2011-03-21, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kendouy
Man behöver inte hålla båda sidorna wardade hela tiden. Lär dig jungletider så blir det extremt lätt att veta när de är på g.

Ja om man då vet när dom är på g att ganka varför ska man då ha wards? Eller tänk om någon junglare bestämmare sig för att ganka tidigare/senare än vad den "borde" då hjälper det inte att hålla koll på tider heller
2011-03-21, 12:28
Medlem
Aemis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeltVild
Ja om man då vet när dom är på g att ganka varför ska man då ha wards? Eller tänk om någon junglare bestämmare sig för att ganka tidigare/senare än vad den "borde" då hjälper det inte att hålla koll på tider heller

Grejen är ju att man inte måste ha wards.

Utan att man kan förutse när dess jungler ska ganka, men att warda underlättar ju självklart alltid, men det är inget måste.

Jag avgör alltid från vad deras jungler är för champ innan jag wardar, är det amumu, då anser jag enkelt nog att det inte är värt det utan förutser när han skall ganka och låter helt enkelt moståndarna få pusha.

Är det shaco köper jag ward direkt. Om jag är bot/mid lila sidan & top/mid på blåa sidan.

Allt berors ju på. Pushar man för hårt så kan man nästan counter ganka deras jungler!
2011-03-21, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aemi
Grejen är ju att man inte måste ha wards.

Utan att man kan förutse när dess jungler ska ganka, men att warda underlättar ju självklart alltid, men det är inget måste.

Jag avgör alltid från vad deras jungler är för champ innan jag wardar, är det amumu, då anser jag enkelt nog att det inte är värt det utan förutser när han skall ganka och låter helt enkelt moståndarna få pusha.

Är det shaco köper jag ward direkt. Om jag är bot/mid lila sidan & top/mid på blåa sidan.

Allt berors ju på. Pushar man för hårt så kan man nästan counter ganka deras jungler!

Själv köper jag nästan aldrig wards när jag går mid, förutom om dom har nån invis champion så brukar ja köpa vision, känns inte värt att köpa wards när man går mid med en carry.
2011-03-21, 12:34
Medlem
askaninjas avatar
Diskussionen handlar inte om ifall man ska warda, när eller var. Diskussionen som jag förstod det handlade väll om hurvida Carryn skulle köpa wards och det tycker jag inte. Carryn ska fokusera på sina items och kanske köpa någon enstaka ward men inte mer än så.
2011-03-21, 12:34
Medlem
Citat:

Du kan ha ett ungefärligt hum, se på deras tendenser och liknande, men du bör köpa wards ibland, oavsett.
2011-03-21, 12:35
Medlem
askaninjas avatar
Citat:
känns inte värt att köpa wards när man går mid med en carry.

Flash & Ghost ftw!
2011-03-21, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av askaninja
Flash & Ghost ftw!

Ja, man har ju alltid nått av dom uppe, sen om man kör tristana, ezreal, corki så har man ju en extra escape där, kör man tex ashe så har är det bara bränna av ulti för att stoppa någon av dom sen fly för livet. Flash ghost kör jag alltid på carry. Därför känns det onödigt att lägga ut massa pengar på wards när man spelar carry och speciellt går mid.
2011-03-21, 12:58
Medlem
Brukar alltid ha på mig en ward ifall att, men tycker ofta det är rätt lätt att förutspå ganks. Motståndaren tenderar att bryta sin spelstil något.

De jobbigaste ganksen i mina ögon är ifall junglern har teleport och lanern wardar top/bot busken.

Jungeltider funkar bra som ledstjärna för när man ska vara lite extra passiv och dessutom när det är bra tillfällen att sätta wards.

Är man mid behövs det i mitt tyckte enbart wards i en av buskarna. Håller man sig sedan nära den hela tiden, så ska det krävas bra mycket för att man ska kunna bli gankad med Ghost+Flash-kombo.
Senast redigerad av hakkzpets 2011-03-21 kl. 13:10.
2011-03-21, 13:20
Medlem
flaxbergs avatar
jag har ALLTID på mig en ward om jag spelar mot en Rammus. Som alla antagligen vet så kan man släppa warden framför rammus när han kommer rullandes mot en, så bonkar han in i den och slutar rulla
2011-03-21, 13:25
Medlem
fliirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaxberg
jag har ALLTID på mig en ward om jag spelar mot en Rammus. Som alla antagligen vet så kan man släppa warden framför rammus när han kommer rullandes mot en, så bonkar han in i den och slutar rulla

Ha! smart tips, har jag fan inte tänkt på. Har börjat fatta tycke för Jungle-Eve, riktigt bra hero tycker ja =)
2011-03-21, 13:29
Medlem
Supersnutens avatar
Ååååhhhh va jag börjar tröttna på randoms som är helt dumma i huvudet. Om någon har lust att spela med en level 23 som oftast spelar Taric och är (i sina egna ögon) ganska bra på det, hör av er!
2011-03-21, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fliirp
Ha! smart tips, har jag fan inte tänkt på. Har börjat fatta tycke för Jungle-Eve, riktigt bra hero tycker ja =)

Jungle-eve?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in