2011-08-29, 12:23
Bannlyst
Asså, Dominion skulle ju komma efter PAX som slutade den 28... Nu är det den 29.. Vart fan är det?!
2011-08-29, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParanoidRocker
Asså, Dominion skulle ju komma efter PAX som slutade den 28... Nu är det den 29.. Vart fan är det?!

Kommer antagligen nästa onsdag, dom sa short after pax inte dagen efter
2011-08-29, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sylian
Nunu som junglare innan Dreamhack: Riktigt stark. Nunu efter: Svag. Som lanare? Jag vet inte, men känns onödigt. Hans skada lär vara rätt låg i och med att han bara har 2 skills som gör skada som scalar med AP. Bättre att köpa någon annan då.

Du vill ha burst, alltså? AP carries (mages) är ett alternativ. Jag ska nu ta upp de för 450 IP och 1350 IP som jag tycker är ganska bra. Men jag föreslår att du testar dem innan du köper. Det kommer nya på rotation varje vecka, försök att testa alla åtminstone en gång, även om det bara är mot bottar.

För 450 IP: Ashe skulle vissa säga. Jag tycker att hon är överskattad. Hon är relativt svag i lane och innan level 6 kan hon inte göra så jättemycket. Hon har i överlag mindre skada än andra AD carries. Man väljer Ashe om man vill ha hennes ulti, en ulti som är riktigt stark.

Annie: En av de starkaste AP carries just nu. Gör enorm skada på kort tid.

Ryze: Är lite av en tanky mage som bygger items som ger survival och mana. Han är lite av en autoattacker i det att han spammar skills på kort tid och gör mer skada över tid än massiv skada på en spell. Inte jättepopulär just nu, men jag skulle tro att han fortfarande är hyfsat stark.

Soraka: Vet inte hur bra hon är som support just nu, så du kan ju avvakta och se. Vissa kör henne som en AP carry också. Tidigare var hon riktigt stark support i alla fall.

För 1350 IP: Malphite är väl hyfsad, antar jag. Spelas inte jättemycket just nu. Mer av en tankig karaktär.

Fiddlesticks är en stark junglare som också är en AP carry. Hoppar in med crowdstorm och lägger en lång fear och silencar fienden.

Warwick, en personlig favorit. Bruiser/tanky dps som antingen tar en solo lane och äger eller junglar och äger lite mindre. Har enorm lanesustain och kan towerdiva riktigt bra. Riktigt kul champion.

Morgana, troligen OP just nu. Tanky AP som vinner i lane mot de mesta andra APs. Bygger mycket på att skjuta av en Q (skillshot som är en snare) och sedan lägga W, damage over time, under dem. Har bra lanesustain. Hennes E är en sköld som gör att den hon lägger på blir imun mot cc och den skyddar även från magic damage till en viss del. Hennes ultimate är en AoE-stun om hon kan hålla fienden nära sig nog länga utan att dö. Riktigt stark just nu.

Jax: Går solo lane och hoppar runt. Troligen fortfarande stark. Mycket damage. Scalar bra mot late game.

Tristana: Hon är gratis om du har Facebook. En av de bästa AD-carries. Gör enorm skada late game. Stark early också.

Alistar: Bästa supporten, med lite tank-känsla. Bra cc, ger lite sustain (svaga heals) samt kan bli tanky med sin ulti.

Zilean: Stark AP carry. Lägger bomber och kan reviva folk som håller på att dö, ungefär.

Singed: Solo top tank som gör en del skada också. Springer runt och sprider sitt gift och kastar runt folk. Troligen lite för stark just nu, dock.

Janna: En av de bästa supportsen. Healar knappt dock.

Taric: Hyfsad support, mer aggressiv i lane än de flesta. Bör främst köras tillsammans med Caitlyn.

Cho'Gath: Stark tank.

Amumu: Stark tank. Bör jungla.

