2011-09-08, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mango123456
Grattis broder <3

Jag väntar fortfarande på min D:

Tack

GL säger ja då!
2011-09-08, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fumbduck
Hur bygger ni Vayne? Har försökt lira henne som en normal AD carry med 2x Doran's Blade, Zerk boots och sen en IE. Därefter bygger jag efter behov men hon känns ändå inte superstark.

Börjar alltid med Doran's blade.
beroende på hur mycket guld du får så fixar jag oftast boots of swiftness + 1 eller 2 dorans blade.
Sen köper jag black cleaver, infinity edge, phantom dancer och 2 bloodthirsters.

Detta är dock bara damage och det kan vara bra att köra med tex guardian angel ibland också.
2011-09-08, 22:46
Medlem
Traktorkraschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaxz
Jag skulle vilja säga: Strunda i ranked om man inte kan spela 1 av varje "sort", inte bara 1 AD och AP-carry.

Och ja, Cassiopeia är väldigt bra.
Säger bara att det är omöjligt att kunna påverka någonting med ex support om ditt lag e fyllt med spelare som är mindre bra på spelet, eller om dom bara har ett dåligt game eller vad folk nu skyller på.
2011-09-08, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malyza
Börjar alltid med Doran's blade.
beroende på hur mycket guld du får så fixar jag oftast boots of swiftness + 1 eller 2 dorans blade.
Sen köper jag black cleaver, infinity edge, phantom dancer och 2 bloodthirsters.

Detta är dock bara damage och det kan vara bra att köra med tex guardian angel ibland också.

Känns som en extrem dålig build, 1 stun och du är död i stort sett...
2011-09-08, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av talibanIRL
Känns som en extrem dålig build, 1 stun och du är död i stort sett...

Varför är Vayne AD carry då? din åsna ...

meningen är ju att du ska stå bakom ditt team och attackera, med IE och phantom tar du dom på 3 - 4 slag dessutom ger Vaynes Ult mer dmg...
2011-09-08, 23:39
Medlem
Skulle satsa/brukar satsa lite mera AS på Cait/Vayne eftersom;

Caitlyn:

(Innate): Every 8 / 7 / 6 attacks (attacks while in brush count as 2), Caitlyn's attack will be enhanced to be a headshot, dealing 150% bonus damage to a champion or 250% bonus damage to a minion.

(Passive): Vayne's consecutive attacks and spell hits on a target will mark them with a silver ring. The third consecutive attack or spell hits against the same target will deal additional damage plus a percentage of the target's maximum health as true damage.

Oftast är det de effekterna man är ute efter, mera AS är snabbare headshot/true damage.
2011-09-09, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The-Huge-Nut

meningen är ju att du ska stå bakom ditt team och attackera, med IE och phantom tar du dom på 3 - 4 slag dessutom ger Vaynes Ult mer dmg...

Ja, men du skrev att man skulle skaffa IE, TBC, PD och 2 BT, de är en dålig build, en stun och du är död...
2011-09-09, 00:05
Medlem
Arsenal-For-Lifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-Huge-Nut

Det är nästan alltid önskvärt att köpa ett defensivt item som carry, oftast Banshees Veil.
Även om du har jättemycket skada så kommer i 99 fall av 100 en bruiser med 200 armor i ditt ansikte ge dig enorma problem.
2011-09-09, 08:57
Medlem
Deedles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stoppable
Jag spelar Solo top allt som oftast med Irelia.
Inte många matcher jag förlorar min lane.
I den andra matchen med 0-12 så hade jag 16-3, men mina stats är skitsamma som vi har kommit fram till längre back i tråden när resterande laget inte kan spela överhuvudtaget.
Mötte en Irelia solotop med Gragas, kan säga att hon inte hade mycket att säga till om, fick lätt ner henne med mina tunnor, även fast hon hade teleport kunde jag denya henne på mycket xp och farm, hade alltid dubbla hennes minionkills och när deras jungel kom och gankade i mid game fick jag double kill =D
2011-09-09, 09:05
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deedle
Mötte en Irelia solotop med Gragas, kan säga att hon inte hade mycket att säga till om, fick lätt ner henne med mina tunnor, även fast hon hade teleport kunde jag denya henne på mycket xp och farm, hade alltid dubbla hennes minionkills och när deras jungel kom och gankade i mid game fick jag double kill =D

Beror helt på hur personerna i fråga spelar.
Blir man träffad av tunnorna så ja....då är de inte lätt, men med tanke på hur snabb irelia är så ska hon inte bli träffad.
Irelia är även en av de bästa champsen att farma under torn så den där Irelian måste ha sugit något enormt.
2011-09-09, 09:07
Medlem
Apropå på fiskar, vad kör ni för item build till shaco?
2011-09-09, 09:26
Medlem
Ockstaerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fumbduck
Hur bygger ni Vayne? Har försökt lira henne som en normal AD carry med 2x Doran's Blade, Zerk boots och sen en IE. Därefter bygger jag efter behov men hon känns ändå inte superstark.

Dorans. Vid min första bluepill så ska jag utan problem ha råd med BF + boots.
Därefter varierar enormt på hur bra jag gör. Men säg att nästa blir en IE+Zerks. Börjar bygga banshees/Zeal. Därefter PD.

Sen visar det sig vad som behövs. Men en hyffsat tidig banshe är ett måste tycker jag.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in