2010-12-17, 09:38
Medlem
pjalles avatar
Malphite är som Annie fast tank också. Och omöjlig att harassa om han är bra.
2010-12-17, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sylian
De kan vara nice i ett game där man redan äger, eller om fienden inte har någon cc alls. Fast då finns ju fortfarande Dodge boots och Swiftness... 25% Attack Speed är inte alls mycket, nej. Jag köper Mercury Treads nästan alltid, även med mages. 25 Magic Resist är mer än 20 Magic Penetration, och 35% cc reduction är också nice.

I ett game man redan äger lös på, så är swiftness i princip bättre så man kan pusha snabbt och byta lane. Förvisso är ju 25 MR mer än 20 MP, ren matte där, men grejen med mages är att du inte ska vara längst fram i en teamfight, därmed behöver du mer sällan mindre CC på dig. Mer viktigt med dmg då.
2010-12-17, 14:46
Medlem
Sletenkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rashaa
Guys, såg ni finalen?

Missade första matchen men såg när ni körde över dem i de 2 andra. Måste bara fråga, vet du varför dem valde Swain i sista matchen? Inte direkt någon motståndare han kunde dominera mot i lanen och till för inte allt för mycket senare om han inte har blivit lite feedad/farmad. Grattis till segern dock, ni spelade riktigt bra de 2 sista matcherna.
2010-12-17, 14:48
Medlem
Ockstaerrs avatar
Finns matcherna upplagda så att en glad amatör kan kika och lära sig ?
2010-12-17, 16:24
Medlem
Fråga: När man kollar på sina runor i runepagen, så står det att vissa runor är secondary medans andra är primary... Är det någon skillnad på en runa som är secondary och en som är primary? :P
2010-12-17, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J-Cash
Fråga: När man kollar på sina runor i runepagen, så står det att vissa runor är secondary medans andra är primary... Är det någon skillnad på en runa som är secondary och en som är primary? :P
Secondary-runor är inte lika bra. Som exempel, Marks handlar främst om offensiva runor. Om du då köper en defensiv runa så blir den secondary. Säg att en +Damage Mark ger 1 Damage, och en Armor ger 0.5 Armor. Seals, som är mer defensivt, ger 0.5 Damage och 1 Armor. I de flesta fall är det alltså bäst att köpa offensiva runor till Marks (t ex Armor Penetration, Magic Penetration), defensiva till Seals (Dodge, Magic Regen per Level) och sådana som rör magi till Glyphs (Cooldown Reduction, Magic Reist). Quints finns det vissa som är bättre än andra, men det finns inga Primary och Secondary, även fast vissa är riktigt dåliga (t ex de som ger Gold) och vissa är bra (Flat HP).
2010-12-17, 16:35
Medlem
Fr0ggehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J-Cash
Här är en riktigt bra guide som förklarar lite hur man ska tänka när man väljer runor (inklusive vad primary/secondary innebär):

http://www.mobafire.com/league-of-legends/build/rune-tips-what-secondary-and-primary-means-and-more-24255

Sidan har även riktigt bra guider för alla hjältar. Du kan gå in på Browse Builds -> Top rated, och sedan filtrera på den champion du söker guide för. Folk betygsätter guiderna, så man behöver inte riskera att läsa nån skitguide om man kollar på de som fått bra betyg.
2010-12-17, 17:41
Medlem
hench12s avatar
Oj oj oj! Sivir är kul som attans känns lite OP med Q. Liten blandning mellan Support och carry + superskölden som gör det möjligt att slippa bli harassad när man farmar. Tror jag har funnit min champion after all. Tack ni som tipsat tidigare
2010-12-17, 18:13
Medlem
Jak@ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hench12
Oj oj oj! Sivir är kul som attans känns lite OP med Q. Liten blandning mellan Support och carry + superskölden som gör det möjligt att slippa bli harassad när man farmar. Tror jag har funnit min champion after all. Tack ni som tipsat tidigare

Mjo, jag minns att jag spelade henne precis när jag startat LoL'a. Nu är hon ju ganska förändrad då detta var flera månader sedan, men jag vill minnas att det blev lite tråkigt till slut? Det blir lite "one hit wonder" och man springer mest runt och bara skyfflar iväg en fet frisbee? Men som sagt, det var längesen jag spelade henne.

Ska nog testa ikväll. Har hittat tillbaka till LoL efter att ha trampat snett ner i wow:cataclysm äckelträsket och redan avaktiverat mitt konto. Så nu är jag sugen som fan att spela muchos grande denna helg! Muchos grande!
2010-12-17, 18:50
Medlem
hench12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jak@n
Mjo, jag minns att jag spelade henne precis när jag startat LoL'a. Nu är hon ju ganska förändrad då detta var flera månader sedan, men jag vill minnas att det blev lite tråkigt till slut? Det blir lite "one hit wonder" och man springer mest runt och bara skyfflar iväg en fet frisbee? Men som sagt, det var längesen jag spelade henne.

Ska nog testa ikväll. Har hittat tillbaka till LoL efter att ha trampat snett ner i wow:cataclysm äckelträsket och redan avaktiverat mitt konto. Så nu är jag sugen som fan att spela muchos grande denna helg! Muchos grande!
Hon är mer ännu mer användbar känns det som, då boomerangen även bygger på AD

Hade bra och lycka till med LoL!
2010-12-17, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hench12
Jag skulle säg att hon är i första hand en carry som pushar bra. Alla hennes skills är användbara, men early game är Q och E bäst. Man känner sig duktig när man lyckas blocka någons ulti, t ex Warwick eller Malzahar, med E.

Hon är helt klart en av mina favoriter just nu, i alla fall.

Citat:
Ursprungligen postat av Jak@n
Mjo, jag minns att jag spelade henne precis när jag startat LoL'a. Nu är hon ju ganska förändrad då detta var flera månader sedan, men jag vill minnas att det blev lite tråkigt till slut?
Hennes attack speed blev buffad och hennes Q är mer baserad på AD nu, vilket gör att den faktiskt är riktigt stark late game. Förut var man tvungen att köra AP Sivir om man ville ha en stark Q, nu kan man köra AD och fortfarande ha det. Jag gillar att köra dubbla Bloodthirsters, Banshee's Veil samt Guardian Angel, fet skada och hygglig survival. Mercury Treads som boots. Som sista item kan Last Whisper kanske vara bra. Sen beror det givetvis på vem man möter.
2010-12-17, 19:57
Medlem
hench12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sylian
Jag skulle säg att hon är i första hand en carry som pushar bra. Alla hennes skills är användbara, men early game är Q och E bäst. Man känner sig duktig när man lyckas blocka någons ulti, t ex Warwick eller Malzahar, med E.

Hon är helt klart en av mina favoriter just nu, i alla fall.

Hennes attack speed blev buffad och hennes Q är mer baserad på AD nu, vilket gör att den faktiskt är riktigt stark late game. Förut var man tvungen att köra AP Sivir om man ville ha en stark Q, nu kan man köra AD och fortfarande ha det. Jag gillar att köra dubbla Bloodthirsters, Banshee's Veil samt Guardian Angel, fet skada och hygglig survival. Mercury Treads som boots. Som sista item kan Last Whisper kanske vara bra. Sen beror det givetvis på vem man möter.
Lirade Stark's, Boots of swiftness, Blackcleaver, bloodthirster innan vi vann . Härligt med sivir Q tar mer än halva livet vid 18 på en mage med bara detta. Tänk 2 bloodthirsters precis som du hade (Ledsen ifall jag stavar fel eller våldtar grammatiken, men jag är så lycklig över att soloque är spelbar att jag inte bryr mig!)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in