2011-04-10, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bagdad
Började spela LoL igår igen efter att inte ha spelat på säkert 1 år, tyckte helt enkelt att det var för dåligt i början och man kunde stacka vissa items som bara gjorde spelet tråkigt för folk som spelat DotA på hög nivå, gillar spelet som fan nu dock, verkar som om dom har fått ordning på balanseringen utav spelet.

dock det som stör mig mest, fyfan va alla suger när man kör ett vanligt game, hamnar alltid med 4slovaker/ryssar/polacker you name it, som ska köra 4st carry melee's och sen när man lyckas styra upp nånting med dessa intelligenta östeuropéer och lyckas scorea ett ACE så skall dom jungla och creepa för cash till "DUDE CHILL I WILL GET GOOOD ITEM AND BE LIKE CONAN HAVE YOU NEVER SEEN MR MUNGO GO GOOD ITEM???" ( )

så frågan är helt enkelt, ska man orka fortsätta? blir det högre standard senare när man når rankade games? gör ju ont som fan i mig som gammal DotA lirare när folk hellre vill creepa och ganka än att försöka vinna...

Precis ibörjan av ranked på 1200 ELO kan det vara rätt jävla illa ibland också, men det blir MYCKET bättre så fort man kommer upp en bit. Annars är det ju som någon sa att skaffa sig ett fullt team att spela med
2011-04-10, 11:53
Medlem
Verendums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeltVild
Finns en Flashback chat i lol som jag gjorde för ett tag sedan, brukar alltid vara hyffsat mycket folk där
mhm, det är en link till hur du joinar den nån sida bakåt, den är rätt nice, brukar alltid vara 10-30 svennar där
2011-04-10, 11:58
Medlem
Baseballbats avatar
Som jag skrev innan letade jag igår efter en support hero.

Ifrån att spelat Kayla support mode gick jag till Soraka support mode. Fy fan, älskar den <3 dock gillar jag inte hur folket blev när man valde det... folk blev värsta Terminators typ, började springa runt helt vilt när de märkte att jag kunde spela, chargade 3 st etc

Folk fick för stort självförtroende dvs :/ men gillade att med Soraka kunde jag göra 3 noobs och en decent spelare till ett decent lag!
2011-04-10, 12:02
Medlem
Bagdads avatar
snabb fråga, är det några heroes som är överlägset bättre än övriga? så man vet vilka man borde köpa, har inget emot tank/carry/support kul med variation.
2011-04-10, 12:08
Medlem
Verendums avatar
Citat:
snabb fråga, är det några heroes som är överlägset bättre än övriga? så man vet vilka man borde köpa, har inget emot tank/carry/support kul med variation.
tror du inte att alla skulle spela samma heroes då? visst finns det vissa som anses som bättre än andra, men tanken är att det ska finnas en balans, men sen så är ju vissa heroes bra mot vissa heroes medan en annan hero kan vara bra mot den första heron etc etc
2011-04-10, 12:14
Medlem
Psyconauts avatar
Citat:

tja, ja har bara kommit upp i lvl 14 än och har fått uppfattningen att väldigt mycket handlar om vilka man har i laget och vilka man möter men jag föredrar hög dmg, och helst ranged. Veigar får extrem hög damage senare i spelet men har lite liv och defence så möter man folk som vet vem att fokusera på så e du i princip körd. Samma gäller fiddlestick som ja kört med för de mesta senaste. Oslagbar 1vs1 eller 1vs2 men möter man någon med mke stuns osv så har man inte heller stor chans.
2011-04-10, 12:16
Medlem
lol nere?
2011-04-10, 12:17
Medlem
Varje champion har en viss roll i spelet, ett skickligt lag väljer noga ut vilka som passar tillsammans och vem som kan gå själv om någon går "woods". Så champens styrka är inte det som spelar störst roll.
Det är därför man kan vända en match nästan hur det än går.

edit: Svar på bagdads fråga.
2011-04-10, 12:20
Medlem
Fiskebowts avatar
Orkar inte vänta längreeeee.. Funderar på att köpa Kassadin inom en snar framtid, dock aldrig lirat honom men han verkar kul. Lite sugen på Mordekaiser också men inte lirat honom heller.
2011-04-10, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskebowt
Orkar inte vänta längreeeee.. Funderar på att köpa Kassadin inom en snar framtid, dock aldrig lirat honom men han verkar kul. Lite sugen på Mordekaiser också men inte lirat honom heller.

Har både Kassadin och Mordekaiser.
Kassadin är en riktigt rolig assasin, hans ulti är riktigt bra både offensivt och defensivt.
Mordekaiser tycker jag dock inte är kul alls, men stark är han ^^
2011-04-10, 12:26
Medlem
Fiskebowts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blavardag
Har både Kassadin och Mordekaiser.
Kassadin är en riktigt rolig assasin, hans ulti är riktigt bra både offensivt och defensivt.
Mordekaiser tycker jag dock inte är kul alls, men stark är han ^^
Nej det blir nog Kassadin, han han verkar rolig att hoppa runt på kartan med hans ulti + teleport .
2011-04-10, 12:27
Medlem
Vad fan, servrarna är nere till 15:30 svensk tid..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in