Citat:
Ursprungligen postat av Smagg
Du ser t.ex till att inte låta hon dunka in dig i väggar, ulti på henne är nog ingen bra idé med Jarvan.
Jo det är väl det jag gjorde som kanske inte var så smart... Sedan så är jag van från andra matcher att det är jag som tar initiativet att starta matcherna och även vara den siste kvar då det tar lång tid att ta ner mig(kör en tanky build) men mot poppy klarade jag mig inte länge...
Citat:
Ursprungligen postat av Sylian
Hon gör faktiskt både magic och physical, förutsatt att hon köpt Trinity Force eller Lich Bane. Större delen kommer nog att vara magic, dock. Hur man kontrar henne... Tja, det kan faktiskt vara ganska svårt. Har du cc kan det vara bra att försöka hålla sig undan medan hon kör ultin på dig för att sedan låta laget ta ner henne. Poppy är ruskigt bra på att välja ett target och plocka ner det, dock.
Får väl se över min build och balansera min armor & magicresistance förhållande.. Just nu satsar jag på mycket armor(vid färdig build har jag 250 i armor), magic resistance hamnar lite i bakgrunden även ifall jag har en itemplats för en banshees. Runorna är inte heller så defensiva utan använder cooldown reduction på glyphs(blåa), armor penetration på marks(röda), mana regen per level på seal(gula) vilket kommer ändras till antingen critical strike eller health per level beroende vilka jag möter. Quintesserna är flat health.