2011-03-20, 16:54
Medlem
Fooulzs avatar
Jag köpte precis paysafecard på pressbyrån laddat med 100 kronor.

Hade även fått ett mail från Paysafecard att om jag köpte RP för över 100 kr (10 euro) kunde jag skriva in en extra kod som gav mig 5 euro extra.

Jag tröck på "RP", bytte land till Svenska, valde Paysafecard, valde en stack RP för 10 euro, skrev in min kod, tryckte på "Skriv in en andra kod" där jag skrev in den koden jag fick i mailet. Jag klickade på fortsätt, och nu kommer det upp en sida där det står hur mycket kredit jag har. Det jag inte förstår är, hur jag köper RP och lägger till bonus koden från paysafecard?

Ditt paysafecards kredit

Värde
5,00 EUR
info
Tillgänglig kredit
5,00 EUR
info
Serienummer ********
info
Betalning pågår
0,00 EUR
info
Produktionsdatum 00002011-03-08

Ska man bara vänta, eller vad ska man göra?
Senast redigerad av Fooulz 2011-03-20 kl. 17:35.
2011-03-20, 20:11
Medlem
flaxbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sylian

Hur många laget sätter ut beror mycket på vilka jag kör med. Kör jag med bra spelare blir det fler wards, kör jag med mindre bra spelare blir det färre wards. Wards är OP. Varje person bör köpa 5-15 wards per match eller så. Dragon och baron bör vara wardade mer eller mindre hela tiden. Att warda dragon 10-12 gånger är värt det om man lyckas sno den en gång. Vision wards kan vara bra att lägga på dragon och baron ibland, för att ta bort fiendens wards. Andra bra ställen att lägga wards på är buskar i fiendens skog, vid fiendens buffar, vid ens egna buffar om man tror att de ska stjäla, etc. Jag kan länka till en ward-guide. http://eu.leagueoflegends.com/board/showthread.php?t=121747

Jag skulle ALDRIG köpa 5-15 wards som en carry, möjligtvis som en solo tank. Annars är det junglern/supporten som får warda
2011-03-20, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flaxberg
Jag skulle ALDRIG köpa 5-15 wards som en carry, möjligtvis som en solo tank. Annars är det junglern/supporten som får warda
Alla bör ju köpa wards, vissa mer än andra. Wriggle's hjälper ju en hel del där, om man köper den. Sen beror det på olika faktorer. Korta games har mindre wards än långa games. Men 5-7 wards borde du nog ändå komma upp i som carry, även fast carryn inte har lika stor press som vissa andra.
2011-03-20, 20:28
Medlem
pjalles avatar
Tycker inte carryn ska spendera guld på wards, det får junglern/tanken göra.
2011-03-20, 20:41
Medlem
Fooulzs avatar
Någon som kan rekommendera en bra melee dps / tank.
Jag har 1600 RP, köpte precis en skin till Karthus, och vill gärna köpa till någon annan gubbe också, men skulle helst inte vela köpa till två st ranged dps.
2011-03-20, 21:00
Medlem
1993s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fooulz
Någon som kan rekommendera en bra melee dps / tank.
Jag har 1600 RP, köpte precis en skin till Karthus, och vill gärna köpa till någon annan gubbe också, men skulle helst inte vela köpa till två st ranged dps.

Bra melee-dps är enligt mig:
Poppy
Irelia
Sion

Bra tanks är:
Shen
Amumu

Observera dock att amumu och shen blir bannade rätt ofta i ranked games.
2011-03-20, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pjalle
Alla får göra det. Supprt lite mer än andra, men alla bör göra det.

"Order of who should buy wards:

1) Jungler: They move around so much that they have the freedom to place wards. During laning phase there is no excuse for the jungle to not use wards. Also Wriggles Lantern is a great jungle item and comes with a free ward. It is a great item for junglers to use.

2) Support: Wards are a huge support item in the game so of course the support player will need to stock up on wards.

3) Off-Tank: As a back up to the tank the Off-tank has more room to buy and place wards.

4) Tank: needs to get build to protect the team.

5) Carry: Needs to get built to get DPS going.

Please note that as teams start to team up, a champions role will decide who is responsible for wards. (the main champion here would be the support)

Now that you know you need to buy some wards how do you create good habits of purchasing and using wards.

To start off: a good plan to buy more wards is start off by buying a sight ward every time you recall. After a while this will put you in the habit of adding the cost of a ward to whatever item you are looking to buy.

If you are the Carry or the tank than you are not exempt from buying wards. In the laning phase you will still have to purchase and watch out for those ganks. At mid to late game you will stop using wards due to the fact that you are finishing up your build. Until then get wards and help your team control the map."

Notera sista stycket. Även carries får köpa wards.
2011-03-20, 22:02
Medlem
Judgments avatar
Är det bara jag som har någon bug? Jag kan inte välja Maokai när jag ska köra ett game. Det beror alltså inte på att någon annan i laget har valt honom.
2011-03-20, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pjalle

ALLA bör köpa wards, vissa mer än andra. Men om carryn inte köper wards får den personen skylla sig själv när de blir gankade upprepade gånger.
2011-03-20, 22:49
Medlem
Sletenkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judgment
Är det bara jag som har någon bug? Jag kan inte välja Maokai när jag ska köra ett game. Det beror alltså inte på att någon annan i laget har valt honom.

Antagligen för man kan bugga spelet med honom.
2011-03-20, 22:52
Medlem
flaxbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judgment

Han är disablad för att han kunde bugga spelet
2011-03-20, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Dee
Shit vad poppy är awesome, aldrig lirat henne trots att jag ägt henne skitlänge. första gamet någonsin fick jag 22/5/8. Galen dmg med sin combo som har jättelite cd men gör ändå dmg som en ad carry. Dessutom så är ultin helt galet bra för en melee carry. Antagligen den bästa ultin i spelet för en melee carry, bättre än tryndas ulti utan tvekan eftersom att poppy inte can bli stunnad av någon annan än den man ultiat. Har kört 4 games hittills med henne och alla 4 är wins med positiva stats.
Det kanske var mig du körde mot? Jag körde som anivia och ert var en jävligt stark poppy jag mötte har för mig att hon fick 22 kills. Men jag kanske har fel

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in