Citat:
Ursprungligen postat av tjosanitjompen
Jo det är bara så att alla jag känner som spelar är idioter, har spelat med kompisar mycket innan men de slutade.
Finns andra svenskar som du kan lira med. Är du redo att prata engelska skulle du ju kunna fixa annat folk också. Kolla på Flashbackchatten, någon där vill kanske lira?
Citat:
Ursprungligen postat av Schwerin
Hejsan hejsan, tänkte att jag skulle skryta lite grann med ett litet klipp min kompis fick på mig när jag spelade irelia (såg att ni diskuterade henne)
http://www.youtube.com/watch?v=yns4bQx4bjU
Vad är så speciellt med det klippet? Tycker att du såg ut att spela rätt vanligt där, bara att du lyckades bli bra mycket mer feedad än de du mötte. Säger inte särskilt mycket, var det 1100-elo game, 1400, 1700, 2000?
Citat:
Ursprungligen postat av Stoppable
Tycker Ignite faller av förmycket i lategame där Teleport bara blir bättre ju längre matchen går.
Fast har man Ignite och lyckas plocka några kills i lane kan man verkligen krossa lanen ibland och på så sätt drastiskt öka chanserna att man vinner. Med Irelia bör man försöka få en relativt snabb vinst, hon är som starkast mid game, mot late game börjar hon tappa i styrka. Inte lika mycket som Garen eller Renekton, men hon är inte en late game champion på samma sätt som exempelvis Tryndamere, Tristana eller Vayne.
Citat:
Vet inte hur andra gör som Cho'Gath men jag kör honom AP/Semi tanky och det fungerar bra för mig.
Ulti på 800-1000 true dmg och en förbannad massa armor/Resist/HP.
Möjligt att det är starkt, många andra karaktärer blir riktigt starka som tanky AP, som exempelvis Mordekaiser och eventuellt Singed. Fast Singed är nog bättre som tank med något enstaka AP-item, skulle jag tro.
Citat:
Det är för att lära mig fler champs, det jag tycker fattas är en stabil AP champ då jag har Chogath/Blitz/Alistar/Irelia som Tanky.
Draft kommer att komma till normal snart. Har du tänkt köra det måste du nog lära dig mer än en typ av varje roll som du vill spela. Annie är nog relativt safe bet, i och med att hon är bra, lite OP men inte lika OP som många andra, relativt enkel och IP-kostnaden är minimal.
Alistar är inte jättetanky längre imo. Ultinerfen var rätt hård. Antar att du kör honom som support?
Citat:
Ursprungligen postat av Fumbduck
Jo, jag lirar ArP marks, flat armor, MR/level och sen flat ArP quints. Funkar helt okej faktiskt. kör 0/9/21 också. Maxar W först och börjar med en Doran's Shield. Sen är det bara att rusha Trinity. Men är fortfarande nyfiken på vad han körde med och vilken elo det var. Med tanke på feeden lär det vara mid/low.
Vet inte om jag håller med om att rusha Trinity Force, men fungerar det för dig så kör på det! 0/21/9 fungerar också för övrigt. Ger lite extra skydd early game vilket kan hjälpa en del då det är hennes svaga sida. Samtidigt är summoner spell cd reduction lockande... Får kanske experimentera lite.
Jag föredrar hp/reg-quints. Blir så squishy early game annars.
Citat:
Ursprungligen postat av Mango123456
Så.. nu har jag samlat ihop 6300 ip igen och funderar på att köpa en champ med bra self-sustain för solo-laning eftersom jag har väldigt få sådana, funderar på antingen udyr eller irelia (champs jag har för sololane nu är garen, mordekaiser, vladimir & singed) Så vilken av de två rekommenderar ni? Jag har 0 erfarenhet av båda

Warwick, Gangplank och till viss del Trundle kan också vara intrssanta alternativ. Personligen gillar jag både Udyr och Irelia, men jag föredrar Irelia då hon har bättre mobility och kan göra ganska crazy saker.
Angående Garen, han använder man främst för att förstöra en av fiendens lane. Det är ungefär därför man väljer Garen. Riktigt stark early, riktigt svag late. Lite trist att det är så, men men...
Citat:
Ursprungligen postat av talibanIRL
Känns bra att du vill nerfa alla casters så bruisers blir unstoppable. Vilket bruisers blir lategame......... GGGGGGGGGGGGGGG!!!!!
Ps.
irelia op.
Ds.
Bara de casters som är OP. Brand brukar jag för övrigt inte ha problem med när jag lirar bruisers. Däremot när jag lirar support... Men Brand är OP.
Irelia är inte unstoppable late game, eller OP. Och varför skulle nerfade casters göra bruisers OP?