Citat:
Ursprungligen postat av Sylian
Byt ut seals och glyphs till per level är min rekommendation.
Per level är bättre på level 6. Flat är bättre på level 1-5. Är det verkligen så mycket värt att ha en liten fördel över per level på level 1-5 för att få sämre på level 6-18?
Sealsen menade jag per level, det är underförstått. Ingen kör väl flat mana reg
Som svar på din fråga: Ja. Förde ju resonemanget gällande det också. Eftersom jag är aggressiv tidigt så måste jag ha flat. Efter lvl 6 när per lvl börjar bli bättre kommer jag ändå ha AP-items vilket gör att mina runor gör ytterst marginell skillnad. På level 6 har du 0,45 mer AP med per level-runor, vilket innebär att de skills som scalar
bäst med AP (0.9) typ Gragas och Cass Q gör 0,4 dmg mer med per level runor. 0,4 dmg (då är inte ens MR inräknat) kan jag leva utan. På level 10 gör de 5,75 mer. Tills dess har man dels skaffat AP-items, vilket gör skillnaden försumbar. Men framförallt har motståndaren mycket mer HP, vilket innebär att den ökade AP-skadan inte gör någon skillnad. Early däremot när motståndaren har lite HP, gör det en STOR skillnad att ha mer AP.
Finns massa theorycrafting runt detta som stärker mina argument. Flat AP gör massiv skillnad early, medan AP per lvl gör försumbar skillnad late när du har 500+ AP