2011-03-20, 13:10
Medlem
Flashborns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fooulz
RUne pages ger väl en bara fler sidor, inte runor?

Ja, men runes kan du ju köpa för IP

Mvh
2011-03-20, 13:11
Medlem
Saffoks avatar
Citat:
RUne pages ger väl en bara fler sidor, inte runor?

Japp, man får "bara" fler sidor. Kan dock inte annat än hålla med om att det är värt. Om man tänker fortsätta spela lär man förr eller senare vilja ha fler olika rune pages, där sju extra räcker mer än väl. Alternativet är ju att köpa nya sidor en och en för 6,3k IP styck, vilket jag tycker känns lite tråkigt. IP spenderar jag hellre på runor och nya champions.
2011-03-20, 13:59
Medlem
pjalles avatar
Citat:
Köpte nyss Karthus, spelade ett game. Jag fick 2-18-1. Min ulti skadade nästan halva Mord's sköld, och inte ens 200 på Amumu.

Vad FAN är det för fel på mig, eller Karthus. Har han blivit nukad som fan, eller vad är felelet?
Derp.
2011-03-20, 14:01
Medlem
Finns det någon som har några bra wardingtips? Hur många ward brukar ert lag sätta ut? Ska alla köpa wards eller ska man sprida ut dem på alla? Var är de bästa platserna att sätta dem?
2011-03-20, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sykes90
Finns det någon som har några bra wardingtips? Hur många ward brukar ert lag sätta ut? Ska alla köpa wards eller ska man sprida ut dem på alla? Var är de bästa platserna att sätta dem?

Sjukt situationsanpassat förstås, men wards är verkligen game-breakers. Något alla borde göra, speciellt om motståndarna har en junglare är att sätta en ward i den lilla busken vid hörnet på top/bot beroende på var du lejnar. I mitten krävs två, en på varje sida, allt för att undvika ganks. Mid/late-game är en ward på offensiv blå, Baron samt drake att föredra.

Försök tänk hur du själv hade rört dig som motståndare och få upp offensiva wards nära deras bas är också sjukt effektivt. Det finns fan inget bättre när en motståndare går in i en buske och väntar på att få ganka dig ovetandes om att du har en ward där. Istället kanske du vänder om och nukar ner honom.
2011-03-20, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sylian
Förstår inte riktigt ilskan mot Fransmän. Några av de bästa spelarna i spelet är Fransmän.
Finns givetvis bra fransmän, men de är undantagen. De flesta är istället duo-köande fittor som vägrar snacka något annat än franska i chatten. Och man kan inte gärna sätta mute på dem, för vem vet ifall de får för sig att skriva något vettigt någon gång.

Hade inte haft några problem med dem ifall de kunde låtit bli att spamma ner chatten varje game.

Ryssar är likadana.
2011-03-20, 14:47
Medlem
Fooulzs avatar
Så man kan inte köpa runes för RP?
2011-03-20, 15:09
Medlem
LXXVs avatar
vilken är den bästa carryn för tillfället? måste lära mig att köra carrys. Har kört tank/support hela dagen och lyckats förlora 6 stycken ranked matcher i rad.....I alla matcher saknade vi en carry
2011-03-20, 15:19
Medlem
Sletenkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LXXV
vilken är den bästa carryn för tillfället? måste lära mig att köra carrys. Har kört tank/support hela dagen och lyckats förlora 6 stycken ranked matcher i rad.....I alla matcher saknade vi en carry

Corki är otroligt bra. AoE dmg, True dmg och inbyggd flash. Ashe om laget kan skydda dig och du kan kita folk. Trist har otroligt bra dmg och med ulti och w så borde du inte kunna bli gankad. Spelar inte MF men ser att hon ofta blir pickad i high elo tournaments. Annars finns alltid Teemo
2011-03-20, 15:23
Medlem
Rargons avatar
Vad exakt betyder carry, vad står det för?
2011-03-20, 15:37
Medlem
Flashborns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rargon
Vad exakt betyder carry, vad står det för?

Carry = bära
Man bär laget, dominerar dps:en
Ett bra lag krävs för att man ska kunna vara en bra Carry.
Bra tank, bra support etc. Hålla sig rätt långt bak, brassa iväg fett med skada och bli fokuserad egentligen, askul!

Mvh
2011-03-20, 16:25
Medlem
Citat:
Vad finns det för bra saker att spendera sina RP på? Kan man inte köpa runor?
Rune Pages. 7 extra rune pages är nice. Om du fortsätter spela kommer du förr eller senare att önska att du hade fler rune pages. Jag gör det i alla fall, och jag har 7 stycken.

Citat:
Ursprungligen postat av sykes90
Hur många laget sätter ut beror mycket på vilka jag kör med. Kör jag med bra spelare blir det fler wards, kör jag med mindre bra spelare blir det färre wards. Wards är OP. Varje person bör köpa 5-15 wards per match eller så. Dragon och baron bör vara wardade mer eller mindre hela tiden. Att warda dragon 10-12 gånger är värt det om man lyckas sno den en gång. Vision wards kan vara bra att lägga på dragon och baron ibland, för att ta bort fiendens wards. Andra bra ställen att lägga wards på är buskar i fiendens skog, vid fiendens buffar, vid ens egna buffar om man tror att de ska stjäla, etc. Jag kan länka till en ward-guide. http://eu.leagueoflegends.com/board/showthread.php?t=121747

Tumregel är att försöka köpa 1-3 wards varje gång man går tillbaka till basen. Det går inte alltid, men man kan försöka.

Citat:
Ursprungligen postat av hakkzpets
Finns givetvis bra fransmän, men de är undantagen. De flesta är istället duo-köande fittor som vägrar snacka något annat än franska i chatten.
Har nog aldrig hänt mig. De gånger de har skrivit på franska har de oftast varit villiga att skriva på engelska om det rör de andra i laget.

Citat:
Så man kan inte köpa runes för RP?
Nej.

Citat:
Ursprungligen postat av LXXV
Corki och Ashe. Corki för att han pokar väldigt bra, har hyfsad mobility och gör rätt så mycket damage. Ashe för att hennes ulti är amazing för att initiata teamfights. Hon kan kita väldigt bra också.

Vill du ha en melee "carry" så är nog Irelia det bästa valet. Hon kan göra bra med skada samtidigt som hon är rätt så tålig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in