Citat:
Ursprungligen postat av Detandrakontot
Problemet är att det är tydligt att de som lirar lol inte har spelat någon annan lagsport tidigare och man förstår inte hur grupppsykologi fungerar eller hur man ska få en individ i en grupp att prestera. Som igår när en spelare i vårt lag gjorde en felbedömning och dog, varför förstår inte folk att det bara blir värre när man kritiserar denna individ? Felbedömningar gör ju folk hela tiden, ibland med värre konsekvenser förvisso, men det fattar tyvärr inte idioterna.
Jag skulle nog säga att det handlar om att det är de dåliga som sticker ut. De flesta försöker nog samarbeta och jobba som ett lag, men flamers och personer som kör solo sticker ut. Om 9 spelar bra och 1 flamar så är det denne person som troligen kommer att lämna ett intryck. Visst händer det att man hamnar i lag med flamers och folk som spelar riktigt dåligt, men från mina erfarenheter är det inte alltför vanligt. För min del brukar jag lägga till folk som spelar bra, både i mitt lag och motståndarlaget. På så sätt ökar jag chanserna att jag kan sätta ihop en bra pre-arranged vid behov.
Citat:
Kanske bara jag som är för låg ELO, är det bättre desto högre man kommer? Kan ingen pro-spelare berätta lite hur det är högre upp, är det mer hyffs och förstår man personer kan göra misstag?
Kanske. Det beror från match till match. Vissa matcher är folk vettiga, andra inte.
Citat:
Varför vägrar fransmän prata engelska?
De flesta fransmän jag kört med pratar engelska. Sannolikheter är stor att du inte ens vet om att det är en fransman du kör med om han inte pratar franska. Om de forsätter att skriva på franska/spanska/portugisiska eller något, be dem att skriva på engelska. Gör de inte det så har det kanske inte direkt med spelet att göra.