2011-03-23, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krid
Ökar IP-gainen när man når 20(25+) i levels?
Är 17 just nu och det är ganska drygt att bara få typ 80 per vinst efter daily bonus när runorna är svindyra
Protip: slösa inte ip på tier 2 runorna. Och nej jag tror inte att ip gainen ökar. Fast folk på lvl 30 lirar ju mer än lowbies och får en hel del ip på det sättet.
2011-03-24, 01:21
Medlem
Fargoths avatar
Jag brukar inte bli arg när jag spelar, men matchen precis var ett undantag.

Det börjar bra för mig och vi dominerar vår lane top. Samtidigt så dör bot och mid någon gång och klagandet och flameandet börjar. Och slutar aldrig. Jag försöker peppa laget men de beter sig som 12-åringar och skyller allt på varandra och börjar förolämpa de andra i vårt lag när de dör. Sedan ballar det ur totalt, några i laget börjar dö med mening, pinga sönder kartan, etc. Men det värsta är att jag spelade ranked och ligger runt 1300 i rating. Ibland tappar jag hoppet för communityt. Visst fan var det överlag bättre för 1-2 år sedan?

Spelar på US för övrigt.
2011-03-24, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fargoth

Det börjar bra för mig och vi dominerar vår lane top. Samtidigt så dör bot och mid någon gång och klagandet och flameandet börjar. Och slutar aldrig. Jag försöker peppa laget men de beter sig som 12-åringar och skyller allt på varandra och börjar förolämpa de andra i vårt lag när de dör. Sedan ballar det ur totalt, några i laget börjar dö med mening, pinga sönder kartan, etc. Men det värsta är att jag spelade ranked och ligger runt 1300 i rating. Ibland tappar jag hoppet för communityt. Visst fan var det överlag bättre för 1-2 år sedan?

Spelar på US för övrigt.

Ja så är det när datorer blir för billiga, alla har råd att köpa bra datorer till sina 10-åriga fittiga WT-ungar.
Jag anser att alla spel borde ha en "mature-server" där det är 18-20 nånting års åldersgräns.
2011-03-24, 02:26
Medlem
1993s avatar
Citat:

Spelar på US för övrigt.

Ja vafan, klaga och gnälla på varann lär ju knappast leda till att man vinner. Inför 25-plusservrar!
2011-03-24, 07:03
Medlem
Fallmans avatar
Går det att byta namn på kontot man har på LoL?
2011-03-24, 10:19
Medlem
LXXVs avatar
haha lyckades förlora 3 ranked matcher i rad och ligger nu på en elo på 978...
Verkar som det blir lite mer normal games för min del...

Är det någon av er som har lyckats ta sig ut ur 1000 elo och kommit över 1300 igen?
Jag vet att det är möjligt och att det krävs stort tålamod, och skicklighet. Men varje gång jag ska försöka mig på en ranked game så känner man sig otillräcklig, man lyckas aldrig rädda sina medspelare och man misslyckas kommunicera med dom ibland då man skriver slött på datorn och allting blir felstavat då jag sitter på en laptop.

Är det någon mer som ligger vid min elo så adda mig gärna så att vi tillsammans kan köra ranked och få ett lite mer positivare resultat.
Heter Eratchos och spelar på EU.
2011-03-24, 10:48
Medlem
razaones avatar
Vad tycker ni om nocturne ?

Spelat flera matcher då han totalt ägt alla.
2011-03-24, 11:36
Medlem
Sletenkatts avatar
Citat:

Håller med. Försöker alltid hjälpa mitt lag och peka på vad dem ska försöka göra istället men när man har 4 st personer i laget som tror dem är bäst hjälper tyvärr inte ens det... Det värsta med detta spelet är att inte folk kan se sina egna misstag utan det allt är ngn annans fel. Gäller såklart inte alla spelare men ungefär 85% skulle jag gissa på.

Citat:
Ursprungligen postat av Fallman
Går det att byta namn på kontot man har på LoL?

Tror det står lite längre bak i tråden. Anmäl ditt namn för det är opassande.

Citat:
Ursprungligen postat av razaone
Vad tycker ni om nocturne ?

