Citat:
Ursprungligen postat av Fooulz
Vad finns det för bra saker att spendera sina RP på? Kan man inte köpa runor?

Rune Pages. 7 extra rune pages är nice. Om du fortsätter spela kommer du förr eller senare att önska att du hade fler rune pages. Jag gör det i alla fall, och jag har 7 stycken.
Citat:
Ursprungligen postat av sykes90
Finns det någon som har några bra wardingtips? Hur många ward brukar ert lag sätta ut? Ska alla köpa wards eller ska man sprida ut dem på alla? Var är de bästa platserna att sätta dem?
Hur många laget sätter ut beror mycket på vilka jag kör med. Kör jag med bra spelare blir det fler wards, kör jag med mindre bra spelare blir det färre wards. Wards är OP. Varje person bör köpa 5-15 wards per match eller så. Dragon och baron bör vara wardade mer eller mindre hela tiden. Att warda dragon 10-12 gånger är värt det om man lyckas sno den
en gång. Vision wards kan vara bra att lägga på dragon och baron ibland, för att ta bort fiendens wards. Andra bra ställen att lägga wards på är buskar i fiendens skog, vid fiendens buffar, vid ens egna buffar om man tror att de ska stjäla, etc. Jag kan länka till en ward-guide.
http://eu.leagueoflegends.com/board/showthread.php?t=121747
Tumregel är att försöka köpa 1-3 wards varje gång man går tillbaka till basen. Det går inte alltid, men man kan försöka.
Citat:
Ursprungligen postat av hakkzpets
Finns givetvis bra fransmän, men de är undantagen. De flesta är istället duo-köande fittor som vägrar snacka något annat än franska i chatten.
Har nog aldrig hänt mig. De gånger de har skrivit på franska har de oftast varit villiga att skriva på engelska om det rör de andra i laget.
Citat:
Ursprungligen postat av Fooulz
Så man kan inte köpa runes för RP?
Nej.
Citat:
Ursprungligen postat av LXXV
vilken är den bästa carryn för tillfället? måste lära mig att köra carrys. Har kört tank/support hela dagen och lyckats förlora 6 stycken ranked matcher i rad.....I alla matcher saknade vi en carry
Corki och Ashe. Corki för att han pokar väldigt bra, har hyfsad mobility och gör rätt så mycket damage. Ashe för att hennes ulti är amazing för att initiata teamfights. Hon kan kita väldigt bra också.
Vill du ha en melee "carry" så är nog Irelia det bästa valet. Hon kan göra bra med skada samtidigt som hon är rätt så tålig.