Det var de som är billiga och bra. Finns några som jag eventuellt vill lägga till men avvaktar. Sen finns det många som kostar mer än så som också är bra. Har du några frågor så ställ de gärna.

Vill först börja med att säga fantastiskt att folk orkar lägga ner energi på en nybörjare som jag

Jag minns såväl själv när jag för många årsen satt insnöad i diverse spel och spydde galla över nybörjare som förstörde gamesen som man då tyckte ställde efterblivna frågor m.m..

Eftesom de var några årsen så hänger jag inte helt och hållet med gällande förkortningarna. AP = Attack power? OP = Overpowered? Jungla? Ser att folk skriver Jungla hit och dit i var och varannat inlägg den senaste sidan. Själv förknippar jag de till creepsen i skogen när jag hör det ordet. Jungla borde alltså vara desamma som att skippa lanesen och plundra skogen i early game?

Av ovanstående kämpar måste jag villigt erkänna att Morgana låter jävligt smaskig, även Annie har jag själv fått erfara verka vara av de rätta virket. Smack sa de så låg jag ner på backen efter nån sekunds krigande.

Jag skall kika närmare på dessa två och försöka rikta in mig på dessa till en början. Självklart förstår ju även jag att det inte är mycket till världen att kunna herospela två champs om man inte kan ett jota om de andra. Det är ju trotts allt de spelet bygger på att kunna förutse motståndarnas drag.

Men jag börjar såhär tillsvidare! Tack som fan!
2011-08-29, 13:36
Medlem
firstclassriots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Partment
frågor

AD = Attack damage
AP = Ability Power
OP = overpowered

Jungla är precis vad du säger att man springer runt i jungeln i början och lite då och då går till de olika lanesen och försöker ganka någon av motståndarna som är i dessa lanes. Fördelarna med att ha en junglare är att laget sammanlagt får mer exp. än om alla gått lane och dessutom är det inte lika lätt att förutse en gank eftersom man inte ser när junglaren lämnar sin lane.
2011-08-29, 13:37
Medlem
Citat:
Vill först börja med att säga fantastiskt att folk orkar lägga ner energi på en nybörjare som jag

Jag minns såväl själv när jag för många årsen satt insnöad i diverse spel och spydde galla över nybörjare som förstörde gamesen som man då tyckte ställde efterblivna frågor m.m..

Eftesom de var några årsen så hänger jag inte helt och hållet med gällande förkortningarna. AP = Attack power? OP = Overpowered? Jungla? Ser att folk skriver Jungla hit och dit i var och varannat inlägg den senaste sidan. Själv förknippar jag de till creepsen i skogen när jag hör det ordet. Jungla borde alltså vara desamma som att skippa lanesen och plundra skogen i early game?

Av ovanstående kämpar måste jag villigt erkänna att Morgana låter jävligt smaskig, även Annie har jag själv fått erfara verka vara av de rätta virket. Smack sa de så låg jag ner på backen efter nån sekunds krigande.

Jag skall kika närmare på dessa två och försöka rikta in mig på dessa till en början. Självklart förstår ju även jag att det inte är mycket till världen att kunna herospela två champs om man inte kan ett jota om de andra. Det är ju trotts allt de spelet bygger på att kunna förutse motståndarnas drag.

Men jag börjar såhär tillsvidare! Tack som fan!

Helt riktigt så betyder jungla att man går och tar alla monster i skogen istället för att gå på en lane, vilket gör att man får 2 stycken solo lanes i laget som får snabbare levels och mer farm. Junglarens viktigaste uppgift är även att sätta ut wards på kartan för att få mer vision och att ganka alla andra lanes och försöka döda så många som möjligt

AP betyder Ability Power, ju mer Ability Power du har ju mer skada kommer du att göra med dina spells, dom som går efter har Gröna siffror och dom som går efter AD (attack damage) har röda.

