2011-09-09, 09:38
Medlem
Crrapperzbois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ockstaerr
Dorans. Vid min första bluepill så ska jag utan problem ha råd med BF + boots.
Därefter varierar enormt på hur bra jag gör. Men säg att nästa blir en IE+Zerks. Börjar bygga banshees/Zeal. Därefter PD.

Sen visar det sig vad som behövs. Men en hyffsat tidig banshe är ett måste tycker jag.

Vettigt.
Att folk inte fattar att det aldrig håller att spela glasscannon såvidare man inte spelar på lvl 1 osv.
Bygger alltid survival hyfsat tidigt på mina carrys. Oftast efter mitt första "stora" offensiva item. Tex tri force eller IE.

Någon som spelat mycket nocturne här?
Har spelat några matcher med han nu och oftast går det väldigt bra early game. Ganksen flyter på bra osv. Oftast plockar jag upp några kills innan 15 min. Men lategame känns det som jag tappar väldigt mycket med han. Builden jag kör nu är:

Armor+pots -> zerkBoots -> lantern -> Ghostblade -> Frozen mallet -> Banshees/atmas -> Banshees/atmas
2011-09-09, 10:23
Medlem
Deedles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stoppable
Beror helt på hur personerna i fråga spelar.
Blir man träffad av tunnorna så ja....då är de inte lätt, men med tanke på hur snabb irelia är så ska hon inte bli träffad.
Irelia är även en av de bästa champsen att farma under torn så den där Irelian måste ha sugit något enormt.
Räcker om jag får in 2-3 tunnor på henne, hon kan inte dodga alla tunnor om inga minions är nära som hon kan charga till, får jag ner henne på halva livet typ så kan jag lägga tunna vid mig själv,kasta ulti på henne hon landar på min tunna, jag spränger den, chargar henne = död
2011-09-09, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crrapperzboi
Vettigt.
Att folk inte fattar att det aldrig håller att spela glasscannon såvidare man inte spelar på lvl 1 osv.
Bygger alltid survival hyfsat tidigt på mina carrys. Oftast efter mitt första "stora" offensiva item. Tex tri force eller IE.

Någon som spelat mycket nocturne här?
Har spelat några matcher med han nu och oftast går det väldigt bra early game. Ganksen flyter på bra osv. Oftast plockar jag upp några kills innan 15 min. Men lategame känns det som jag tappar väldigt mycket med han. Builden jag kör nu är:

Armor+pots -> zerkBoots -> lantern -> Ghostblade -> Frozen mallet -> Banshees/atmas -> Banshees/atmas

Tappar du i lategame med nocturne så gör du något väldigt väldigt fel.
2011-09-09, 11:28
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deedle
Räcker om jag får in 2-3 tunnor på henne, hon kan inte dodga alla tunnor om inga minions är nära som hon kan charga till, får jag ner henne på halva livet typ så kan jag lägga tunna vid mig själv,kasta ulti på henne hon landar på min tunna, jag spränger den, chargar henne = död

2-3 tunnor är väldigt mycket
Halva livet på Irelia är dock livsfarligt ^^
Låter som den där Irelia står still.
Aja alla spelar olika och det låter som om den där Irelian sög något fruktansvärt mycket ^^
2011-09-09, 15:28
Bannlyst
Vem fan kunde tro att supporta med Soraka kunde vara kul?
Man lär sig något nytt var dag!
2011-09-09, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParanoidRocker
Vem fan kunde tro att supporta med Soraka kunde vara kul?
Man lär sig något nytt var dag!
Skönt att mer eller mindre aldrig gå OOM. Tråkigt att det är sån jävla massiv cd på healen. 18sek level 1 right?
2011-09-09, 15:57
Bannlyst
Citat:
Jag kan spela minst 1 av varje, skrev väl aldrig att jag inte kunde spela 1 av varje?

Jag skrev väl aldrig att det var riktat mot dig? Snarare en generell "regel" de flesta borde följa innan de spelar ranked. Och eftersom du va den sista som svara ang det ämnet så quota jag dig.
2011-09-09, 16:13
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joeens
Jag skrev väl aldrig att det var riktat mot dig? Snarare en generell "regel" de flesta borde följa innan de spelar ranked. Och eftersom du va den sista som svara ang det ämnet så quota jag dig.

Se som det kan bli!
Ska man köpa Brand och nöta honom lite så att om något as snor min solo top så kan man även ha grymt stor inverkan på spelet genom mid....
Hmm....

Tycker inte riktigt att Ryze är på samma "nivå" som Brand....

LeBlanc Vs Brand?
Brand måste vara bättre i teamfights och liknande?
Senast redigerad av Stoppable 2011-09-09 kl. 16:16.
2011-09-09, 16:16
Medlem
Mango123456s avatar
Citat:
Se som det kan bli!
Ska man köpa Brand och nöta honom lite så att om något as snor min solo top så kan man även ha grymt stor inverkan på spelet genom mid....
Hmm....

Tycker inte riktigt att Ryze är på samma "nivå" som Brand....

Personligen tycker jag Ryze är på samma nivå för att han kan gå tanky och ändå göra skitmycket skada! Jag har Brand själv men inte spelat han jättemycket, ganska skön men jag har då inte lyckats carrya dåligt lag oavsett farm med honom
2011-09-09, 16:24
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mango123456
Personligen tycker jag Ryze är på samma nivå för att han kan gå tanky och ändå göra skitmycket skada! Jag har Brand själv men inte spelat han jättemycket, ganska skön men jag har då inte lyckats carrya dåligt lag oavsett farm med honom

Jo jag lirar Ryze tanky också men hans Ulti är minst sagt värdelös i mitt tycke.
Visst han har ju sina combos och kan spamma skiten ur de, men hans range är kort och han har ingen escape ability (jo rooten såklart, men nja)

Ta då Brand som har sinnessjuk burst/AoE samt stunn osv.
Lättare för att zona ut folk jämfört med Ryze.

Edit: Såg precis att Brand kan köpas för 487 RP
2011-09-09, 16:39
Medlem
Lillemess avatar
Har hört att man kan få refund på champions, hur går man till väga då?
2011-09-09, 16:40
Medlem
Mango123456s avatar
Citat:
Jo jag lirar Ryze tanky också men hans Ulti är minst sagt värdelös i mitt tycke.
Visst han har ju sina combos och kan spamma skiten ur de, men hans range är kort och han har ingen escape ability (jo rooten såklart, men nja)

Ta då Brand som har sinnessjuk burst/AoE samt stunn osv.
Lättare för att zona ut folk jämfört med Ryze.

Edit: Såg precis att Brand kan köpas för 487 RP

Köp Brand då! Perfekt med rea brukar inte spela ap carry så mycket så jag har ingen större erfarenhet, brukar mest dra Karthus/Annie mid i ranked är det solotop/ad carry/support som gäller för mig

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in