2011-02-22, 22:07
Medlem
Är det någon annan som har problem med LoL? Kan varken komma in på hemsidan och försöker jag logga in så står det att det är antingen fel lösenord eller användarnamn; ja, jag har testat med två andra olika konton också så - har någon annan dessa problem?

Edit: Fixade sig nu, iaf att logga in.
2011-02-22, 22:09
Medlem
aTastySnails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bhherit
Är det någon annan som har problem med LoL? Kan varken komma in på hemsidan och försöker jag logga in så står det att det är antingen fel lösenord eller användarnamn; ja, jag har testat med två andra olika konton också så - har någon annan dessa problem?

Yes, Server offline eller något, alla servers, eftersom att man inte ens kan gå in på hemsidan... Överbelastning antar jag. Som vanligt. Skulle det inte vara najs med lite robusta servers? Som kanske tål all trafik....

Edit: Nej det funkar fortfarande inte...
2011-02-22, 22:11
Medlem
Andasnus avatar
Här är två replays från när jag(Gottepåsen), Thymore, Jakanz, Zylian & smacks90 äger loss lite! Vet inte om man måste ha programmet Lol replays eller inte men annars kan nu tanka det från: http://www.leaguereplays.com/

Game 1: http://www.megaupload.com/?d=UYZ4A3P8
Thymore: Trundle
Jakanz: Morgana
Sylian: Shen
Gottepåsen: Miss Fortune
"Random kille": Evelyn

Game 2: http://www.megaupload.com/?d=MH3CPQ36

Thymore:Morgana
Jakanz: Malphite
Smacks90: Lux
Gottepåsen: Ashe
"Random kille": Tryndamere

(föresten säg till om ni vill att jag lägger upp fler replays så kanske vi kan starta en egen tråd med replays)
Senast redigerad av Andasnu 2011-02-22 kl. 22:21.
2011-02-22, 22:19
Medlem
Herrejävlar ska det vara nog någon gång?

LoL är nog det spelet med mest buggar och problem någonsin. Precis allt är buggat och problematiskt. Man kan fan inte ens logga in ordentligt längre.

Chatten är buggad.
Login är buggad.
Matchmaking är buggad.
Loadscreen är buggad.
Ingame så är grafiken buggad på sina ställen (osynliga projektiler, med mera)
Spellsens funktioner är buggade (Pantheons hopp, diverse andra stuns)
IP-boosts genom referrals är buggade (Man får dem helt enkelt inte, hur många referrals man än har gjort)

Nu har dessutom skiten börjat krascha mitt i spelet. Större delen av spelarna disconnectar, tills det bara är 3-4 pers kvar i gamet.

När man ska välja champ innan spelet så flimrar skiten till och byter champ eller spells till någon man verkligen inte vill ha. Det går ibland inte att locka in sitt val. Ibland skickas man mellan två games. Ibland så står man i kö och väntar (approx: 00.22 min, exact 10.00 min) alldeles för länge.

Kön som är för att logga in var väl en bra idé? Nu slipper vi spela överhuvudtaget. Istället får vi stå på plats 554 i kön för att loggas in 60 min senare.

Är det verkligen så jävla svårt att hålla något så enkelt som en jävla chatt funktionell? Är riot verkligen ett så inkompetent företag, att trots sin värdering $500 miljoner, så kan de inte ens sköta en enda aspekt av spelet ordentligt.

Jag utmanar er, hitta en jävla aspekt av LoL som är helt buggfri. Jag kan då fan inte hitta någon...

Och kom nu fan inte och säg att "spelet är gratis så du har inget att klaga på". Jag har köpt riot points. Jag är en betalande kund, och nog fan har de resurser att fixa dessa problem?
2011-02-22, 22:22
Medlem
JustPaintIts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andasnu
Här är två replays från när jag(Gottepåsen), Thymore, Jakanz, Zylian & smacks90 äger loss lite! Vet inte om man måste ha programmet Lol replays eller inte men annars kan nu tanka det från: http://www.leaguereplays.com/

Vill inte vara den som är den, men är det någon som kan intyga att leaguereplays är säkert att tanka hem/använda?
2011-02-22, 22:23
Medlem
Synd på ett spel som kunde varit så bra. Hade gärna tryckt in mer pengar på mitt konto om spelet var så buggfritt som för 1½ år sedan..
2011-02-22, 22:26
Medlem
JustPaintIts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Droom
Synd på ett spel som kunde varit så bra. Hade gärna tryckt in mer pengar på mitt konto om spelet var så buggfritt som för 1½ år sedan..

Ja de är oerhört synd att de ska vara så enormt mycket strul, tycker att dom gott kan lägga pengar på att se över sitt system, för en del pengar lär dom väll allt få in.
2011-02-22, 22:36
Medlem
Deedles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeTZeR
Mhm, mycket roligare att se Bob mid/top/jungle än tråk bot.

Förresten, var det någon som skrev "flashback?!?!" i Solomid.lol kanalen?
Heh, det var ju jag. Ville se hur många bröder som var där!

Är det någon som kan skapa games nu?
2011-02-22, 22:37
Medlem
Kaask1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deedle
Heh, det var ju jag. Ville se hur många bröder som var där!

Är det någon som kan skapa games nu?
Nej...
2011-02-22, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustPaintIt
Ja de är oerhört synd att de ska vara så enormt mycket strul, tycker att dom gott kan lägga pengar på att se över sitt system, för en del pengar lär dom väll allt få in.

Problemet är enligt dem att nordamerika är brett, medan Europa är högt. Detta betyder att det finns fler tidszoner i NA. Spelandet är alltså utbrett över dagen i NA medan alla spelar samtidigt i EU. Förståeligt varför EU har sånna problem om man ser det på detta sättet.
Senast redigerad av Droom 2011-02-22 kl. 22:43.
2011-02-22, 22:56
Medlem
flaxbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustPaintIt
Vill inte vara den som är den, men är det någon som kan intyga att leaguereplays är säkert att tanka hem/använda?

Ja jag kan intyga det!
Det är helt ok faktiskt
2011-02-22, 23:13
Medlem
Denzens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J-Cash
Herrejävlar ska det vara nog någon gång?
IP-boosts genom referrals är buggade (Man får dem helt enkelt inte, hur många referrals man än har gjort)

Funkar utmärkt. Har 10 st referrals och fått alla grejer man ska fått. Du måste aktivera awardsen genom sidan efter. Det tar cirka 24h från det att din referral är lvl 5 till att awarden ska komma upp på sidan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in