medlem
jzprs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagater
installerade LoL precis och regga ett acc men när jag ska logga in så står det att lösen eller username är invalid fast jag skriver in rätt någon som vet vad felet kan vara ?

tacksam för hjälp

Ganska säker på att du har laddat ner US clienten och försöker logga in med ett EU-account, eller vice versa.
2011-03-26, 02:02
  #7722
Medlem
Znuttishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartjobb
mjo sant han kan bygga tank men ändå göra dps i astronomiska siffror


Du har en poäng där min vän.
2011-03-26, 08:52
  #7723
Medlem
Jag har spelat LoL i snart 6 månader och har 550 games played eller något. Helt plötsligt så ändrade dom mitt namn. Jag brukade heta "ArcaneRapist", jag valde det för jag tyckte det var kul. Har hört flertal folk ifrågasätta hur jag kan få lov att ha det namnet på forumen i LoL och massa folk som redan hade en agenda att hata mig (det blir ju lätt lite hetlevrat i sånna spel) klaga sig över det väldigt mycket.

Jag tänkte för mig själv att det vore lugnt att byta namn. Och sen hände det, men dom bytte mitt namn åt mig, så jag fick inte välja. Då drog dom till med "ArcaneRapper" vilket låter någorlunda retarded. Men men, jag är inte överraskad, Riot är inkompetenta på de flesta områden så. Har skickat mail om att jag vill heta "ArcaneRapier" istället, men jag tror inte något kommer hända.

Jag anser ju personligen att det är väldigt dålig stil att påtvinga folk ett speciellt namn. Och varför tog det dom 6 månader att ändra på namnet ifall det nu var emot deras regler etc?
2011-03-26, 09:21
  #7724
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MADjAN

Amumu;
AoE-toggle på W (gråtet), AoE-ability på E samt Sunfire Cape = sjukt roligt! I kombination med Q som stunnar samt ultimate som AoE-stunnar kan man både göra ont samtidigt som man är en bra tank och grym i team fights. Även riktigt bra i djungeln.

.

Rekommenderar också Amumu. Sjukt skojig att spela för han gör så bra AoE dmg.
Citat:
Ursprungligen postat av probo
Jag har spelat LoL i snart 6 månader och har 550 games played eller något. Helt plötsligt så ändrade dom mitt namn. Jag brukade heta "ArcaneRapist", jag valde det för jag tyckte det var kul. Har hört flertal folk ifrågasätta hur jag kan få lov att ha det namnet på forumen i LoL och massa folk som redan hade en agenda att hata mig (det blir ju lätt lite hetlevrat i sånna spel) klaga sig över det väldigt mycket.

Jag tänkte för mig själv att det vore lugnt att byta namn. Och sen hände det, men dom bytte mitt namn åt mig, så jag fick inte välja. Då drog dom till med "ArcaneRapper" vilket låter någorlunda retarded. Men men, jag är inte överraskad, Riot är inkompetenta på de flesta områden så. Har skickat mail om att jag vill heta "ArcaneRapier" istället, men jag tror inte något kommer hända.

Jag anser ju personligen att det är väldigt dålig stil att påtvinga folk ett speciellt namn. Och varför tog det dom 6 månader att ändra på namnet ifall det nu var emot deras regler etc?

Hahahaha!

Kan ju vara att folk har reportat dig och först nu har de fått in många/hunnit ta tag i det. Men konstigt att du inte fick byta namn själv...
2011-03-26, 10:42
  #7725
Medlem
Artmanns avatar
Är också intresserad av Renekton, har för mig att han var ganska rolig, dock inte spelat han sen han var f2p när han kom. Hur ser han ut i olika teams? Är han värd att picka över huvud taget?
2011-03-26, 10:42
  #7726
Medlem
pjalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartjobb
mjo sant han kan bygga tank men ändå göra dps i astronomiska siffror
Kanske om du spelar Ashe med 30 armor och 30 magic resist.
2011-03-26, 10:56
  #7727
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av probo
Jag har spelat LoL i snart 6 månader och har 550 games played eller något. Helt plötsligt så ändrade dom mitt namn. Jag brukade heta "ArcaneRapist", jag valde det för jag tyckte det var kul. Har hört flertal folk ifrågasätta hur jag kan få lov att ha det namnet på forumen i LoL och massa folk som redan hade en agenda att hata mig (det blir ju lätt lite hetlevrat i sånna spel) klaga sig över det väldigt mycket.

