2011-02-14, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Desertwalker
Detta spel är så sjukt beroendeframkallande!
Jag och en vän började lira detta idag och än så länge har vi förlorat alla matcher, men det är fortfarande roligt! Brukar som alltid bli "äsch fan vad tråkigt" för att sen dra en ragequit..men inte i detta..weird..

En fråga: Kan man göra ett "party"(som i WoW tex.. med min polare) för att sen dra in en random via den där "normal game" eller är det bara custom game som det går med? För om jag inte minns fel så fick vi -10% i XP med custom game.. eller om det var för att vi spelade mot bottar.

Jo då, det är bara att gå in på Normal game > Arranged team > 5v5/3v3 sen bjuder du in din/dina kompisar så lirar ni tillsamans
2011-02-14, 16:28
Medlem
Desertwalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeltVild
Jo då, det är bara att gå in på Normal game > Arranged team > 5v5/3v3 sen bjuder du in din/dina kompisar så lirar ni tillsamans
Ah, nice.
Skall provas sen ikväll, vi har bara lirat custom game(s) mot bottar än så länge. hehe.
2011-02-14, 16:40
Medlem
Dr.Elmos avatar
Citat:
Detta spel är så sjukt beroendeframkallande!
Jag och en vän började lira detta idag och än så länge har vi förlorat alla matcher, men det är fortfarande roligt! Brukar som alltid bli "äsch fan vad tråkigt" för att sen dra en ragequit..men inte i detta..weird..

En fråga: Kan man göra ett "party"(som i WoW tex.. med min polare) för att sen dra in en random via den där "normal game" eller är det bara custom game som det går med? För om jag inte minns fel så fick vi -10% i XP med custom game.. eller om det var för att vi spelade mot bottar.
Snälla snälla snälla. Gör världen en tjänst och fortsätt mot bottar tills ni börjar vinna. Att spela tillsammans med en vän mot bottar och Förlora... Inte okej lille vän.
2011-02-14, 16:43
Medlem
Damn, jag har verkligen fastnat för det här spelet å har mestadels spelat det för skoj skull med mina polare. Men har nu tröttnat på allt trollande i det s k ELO Hell, och undrar om det finns fler här som känner som jag å vill börja jobba sig upp mot 1800+ scenen, då mina polare hellre stannar där nere där man inte behöver "tänka" så mkt.
Ligger just nu mellan 1500-1600 på solo q,

Heter 'jeffan' ingame å är bara att adda, jag spelar olika mkt, men senaste tiden har det blivit väldigt mkt så är online ganska ofta haha

//Jeffan
2011-02-14, 17:14
Medlem
Desertwalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Elmo
Snälla snälla snälla. Gör världen en tjänst och fortsätt mot bottar tills ni börjar vinna. Att spela tillsammans med en vän mot bottar och Förlora... Inte okej lille vän.
Gör världen en tjänst och håll käften!
Att vi spelar mot bottar och förlorar är pga vi aldrig spelat liknande spel förut, och vi kan förlora hur mycket vi vill mot npc spelare utan att behöva höra nån dryg jävla kommentar från dig och personer som håller med dig.

Stör du dig på det så håll käften.
Det är EXAKT såna som du som gör så man inte vill spela.
Vad fan tror du man föds med en dator i famnen med LoL installerat?

F.ö är det nog du som är "lille" vän, för du verkar inte vara speciellt mogen.
Eller har du bott framför datorn senaste 20 åren?

Fu.
Senast redigerad av Desertwalker 2011-02-14 kl. 17:24.
2011-02-14, 17:36
Medlem
Jak@ns avatar
Citat:
Gör världen en tjänst och håll käften!
Att vi spelar mot bottar och förlorar är pga vi aldrig spelat liknande spel förut, och vi kan förlora hur mycket vi vill mot npc spelare utan att behöva höra nån dryg jävla kommentar från dig och personer som håller med dig.

Stör du dig på det så håll käften.

F.ö är det nog du som är "lille" vän, för du verkar inte vara speciellt mogen.
Eller har du bott framför datorn senaste 20 åren?

Fu.

Orka? Han har ju rätt, spela mot bottar tills du känner att du kan tillföra något och ha en positiv inverkan på matchen? Varför är det viktigt för dig att spela ett normal game mot riktiga spelare när du inte ens kan besegra bottarna? Om du hoppas att andra är sämre än bottsen så har du fel.

Om du har så svårt att höra från folk att du är mindre bra på vissa saker ska du nog hålla dig till custom games ett tag till för det är inte direkt ett vänligt klimat där ute i normal games mot folk som feedar och förstör games helt och hållet. Och om du VET att du är ganska dålig och inte ens kan vinna mot bots, varför ska du en ge dig ut i normal games till att börja med då det förmodligen bara kommer sluta med megafeed och du får ett helt lag mot dig som svär och önskar dig ondska?

