2011-09-24, 00:49
Medlem
Mango123456s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arsenal-For-Life
Brukar gå rätt tungt AD. Bererker Boots -> Sheen -> trinity Force -> Phantom Dance -> Black Cleaver
Iom. Poppys passive och ulti och hennes sinnessjuka movement speed så är hon riktigt svår att döda lategame och har enorm skada. Får du upp de itemsen jag skrev så bör du kunna carrya laget till seger.
Problemet med Poppy är att earlygame är en sådan mardröm att bra spelare inte låter dig komma till mid- eller lategame, vilket gör att jag bara spelar henne i mindre seriösa games.

Poppy är även riktigt bra som AP, om du bygger DFG och Lich Bane kan du bursta ner valfri squishy innan de ens hinner tänka och utan att motståndarna kan röra dig. Du är dock rätt beroende av att stunna med din E, vilket är varför jag föredrar AD Poppy.

"In addition, Poppy's attacks deal 20/30/40% increased damage to the marked target."

Okej, vore det inte bäst att targeta deras bruiser isf så lär ju den dö snabbt i och med att hon får 40% dmg increase, en squishy liten ad carry dör ju snabbt oskyddad av resten av ditt lag så
2011-09-24, 01:01
Medlem
Arsenal-For-Lifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mango123456
Okej, vore det inte bäst att targeta deras bruiser isf så lär ju den dö snabbt i och med att hon får 40% dmg increase, en squishy liten ad carry dör ju snabbt oskyddad av resten av ditt lag så
Men varför ska du döda en bruiser? Lär ju ta väldigt lång tid och när du är klar lär du ha tagit en del skada + att deras carry kanske fortfarande lever.
2011-09-24, 01:03
Medlem
Mango123456s avatar
Citat:
Men varför ska du döda en bruiser? Lär ju ta väldigt lång tid och när du är klar lär du ha tagit en del skada + att deras carry kanske fortfarande lever.

För att en bra bruiser kan vara mer irriterande än en bra ad carry och ingen annan i laget får hela 40% dmg increase så då är man ju perfekt att ta ner en seg bruiser, och bruisers är ofta de som gör det möjligt för ad carrys att positionera sig säkert för att kunna göra skada utan att bli targetad så om poppy tar hand om bruisern helt själv kan resten av laget fokusera fiendens ap carry / ad carry istället.
2011-09-24, 02:01
Medlem
Arsenal-For-Lifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mango123456
För att en bra bruiser kan vara mer irriterande än en bra ad carry och ingen annan i laget får hela 40% dmg increase så då är man ju perfekt att ta ner en seg bruiser, och bruisers är ofta de som gör det möjligt för ad carrys att positionera sig säkert för att kunna göra skada utan att bli targetad så om poppy tar hand om bruisern helt själv kan resten av laget fokusera fiendens ap carry / ad carry istället.
Tänk på att ultin bara gäller i 7 sekunder och på att Poppy är hyfsat lätt att fly ifrån...
Och som anti-carry är det troligtvis ditt jobb att ta ut motståndarnas carry (ganska logiskt). Poppy tar ofta rollen som bruiser eller carry, så därför är det ditt jobb att ta ut carryn, som annars kommer att döda ditt lag.
2011-09-24, 02:03
Medlem
Mango123456s avatar
Citat:
Tänk på att ultin bara gäller i 7 sekunder och på att Poppy är hyfsat lätt att fly ifrån...
Och som anti-carry är det troligtvis ditt jobb att ta ut motståndarnas carry (ganska logiskt). Poppy tar ofta rollen som bruiser eller carry, så därför är det ditt jobb att ta ut carryn, som annars kommer att döda ditt lag.

Jo det låter ju ganska logiskt Sen har jag aldrig spelat poppy men nu har jag lärt mig mer om henne, ty m8!
2011-09-24, 02:49
Medlem
Citat:

Tänk på att poppy är extremsnabb med sin w, trinity/lichbane, flash, charge. sen kanske ett slow item som gunblade som gör de hela svårare att komma ifrån.
2011-09-24, 09:34
Medlem
gayfarers avatar
Perfekt att gratis Alistar kom nu när jag precis hade tänkt köpa honom idag
2011-09-24, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gayfarer
Ey Willis, vad snackar du om?

EDIT: Nvm, såg nu! Soft.
2011-09-24, 11:10
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gayfarer
hah fan va nice! har tänkt köpa honom länge
2011-09-24, 11:59
Medlem
Tjena där! Söker en person som har lust att lira 5v5 solo que ranked, har en max Rating på ca 1500, vilket jag tycker är alldeles för lågt och har lust att komma högre! Söker därför 1 till spelare så har man iaf 1 mindre chans att få spela med någon riktigt dålig. Har spelat lol i drygt 1 år, och spelar alltid det som behövs i teamet, ofta blir detta support.. Flame'ar aldrig, ger aldrig upp tidigt. Anser du dig själv ha potential att komma upp till en början med cirka 1700 elo så Pm'a mig. Så kan vi testa lira lite tsm.

Edit: Lirar Eunordic & East
Senast redigerad av rinvic 2011-09-24 kl. 12:17.
2011-09-24, 12:04
Medlem
Mango123456s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rinvic
Tjena där! Söker en person som har lust att lira 5v5 solo que ranked, har en max Rating på ca 1500, vilket jag tycker är alldeles för lågt och har lust att komma högre! Söker därför 1 till spelare så har man iaf 1 mindre chans att få spela med någon riktigt dålig. Har spelat lol i drygt 1 år, och spelar alltid det som behövs i teamet, ofta blir detta support.. Flame'ar aldrig, ger aldrig upp tidigt. Anser du dig själv ha potential att komma upp till en början med cirka 1700 elo så Pm'a mig. Så kan vi testa lira lite tsm.

Tja, kan av någon konstig anledning inte pma dig men jag är intresserad och har en fråga: är du euwest elr eunordic & east?
2011-09-24, 12:55
Medlem
candystashs avatar
Som ovanstående är jag också intresserad av någon / några att spela 5v5 Ranked med.
Ligger på ungefär 1200rating då jag inte har spelat så mycket för att jag inte har någon app spela med
Men pm'a gärna. Du borde ha mic och skype också

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in