Jag tänkte för mig själv att det vore lugnt att byta namn. Och sen hände det, men dom bytte mitt namn åt mig, så jag fick inte välja. Då drog dom till med "ArcaneRapper" vilket låter någorlunda retarded. Men men, jag är inte överraskad, Riot är inkompetenta på de flesta områden så. Har skickat mail om att jag vill heta "ArcaneRapier" istället, men jag tror inte något kommer hända.

Jag anser ju personligen att det är väldigt dålig stil att påtvinga folk ett speciellt namn. Och varför tog det dom 6 månader att ändra på namnet ifall det nu var emot deras regler etc?

fan vad du förtjänar det

och vad fan menar du med att Riot är inkompetenta? Du bygger väldigt bra argument imao
2011-03-26, 12:17
  #7728
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azker
Om man förlorar 200 rating på en kväll så beror det nog på att man själv suger så jävla mycket, han måste ju dött extremt mycket varje game och varit till 0 nytta för sitt lag och bara gett bort guld till dom, tror inte att han kom i "fel" lag så många matcher haha, sämst helt enkelt.
Du har fortfarande inte fattat vad tilt är ser jag. Sluta trolla/vara avundsjuk för att din elo suger.
Citat:
Ursprungligen postat av ReMiiX
Okej, kanske tips på någon OP..?

Tack för svaret förresten!
jax eller mord i 3v3. Fan omöjligt att förlora som morde i 3v3. I 5v5 är det lite svårare eftersom ingen riktigt är op där.
Citat:
Ursprungligen postat av Flamezon
Undrar jag med. Har spelat detta spelet i en vecka och tycker det är rätt kul. Är fortfarande en newb än då jag inte spelat dota eller HoN förut. Men kör oftast med Ryze eller Caitlyn och det funkar bra.
En bra combo är Ryze och Mundo har jag märkt! Trap em an slash em.
Citat:
Ursprungligen postat av Jops
Vad är det för skillnad på HoN och LoL?
Vilket är "bäst"?

Jag har testat LoL och tycker det är riktigt kul, men gillar inte riktigt systemet med att man kan köpa heroes. Hur funkar det på HoN, har man alla heroes från början?
Man behöver inte köpa heroes på hon. Men det finns olika game modes. All pick där kan du välja mellan alla heroes, det är rätt vanligt men inte det vanligaste modet. All random är också rätt vanligt, där får alla en random char, man kan byta chars med andra i laget eller så kan man få en ny random char fast om man gör det så får man börja med mindre pengar. Single draft är mitt favorit mode och där får alla välja mellan 3 chars, en agility(typ carry), en strength(typ tank eller offtank) och en intelligence(mage). Notera att mina hon-erfarenheter är ganska små, har bara lirat några tiotal matcher så om något var fel så rätta mig gärna.

Både hon och lol har sina fördelar, hade man inte haft ip och xp så tror jag inte att jag hade fastnat för lol.
Citat:
Ursprungligen postat av probo
Jag har spelat LoL i snart 6 månader och har 550 games played eller något. Helt plötsligt så ändrade dom mitt namn. Jag brukade heta "ArcaneRapist", jag valde det för jag tyckte det var kul. Har hört flertal folk ifrågasätta hur jag kan få lov att ha det namnet på forumen i LoL och massa folk som redan hade en agenda att hata mig (det blir ju lätt lite hetlevrat i sånna spel) klaga sig över det väldigt mycket.

Jag tänkte för mig själv att det vore lugnt att byta namn. Och sen hände det, men dom bytte mitt namn åt mig, så jag fick inte välja. Då drog dom till med "ArcaneRapper" vilket låter någorlunda retarded. Men men, jag är inte överraskad, Riot är inkompetenta på de flesta områden så. Har skickat mail om att jag vill heta "ArcaneRapier" istället, men jag tror inte något kommer hända.
Bwahaha, you got owned.
Citat:
Ursprungligen postat av Advalorem
fan vad du förtjänar det

och vad fan menar du med att Riot är inkompetenta? Du bygger väldigt bra argument imao
Han har ju en poäng, fan konstanta problem med lol.

Citat:
Ursprungligen postat av jagater
installerade LoL precis och regga ett acc men när jag ska logga in så står det att lösen eller username är invalid fast jag skriver in rätt någon som vet vad felet kan vara ?

tacksam för hjälp
Antingen tankade du fel klient eller så har du inte aktiverat kontot i mailet de skickade. Är det inget av dessa så finns en tråd i antingen bug report eller support forumet på lol som handlar om det där problemet. Jag har haft det temporärt när servrarna varit knas men vissa har det tydligen konstant och då måste man fixa det.
__________________
Senast redigerad av Mr.Dee 2011-03-26 kl. 12:24.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in