Citat:
Ursprungligen postat av tjosanitjompen
Mana Regen*** självklart. Jag brukar faktiskt inte köpa Banshees så ofta, siktar mer på FoN om det är mycket AP.
Undrar också hur man kontrar Singed? Spelade med ganska bra spelare nu och det var en jämn match, men deras Singed var hur galen som helst :S skadade galet mycket och tålde mycket.
Mjo, du ser ju hur våra builds skiljer sig åt, så ta det som du tror att du har nytta av bäst, då knappast någon här vet speciellt mycket om din spelstil.
Singed är jobbig att möta i lane, till och med de allra bästa ad/ap-spelarna har svårt att kontra en singed just pga att han är så tanky och jobbig att möta. Saken med singed är att han har en ganska bra konsistent damage med sin poison, kan slowa och flinga någon, samtidigt som han är extremt tanky. Klarar ni av att slåss utanför hans poison och kontra hans fling genom att exempelvis silenca motståndarna när någon blir flingad borde det funka. Försök bara inte fokusa honom, utan cc'a om ni kan och gå på squishysarna när det blir teamfight.
Ett tips är att spela honom för att lära dig hur man på så sätt kontrar honom bäst.
Citat:
Ursprungligen postat av Mystiqe
Förresten någon som kan förklara dessa uttryck?
splitta/splittpush
Vad menas man med det här?
edit.
jag gissar på Sing har något med splittpush om jag har rätt nu? Att han kan dela upp rivalen när det är dags för gå in 5vs5?
En splitpush är när man delar upp sig i olika lanes för att försöka ta ner turrets, en mycket effektiv taktik om man får smisk i teamfights och vill vinna.
Den vanliga taktiken är att man delar upp sig 2 på en lane, och 3 på en annan. Helst ska det delas upp så att även om motståndarna delar upp sig ska ni kunna ta ner ett torn. Om de ni möter bestämmer sig för att gå alla 5 på en lane lubbar de på den lanen helt enkelt tillbaka och de andra tar ner torn/inhib. En viktig sak att komma ihåg är att warda mellan lanesen så man ser när motståndarna är på väg. Hjälper något enormt med att bestämma när man ska springa och pusha.
Det går att splitpusha med 1-4 också, dock krävs det då en person som kan förflytta sig snabbt bort ifrån lanen vid nedtagning av ett torn. (ex nidalee, pantheon, shen, TF etc)
TL;DR splitpush är när man pushar flera lanes samtidigt
edit: trea på bollen