2011-03-04, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Elmo
Jisses, det är ju för fan precis det du sitter och förespråkar som en naiv liten femtonåring(!). Ditt förslag är en usel idé. Det är ingen åsikt utan ett faktum.

Förklara hur jag förespråkar det, vart är det du feltolkar mig? Tyckte bara det lät som ett bra förslag, nu när det redan finns en knapp tydligen för folk som lämnat gamet (Så man inte får en loss) varför inte gå vidare och inte ge loss för att folk i laget är dåliga?
2011-03-04, 19:52
Medlem
pjalles avatar
Yi som feeder och köper 3 boots. 11 deaths efter 6 min. I rankat
2011-03-04, 19:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pjalle
Yi som feeder och köper 3 boots. 11 deaths efter 6 min. I rankat

vilken jubelidiot... Det är sådana jag stöter på här i lowranked.. Klättrar dock upp ganska fort - Tog 150 rating idag
2011-03-04, 20:42
Medlem
pjalles avatar
Okej men detta är 1400 ELO.
2011-03-04, 20:43
Medlem
Dr.Elmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dsndss
Förklara hur jag förespråkar det, vart är det du feltolkar mig? Tyckte bara det lät som ett bra förslag, nu när det redan finns en knapp tydligen för folk som lämnat gamet (Så man inte får en loss) varför inte gå vidare och inte ge loss för att folk i laget är dåliga?
Genom att införa ett system där du slipper förlust baserat på dina K/D/A kommer givetvis medföra att merparten totalt bortser från teamplay och istället fokusera på sina egna stats.

Spelade en match med ett sär som valde Vlad och konstant stoltserade med hur jävla duktig han var. Visst, han fick kills. Väldigt många sådana. Men vad hjälper det oss att ha en KS:ande Vlad med 20/13/1 när hela övriga laget inte får några kills alls (vilket resulterar i dåliga items).

Gör det honom till en bra spelare när han bortser från laget och anser att han själv är den enda dugliga spelaren och därför måste ha alla kills?

Gör det mig och de andra 3 till en dålig spelare som tappert försöker farma ihop items för att ha minsta lilla chans i en eventuell team fight men inte lyckas?
2011-03-04, 20:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pjalle
Okej men detta är 1400 ELO.

fyfan
2011-03-04, 22:18
Medlem
Pokpokpoks avatar
Jag lirade 1300 ranked game. Fick en veigar i mitt lag som hade 0/12/0 efter typ 20 minuter, och hade köpt 5 dorans rings, endast. GG

Sen tycker jag inte det där med "wards placed" osv funkar, Märker man att laget förlorar och förlorar massa turrets, då köper man upp alla cash man har på wards och sätter ut i egen bas, sen dödar man minions och kanske dragon, sen köper fett med wards igen, och du får ingen loss, men du har förstört för ditt lag.
2011-03-05, 00:37
Medlem
Citat:
Genom att införa ett system där du slipper förlust baserat på dina K/D/A kommer givetvis medföra att merparten totalt bortser från teamplay och istället fokusera på sina egna stats.

Spelade en match med ett sär som valde Vlad och konstant stoltserade med hur jävla duktig han var. Visst, han fick kills. Väldigt många sådana. Men vad hjälper det oss att ha en KS:ande Vlad med 20/13/1 när hela övriga laget inte får några kills alls (vilket resulterar i dåliga items).

Gör det honom till en bra spelare när han bortser från laget och anser att han själv är den enda dugliga spelaren och därför måste ha alla kills?

Gör det mig och de andra 3 till en dålig spelare som tappert försöker farma ihop items för att ha minsta lilla chans i en eventuell team fight men inte lyckas?

Förklara hur man "totalt bortser ifrån teamplay och istället fokuserar på sina egna stats" helt själv? Eftersom man tydligen bortser ifrån teamplay, menar du då att man brukar soloa egna lag eller vad är det du syftar på?

Jag har då aldrig stött på någon mitt ute i ingenstans som har varit helt ensam som man kan ta sig an, oftast finns det 1 eller 2 till i knutarna så det blir ju aldrig att man ger sig av på utflykt och jagar ner någon i skogen. Antingen är det man själv som blir ner jagad till slut eller också ger sig den andra iväg.

Var eran Vlad i fiende jungle och tog ner folk?
2011-03-05, 03:07
Medlem
Citat:

Den där Vladimiren verkar inte vara något att hänga i granen, men man behöver faktiskt inte kills för att få mycket guld. Lär dig farma mer effektivt så slipper du vara bitter över sådana som honom. Detta kanske är ett extremt exempel eftersom det är Sivir, men jag körde precis henne och hade 2st bloodthirsters, greaves och bloodrazor efter 25 minuter med 1/1/1 i stats.
2011-03-05, 03:12
Medlem
Kwelis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dsndss
Förstår inte folk som postar sin matchhistory, det säger ju verkligen inget om hur bra det går? Det kan lika gärna säga allt om hur dåligt det går för det andra laget.

Står ju inte direkt om de har AFK/leavers/folk som "går och pissar"/folk som får telefonsamtal e.t.c.

Förstår inte folk som anser att allt som postas på ett forum skrivs av människor som försöker tävla med sina medforumnänniskor. I mitt fall postade jag match historyn därför att jag äntligen köpt en nysläppt champion och det gick bra med denne. Jag har velat köpa en nysläppt champ väldigt länge, men inte känt att de som släppts varit intressanta. Nu köpte jag en, och det visade sig gå bra. Jag blev glad och ville dela med mig av detta på diskussionsforumet FB. Om du finner detta märkligt så måste du vara en jävligt trist människa. Vafan gör du på ett forum..?

Citat:
Ursprungligen postat av askaninja
Jag tycker han var svag, rolig men svag. Finns så många bra semitankiga melees nu och som det är just nu så känns Jarvan som ett av de svagare alternativen(Ser stenhård ut dock). Får se om de gör som de gjort de senaste gångerna och buffar honom tills han är uppe på en rimmlig nivå.

Ja han är möjligen mer rolig än bra. Men roligt är bra i min värld

Citat:
Ursprungligen postat av Advalorem
Förutom att han kör normal games säger det inte så mycket heller.
Men vad jag har märkt senaste tiden är att normal games är i helhet seriösare än ranked - men nu ligger jag ganska lågt i ranking < att tillägga här är att jag hade leavers i 3 utav dom 5 liren jag drog igår

Alla spelen är spelade premade med fyra vänner som inte spelar ranked. Som jag extremt tydligt skrev så var det mina första fem matcher med Jarvan. Du spelar alltså dina fem första matcher med en ny champion i ranked? Fan vad glad jag är att jag sluppit spela med dig hittills. För övrigt är din svenska så dålig att man knappt förstår vad du åsyftar.
2011-03-05, 04:11
Medlem
pjalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Advalorem
fyfan
Dock händer det väldigt sällan... men ändå.
2011-03-05, 07:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kweli
Du spelar alltså dina fem första matcher med en ny champion i ranked?

Det är väl därför han var nere på 500 ELO

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in