2010-12-31, 16:11
Medlem
Sletenkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jak@n
Nån som spelar honom riktigt bra och har lust att dela med sig av lite kunskaper och insikter?

Jag gillar att bygga atkspeed på honom för då slipper man vara så otroligt beroende av energy. Rageblade, Malady, Hextech Gunblade, Rylai's och en Zhonya's. Vilken ordning beror helt på hur gamet set ut dock. Sen beror det också på din spelstil och vissa items kan man alltid ändra efter hur motståndarlaget ser ut.
2010-12-31, 16:16
Medlem
Jak@ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sletenkatt
Jag gillar att bygga atkspeed på honom för då slipper man vara så otroligt beroende av energy. Rageblade, Malady, Hextech Gunblade, Rylai's och en Zhonya's. Vilken ordning beror helt på hur gamet set ut dock. Sen beror det också på din spelstil och vissa items kan man alltid ändra efter hur motståndarlaget ser ut.

Ska testas! Hittills har det bara blivit AP för hela slanten, och som någon nämnde tidigare så behöver han ju lite survivability och det får jag genom min Rylas. Med min ghost och cleanse så lyckas jag undkomma det mesta i teamfights faktiskt, känner inte att ja behöver mer av den varan än så länge.

Från något till något helt annat:

Är det nån som vet om hotshotgg och grabbarna har något arkiv över sina matcher? Jag vet att det snackades om det tidigare när deras streamande var relativt nytt och det skulle tydligen finnas massvis. Jag hörde närmare bestämt rykten om att "världens bästa karthus" hade massa matcher arkiverade. Är väldigt sugen på att se dom, eller ja... se karthus.
Senast redigerad av Jak@n 2010-12-31 kl. 17:07.
2010-12-31, 17:15
Medlem
Kwelis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jak@n
Ska testas! Hittills har det bara blivit AP för hela slanten, och som någon nämnde tidigare så behöver han ju lite survivability och det får jag genom min Rylas. Med min ghost och cleanse så lyckas jag undkomma det mesta i teamfights faktiskt, känner inte att ja behöver mer av den varan än så länge.

Från något till något helt annat:

Är det nån som vet om hotshotgg och grabbarna har något arkiv över sina matcher? Jag vet att det snackades om det tidigare när deras streamande var relativt nytt och det skulle tydligen finnas massvis. Jag hörde närmare bestämt rykten om att "världens bästa karthus" hade massa matcher arkiverade. Är väldigt sugen på att se dom, eller ja... se karthus.

Skulle tro att du menar Araragi som är (var?) helt sjuk med Karthus. Enligt mig är han förmodligen världens bästa med Karthus. Hans matcher fanns förut arkiverade när de hade sin stream på Livestream. Vet inte om de är kvar men ska ta och leta lite.

Edit: Verkar som matcherna är borta tyvärr.
2011-01-01, 12:38
Medlem
Sumsarrs avatar
Varför kör man LoL istället för HoN eller DotA? Är det bara för att det är gratis?
2011-01-01, 12:43
Medlem
Jak@ns avatar
För det är roligare.
2011-01-01, 12:47
Medlem
Multicriminals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumsarr
Varför kör man LoL istället för HoN eller DotA? Är det bara för att det är gratis?

Jag skulle utan tvekan betala för att spela LoL, mycket roligare gameplay.
2011-01-01, 12:54
Medlem
Citat:
Varför skulle man köra DotA när både LoL och HoN är mycket bättre? Enda bra anledningen jag kommer på är att man är van med DotA och inte orkar vänja om sig. Gillar man auto-attacking eller att en karaktär blir riktigt feedad kan DotA också vara bättre.

LoL är mer fokuserat på abilities än DotA och HoN. Mer mana, manaregen, kortare cooldowns, lägre mana cost, mindre focus på auto-attacking, mindre passive abilities. LoL är också mer beroende av att man samarbetar för att det ska fungera bra. Dessutom är chansen att vända ett game långt mycket större.

Att det är gratis gör att folk kommer in, men jag hade gärna betalat 30€ såhär i efterhand, men hade det kostat 30€ så hade jag nog aldrig börjat spelat. I början gillade jag inte LoL, då gillade jag HoN mer, men efter ett tag kom jag fram till att LoL passar mig bättre.
2011-01-01, 12:55
Medlem
Citat:
Jag har både Hon och LoL, spelar mest LoL.
Inte för att det är gratis alltså.

Communityn i HoN består till 90% kvinnor som endast spelar en viss vecka varje månad vilket gör spelet ganska tråkigt.
Tidigt i matcherna så är HoN mycket segare, man sitter i princip bara och koncentrerar sig på creeps och harass medan man i LoL satsar på kills redan innan creeps har hunnit spawna.

Det är väl dom 2 stora skillnaderna som får mig att spela LoL hellre, finns ju annars massvis med andra saker också, t.ex runes/masteries/spells som gör att man kan ändra lite hit och dit för att få en edge på något, eller items som ger casters mer skada så dom inte blir helt värdelösa i slutet osv osv.
2011-01-01, 15:12
Medlem
Någon som vet en bra vladimir build? Jag har köpt sorc boots, rylai, zhonyas och ibland void staff. Någon som har en bättre build tro?
2011-01-01, 15:45
Medlem
Multicriminals avatar
Någon med erfarenhet med Morgana?

Skall köpa runes och undrar vilka man "ska" ha. CDR är väl vilktigt.

Uppskattas om någon kunde berätta vilka Marks, Glyphs, Seals och Quins som är optimalast.
2011-01-01, 15:59
Medlem
pjalles avatar
Skulle inte heller tvekat att betala 30 euro för LoL... så man slipper allt jävla drägg.
2011-01-01, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Multicriminal
Skall köpa runes och undrar vilka man "ska" ha. CDR är väl vilktigt.
Skulle tro att standard mage skulle fungera bra med henne. Magic Penetration Marks, Mana Regen per level Seals, Cooldown Glyphs samt Flat HP Quints. Fungerar bra på väldigt många champions också.

Citat:
Ursprungligen postat av pjalle
Skulle inte heller tvekat att betala 30 euro för LoL... så man slipper allt jävla drägg.
Du skulle nog inte slippa det, HoN har värre community än LoL.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in