2011-09-08, 19:42
Medlem
Flaxzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Traktorkrasch
Strunta i att spela ranked om du inte har hittat någon champ som du klarar av att carrya ett helt game med.
Ex på champ som jag har tagit mig upp i ELO(Jag låg på 1000någonting) med är morder,brand(båda mid) och udyr(solo top) .
Tycker själva att domhär e riktigt bra för soloque.

Tycker också du borde försöka ta mid eller solo top lane, mid helst för därifrån kan du påverka mest. Gank bot/top så ofta du har läge, warda motståndarens buffs och dragon om du har tid för det.

EDITH: Har också hört att Ormen ska vara riktigt bra i mid på lägre elo pga hennes starka poison-attack

Jag skulle vilja säga: Strunda i ranked om man inte kan spela 1 av varje "sort", inte bara 1 AD och AP-carry.

Och ja, Cassiopeia är väldigt bra.
2011-09-08, 19:57
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Traktorkrasch
Strunta i att spela ranked om du inte har hittat någon champ som du klarar av att carrya ett helt game med.
Ex på champ som jag har tagit mig upp i ELO(Jag låg på 1000någonting) med är morder,brand(båda mid) och udyr(solo top) .
Tycker själva att domhär e riktigt bra för soloque.

Tycker också du borde försöka ta mid eller solo top lane, mid helst för därifrån kan du påverka mest. Gank bot/top så ofta du har läge, warda motståndarens buffs och dragon om du har tid för det.

EDITH: Har också hört att Ormen ska vara riktigt bra i mid på lägre elo pga hennes starka poison-attack

Jag spelar Solo top allt som oftast med Irelia.
Inte många matcher jag förlorar min lane.
I den andra matchen med 0-12 så hade jag 16-3, men mina stats är skitsamma som vi har kommit fram till längre back i tråden när resterande laget inte kan spela överhuvudtaget.

Sen att den ena av dessa två var en junglande warwick som dog på Blue EFTER leash, gankade aldrig, wardade inte, började med dorans shield osv.
Sen då 0-12 på det.

Win.

Citat:
Ursprungligen postat av Flaxz
Jag skulle vilja säga: Strunda i ranked om man inte kan spela 1 av varje "sort", inte bara 1 AD och AP-carry.

Och ja, Cassiopeia är väldigt bra.

Jag ber alltid om Solo top de första jag gör, skulle någon annan ta det före mig så måste jag ju byta och då blir det oftast Alistar (Support) (Inte många som vill spela support nämligen)
2011-09-08, 20:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stoppable
Jag spelar Solo top allt som oftast med Irelia.
Inte många matcher jag förlorar min lane.
I den andra matchen med 0-12 så hade jag 16-3, men mina stats är skitsamma som vi har kommit fram till längre back i tråden när resterande laget inte kan spela överhuvudtaget.

Sen att den ena av dessa två var en junglande warwick som dog på Blue EFTER leash, gankade aldrig, wardade inte, började med dorans shield osv.
Sen då 0-12 på det.

Win.

Jag ber alltid om Solo top de första jag gör, skulle någon annan ta det före mig så måste jag ju byta och då blir det oftast Alistar (Support) (Inte många som vill spela support nämligen)

Oavsett så är det ju alltid bra att kunna spela alla roller, åtminstånde hyffsat. Kan ju hända att man blir last pick och får ta det som blir över. Spelade precis med nån som aldrig spelat support innan. Mardröm att spela AD carry då
2011-09-08, 20:19
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joeens
Oavsett så är det ju alltid bra att kunna spela alla roller, åtminstånde hyffsat. Kan ju hända att man blir last pick och får ta det som blir över. Spelade precis med nån som aldrig spelat support innan. Mardröm att spela AD carry då

Jag kan spela minst 1 av varje, skrev väl aldrig att jag inte kunde spela 1 av varje?
2011-09-08, 21:06
Medlem
Flaxzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stoppable
Jag kan spela minst 1 av varje, skrev väl aldrig att jag inte kunde spela 1 av varje?

Du skrev inte heller att du kunde utan att du alltid ber om en speciell sort.
2011-09-08, 21:28
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaxz
Du skrev inte heller att du kunde utan att du alltid ber om en speciell sort.

Jag föredrar att spela Solo Top då det har en hyfsat stor inverkan på matchen i helhet.
Fallerar top så brukar de "snowballa" så föredrar att ta top.
Som support kan jag göra "fuck all" för att hjälpa laget när ingen av de initiatar/focuserar targets/dragons/pushar osv.
2011-09-08, 21:37
Medlem
JohnnyBlades avatar
ingen som vet när dominion kommer?
har hört att det ska komma nästa vecka men vet inte om det är sant. någon som hört annat ?
2011-09-08, 21:40
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyBlade
ingen som vet när dominion kommer?
har hört att det ska komma nästa vecka men vet inte om det är sant. någon som hört annat ?

De har sagt vid nästa patch, patchen sägs komma nästa vecka...
Maybe...
2011-09-08, 21:44
Medlem
Någon här som bara älskar HotshotGG? <3

btw tog min första penta idag med Kat
2011-09-08, 21:49
Medlem
Mango123456s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-Huge-Nut
Någon här som bara älskar HotshotGG? <3

btw tog min första penta idag med Kat

Grattis broder <3

Jag väntar fortfarande på min D:
2011-09-08, 22:06
Medlem
Hur bygger ni Vayne? Har försökt lira henne som en normal AD carry med 2x Doran's Blade, Zerk boots och sen en IE. Därefter bygger jag efter behov men hon känns ändå inte superstark.
2011-09-08, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fumbduck
Hur bygger ni Vayne? Har försökt lira henne som en normal AD carry med 2x Doran's Blade, Zerk boots och sen en IE. Därefter bygger jag efter behov men hon känns ändå inte superstark.

Dorans blade, farmar tills 1.2 k gold sedan bootsen som kostar 350 sen en till droans blade ibland två fast det beror på hur jag dominerar i spelet, går det bra brukar jag direkt bygga en IE efter andra doran och bootsen, efter det bygger du phantom sedan BT, sen är det valfritt

Tror den här builden kallas för den klassiska AD builden, vilket används till Ashe, Caitlyn osv..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in