Om du vill en billig caster champion som kan döda folk sjukt enkelt är det Annie du ska spela
2011-08-29, 14:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HeltVild
Kommer antagligen nästa onsdag, dom sa short after pax inte dagen efter
Åfan.. Besvikelsen!!
2011-08-29, 15:06
Medlem
Nu börjar pusselbitarna falla på plats.

Annie är nyinköpt och redan klar favorit! Körde såklart efter rekommenderad itembuild då jag inte orkat ta mig tid att studera ut en ny!

Någon som känner sig manad att dela med sig av sin egen build till denna champ?

Vad jag märkte av som var aningen frustrerade med hennes ulti var att björnen inte gick att frigöra från mig. (Ni vet så man kan låta björnen ta target från tornen så du kan fokusera på att smacka ner motståndaren)

/Killingspree!!
2011-08-29, 15:42
Medlem
Testade Mordekaiser igårkväll innan jag la mig. Fyfan vad han krossade!? Lanade mot Skarner och Talon. De hade inte en chans, körde Crystal Spectre först och nötte E, de tower huggade.
2011-08-29, 15:45
Medlem
Citat:
Nu börjar pusselbitarna falla på plats.

Annie är nyinköpt och redan klar favorit! Körde såklart efter rekommenderad itembuild då jag inte orkat ta mig tid att studera ut en ny!

Någon som känner sig manad att dela med sig av sin egen build till denna champ?

Vad jag märkte av som var aningen frustrerade med hennes ulti var att björnen inte gick att frigöra från mig. (Ni vet så man kan låta björnen ta target från tornen så du kan fokusera på att smacka ner motståndaren)

/Killingspree!!

Du får hålla inne alt och klicka vart björnen ska gå
Senast redigerad av HeltVild 2011-08-29 kl. 16:23.
2011-08-29, 15:45
Medlem
casibois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjosanitjompen
Testade Mordekaiser igårkväll innan jag la mig. Fyfan vad han krossade!? Lanade mot Skarner och Talon. De hade inte en chans, körde Crystal Spectre först och nötte E, de tower huggade.

du ska alltid börja med spell vamp då mordekaisers abilitys (stavning) kostar HP. Spell vamp är som life steal fast för Magikerna. Om du har spell vamp på morde blir det mycket enklare att vara i lane och du kan spamma dina abilitys.
2011-08-29, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av casiboi
du ska alltid börja med spell vamp då mordekaisers abilitys (stavning) kostar HP. Spell vamp är som life steal fast för Magikerna. Om du har spell vamp på morde blir det mycket enklare att vara i lane och du kan spamma dina abilitys.

Jag köpte det direkt efter, men bättre först. Jag tänkte mer på tank.
2011-08-29, 16:20
Medlem
Mango123456s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jak@n
Inte gött med randoms som instalockar, och det är därför det här spelet i stort sett är ospelbart (i underhållningssyfte) om man inte är en premade.

Nu vet ja ju inte anledningen till ditt pick heller (du kanske bara har 1 champ vad vet jag) men kog maw? När ni redan har 3 ap carries och du förmodligen räknat ut att dom kommer stacka magic res? Du kunde ju knappast ha valt en sämre ad carrie. Kog är ju själv ganska mycket magic dmg, även fast han är en "ad carry". Nu minns ja inte vad hans skills heter och orkar inte kolla upp, men hans slow, hans ulti och hans main dmg skill som fungerar som en bloodrazor har ju alla magic dmg inpulade i stort sett.

Failpick

Får väl hålla med att det var lite fail men ändå, fick bäst stats i gamet och ultin går på ad / ap och jag valde han för jag gillar han som ad carry också inte det bästa men det roligaste möjliga imo, har inte caitlyn annars skulle jag lätt tagit henne

EDIT: Juste jag glömde, huvudorsaken till att jag valde kog var för att jag hade valt Tristana först men då whina alla o jag orkade inte tänka själv o bytte o de blev nöjda
Senast redigerad av Mango123456 2011-08-29 kl. 16:24.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in