Det kan låta hårt, men det är fan inge kul att få helt borttappade lirare i sitt lag som bara lallar runt. Det är därför custom finns till, så man kan träna upp sig lite. Gör gärna det, för ditt eget bästa
2011-02-14, 17:45
Medlem
flaxbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeffann
Damn, jag har verkligen fastnat för det här spelet å har mestadels spelat det för skoj skull med mina polare. Men har nu tröttnat på allt trollande i det s k ELO Hell, och undrar om det finns fler här som känner som jag å vill börja jobba sig upp mot 1800+ scenen, då mina polare hellre stannar där nere där man inte behöver "tänka" så mkt.
Ligger just nu mellan 1500-1600 på solo q,

Heter 'jeffan' ingame å är bara att adda, jag spelar olika mkt, men senaste tiden har det blivit väldigt mkt så är online ganska ofta haha

//Jeffan

Kan tyvär säga att det så kallade "ELO hell" är under 1250ish vilket du äär långt över.
Runt 1600-1700 spelar folk relativt seriöst iallafall.
2011-02-14, 17:56
Medlem
flaxbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Dee
Har kört båda och det finns så många anledningar till att ad är mer viable. här är några:

1. Ska man köra ap så finns det bättre mages som gör det och har mer än 2 fucking spells.
2. Sions ulti är alldeles för bra för att waste'a genom att köra ap. Den hjälper laget sjukt mycket, och även en själv såklart, man blir ju helt jävla odödlig och kan sola vilken carry som helst.
3. ap sion suger late game om man inte har fått fet feed.
4. ap sion kan inte jungla och sion är en grym junglare eftersom atth an kan komma till lane och stunna, dessutom så får han ju mer maxhp i late game.
5. man har sustainable damage, en crit gör dessutom ungefär lika mycket som ap sions jävla stun med den stora skillnaden att du lifestealar ungefär 130% av dmg du gör, och lite grann till hela laget.
6. ad sion är grymt mycket tankigare eftersom att han har sån sjuk lifesteal.
7. ad sion är äg i ungefär 95 games av hundra medans ap är äg i ungefär 50 av 100.
8. ad sion kan ta en nuke på sig, har överlevt flera gånger att man blir stunnad och hp't nertryckt till typ 10% så lifestealar man tillbaka skiten och dödar dom istället. ap sion skulle kunna överleva genom att de trycker hans sköld istället för honom, men då förlorar han 80% av sin dmg output och dessutom kan han inget göra om de fortsätter slå på honom.

ad sion var helt enkelt min väg att gå från att vinna ungefär 50% av gamsen till att vinna 90 procent av gamsen istället. Notera att jag har ägit med både ap och ad men har kommit fram till att ad är flera gånger så bra för laget, låt anie, kass eller nån mage gå mage ffs.

Såg att någon annan också hade skrivit en respons på det här inlägget

På punkt 2, 5, 6 och 8 nämner du alla att han har sjukt bra lifesteal. Har du någonsin testat att använda lichbane i dina Sion builds? När du ultiar och slår ett slag med Lichbane proc så vips 500+ HP plus. Brukar också använda ultin för att få av Lichbane procs för att få ut dmg
Och vilken elo spelar du på egentligen? Har inte sett många AD/AS Sions från 1700-2000 rating i Solo Q, de få jag har sett har varit dåliga.
Visst han kanske är bättre som AD/AS i vissa setup, men overall så är AP mycket bättre i mina ögon. Du får gärna motbevisa mig
2011-02-14, 18:02
Medlem
Dr.Elmos avatar
Citat:
Du är söt när du är arg.

Nej kompis, precis som 98% av övriga i den här tråden vet så är det exakt såna som Du som gör att man inte vill spela. Du kommer hålla med mig om ett par veckor (troligtvis månader).

2011-02-14, 18:07
Medlem
Desertwalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Elmo
Du är söt när du är arg.

Nej kompis, precis som 98% av övriga i den här tråden vet så är det exakt såna som Du som gör att man inte vill spela. Du kommer hålla med mig om ett par veckor (troligtvis månader).

Du har rätt, det kanske är bra att man tränar i custom och jag skrev aldrig att vi ska skippa att köra det före att gå in i ett "riktigt" game.

Det jag frågade om i början var bara hur man gjorde.
Vet inte om jag uppfattade ditt meddelande fel, men det kändes som att du bara drygade.
2011-02-14, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flaxberg
Kan tyvär säga att det så kallade "ELO hell" är under 1250ish vilket du äär långt över.
Runt 1600-1700 spelar folk relativt seriöst iallafall.

Okej, men problemet är att jag har väldiga problem att ta mig över 1600 då varje gång jag närmar mig får jag ett par games med folk som inte bryr sig (börjar feeda för dom hade en dålig start etc).
Jag vill verkligen inte veta hur det är under 1250 då jag blir grymt frustrerad på andra spelare där jag är nu..

//Jeffan
2011-02-14, 19:01
Medlem
Baltazzars avatar
Citat:
Ah, nice.
Skall provas sen ikväll, vi har bara lirat custom game(s) mot bottar än så länge. hehe.

haha, har du bara spelat custom game och förlorat alla hittills? >.< GJ

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in