Otroligt bra 1on1 hjälte blir dock sämre när det kommer till teamfights och man inte direkt kan undvika att bli fokuserad. Jag gillar honom då han är den snabbaste junglaren just nu och gör mycket dmg+cc. Sen är det kul när man kan dra ulti från sin egna skog så att motståndarna inte förväntar sig ganken och att folk fortfarande får panik av hans ulti och börjar springa åt olika håll.
Senast redigerad av Sletenkatt 2011-03-24 kl. 11:50.
2011-03-24, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sletenkatt
Håller med. Försöker alltid hjälpa mitt lag och peka på vad dem ska försöka göra istället men när man har 4 st personer i laget som tror dem är bäst hjälper tyvärr inte ens det... Det värsta med detta spelet är att inte folk kan se sina egna misstag utan det allt är ngn annans fel. Gäller såklart inte alla spelare men ungefär 85% skulle jag gissa på.
Det är min lillebror på pricken. En normal kväll brukar gå till som så:
Förlorar en match -> Blir sur.
Förlorar ännu en match för att han var sur när han börja -> Blir förbanna.

Därefter följer någon timme av glåpord om hur hela laget är miserabla jävla missfoster och att han är bäst även när han initierar 1vs5 på deras planhalva när resten av laget är i base. Det är en fröjd att spela då.
2011-03-24, 13:13
Medlem
askaninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sylian
Vad har du för Ranked elo på din main förresten?

1640 just nu i soloQ.

Citat:
Ursprungligen postat av Sylian
Angående Amumu, är Improved Smite verkligen så viktigt? Borde inte 0/21/9 gå också? Lite mindre buff duration, lite längre cooldown på Smite, men lite tåligare. Amumu brukar sällan få ha buffarna särskilt länge ändå innan andra i laget vill börja ta dem, enligt min erfarenhet.

Jo 0/21/9 är inte heller ett dåligt alternativ egentligen, framför allt inte efter de nerfade meditation. Jag tycker dock att improved smite är riktigt vettig. Först och främst ger den kortare cooldown vilket är viktigt i många fall, forced dragon, sno buffar etc. Sen så tycker jag även att guld delen är bra, den tillsammans med Greed och ett tidigt heart och gold gör faktiskt stor skillnad.

En smak sak egentligen. Men Deffensive trädets största problem är att jag finner alla mstery points mellan veteran scars och den sissta värdelösa. Ardor är en fantastiskt dålig mastery, dodge är bortkasstat då jag inte har runor eller kommer köpa ninjatabi så för mig blir det oftast 1/16/13.
2011-03-24, 13:18
Medlem
Har en fylld runsida med Attack Speed och Armor Penetration för autoattackers osv, ex. TF, Twitch, Tristana osv. Nu har jag påbörjat en runsida för Mages såsom Lux, Karthus (även TF) osv. Jag har fyllt mina Glyphs med 0.99 ability power och funderar på att köra CD red. på seals. Är det ett bra val och vad bör jag ta på marks samt quints? Magic pen eller cd/ap på marks? tack för er hjälp =)
2011-03-24, 13:34
Medlem
askaninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wallyman
Har en fylld runsida med Attack Speed och Armor Penetration för autoattackers osv, ex. TF, Twitch, Tristana osv. Nu har jag påbörjat en runsida för Mages såsom Lux, Karthus (även TF) osv. Jag har fyllt mina Glyphs med 0.99 ability power och funderar på att köra CD red. på seals. Är det ett bra val och vad bör jag ta på marks samt quints? Magic pen eller cd/ap på marks? tack för er hjälp =)

Ska du skapa en rune sida för dina AP champions så bör du använda dig av Magic penetration marks. Resten är en smak sak. Jag har fö nuvarande 3 rune sidor för mina olika casters.

För mina casters med starka AP ratios:
Marks: Magic Penetration
Seals: HP/level
Glyphs: AP/level
Quints: Flat AP

Casters med svaga AP ratios:
Marks: Magic pen
Seals: armor
Glyphs: Magic pen
Quints: Magic pen

För mina supports:
Marks: Penetration
Seals: Manaregen/level
Plyphs: Manaregen/level
Quints: Hit point regen

Skulle säga att Magic Pen marks är det ända man verkligen behöver. Spelar ofta med magic resist och armor också på seals/glyphs. Skaffa magic pen marks så är du på det lugna

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in