2011-08-22, 20:28
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Dee
Hittade faktiskt en perfekt build. Är mer eller mindre EXAKT likadan som de körde i turneringen.

http://www.mobafire.com/league-of-legends/build/competitive-soraka-100201

Jag tänker själv testa lira ett gäng ranked med den och får hoppas att lagmedlemmarna inte är efterblivna eftersom att jag lirar solo queue.

Ge mig feedback på den dära är du go!
2011-08-22, 20:48
Medlem
Bygger en Tank build. Jag har Armor Marks, Magic Regen Seals och Magic Resist Glyphs samt flat HP Quints. Vad ska jag byta Sealsen till? Dodge, hp eller armor?

Edit: Kanske borde tillägga att jag spelar Alistar, men händer även Amumu också.
Senast redigerad av tjosanitjompen 2011-08-22 kl. 20:52.
2011-08-22, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjosanitjompen
Bygger en Tank build. Jag har Armor Marks, Magic Regen Seals och Magic Resist Glyphs samt flat HP Quints. Vad ska jag byta Sealsen till? Dodge, hp eller armor?

Edit: Kanske borde tillägga att jag spelar Alistar, men händer även Amumu också.

Magic regen, är det något nytt eller?

Antar att du menar mana regen, jag skulle nog köra på magic resist/lvl eftersom att jag gillar armortanky items mest när jag lirar tank, vilket gör att jag kommer rätt långt bara på en banshees. It's all a matter of preference, really.
2011-08-22, 21:29
Medlem
Mystiqes avatar
Det finns två begrepp som jag inte fattar vad folk menar i chatten.

Slice&Dice
splitta/splittpush

Vad menas man med det här?

Citat:
Ursprungligen postat av Sandman423
HoN har en väldigt bra pausfunktion som LoL borde ta tycker jag, varje spelare kan pausa i minimum 30sekunder, efter 30sekunder så kan vem som helst unpausa. Dock kan man låta pausen gå hur länge som helst. Max 2-3 pauser har jag för mig också. Så försöker du pausa mer än så under typ 5min så går det inte!

Okey, jag har för mig även på Dota hade man paus funktion? Osäker för jag har inte lirat den på typ över 1års tid.

Citat:
Ursprungligen postat av LXXV
På morgana försöker jag alltid köpa catalyst the protector så fort som möjligt. Så jag börjar med en mana crystal och 2 health pots.
Försöker stanna så länge i lanen som möjligt för att sedan tp:a tillbaka köpa catalyst och eventuellt även boots.
Morgana som en annan sa ska inte köras som en riktig support(låter doupartnern ta farm) utan ska spelas lite ap carry liknande sätt(samma spelstil som med lux med andra ord). Eftersom jag inte kör som en riktig support så är min build följande:
Rod of ages
sorceress boots
rabadons deathcap
efter rabadons så börjar anpassningen mot vad man möter: då kan man köpa allt från banshees, abyssal till frozen heart och zhonyas hourglass.

tack för tipsen, ska prova den framöver.

Citat:
Ursprungligen postat av Arsenal-For-Life
Supports:
(Heroes som kan spelas som fulla supports)
Janna
Sona
Taric
Soraka
Alistar

Halvsupports:
(Heroes som gör bra skada men har supportliknande abilities)
Nidalee
Lux
Morgana
Kayle
Heimerdinger

Okey, fått för mig hon var alltid support men men jag lär mig nytt varje gång =)
Senast redigerad av Mystiqe 2011-08-22 kl. 21:36.
2011-08-22, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stoppable
Ge mig feedback på den dära är du go!
Den är grym. Itemmässigt är den i princip perfekt, och den förklarar väldigt bra hur man ska spela också. Enda jag skulle kunna tänka mig ändra är runor till några gp5 möjligtvis.

Körde solo queue en match och den vann vi.
2011-08-22, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glasboll
Magic regen, är det något nytt eller?

Antar att du menar mana regen, jag skulle nog köra på magic resist/lvl eftersom att jag gillar armortanky items mest när jag lirar tank, vilket gör att jag kommer rätt långt bara på en banshees. It's all a matter of preference, really.

Mana Regen*** självklart. Jag brukar faktiskt inte köpa Banshees så ofta, siktar mer på FoN om det är mycket AP.

Undrar också hur man kontrar Singed? Spelade med ganska bra spelare nu och det var en jämn match, men deras Singed var hur galen som helst :S skadade galet mycket och tålde mycket.
2011-08-22, 21:39
Medlem
Mystiqes avatar
Det ser ut nu att jag för första gången kommer lägga extra cash på LoL (undantag 1gång pröjsade för att få en champ på nyskapad konto).

Kommer behöva extra runepage när jag skaffar mitt 4e champ.

Förresten någon som kan förklara dessa uttryck?

Slice&Dice
splitta/splittpush

edit.

jag gissar på Sing har något med splittpush om jag har rätt nu? Att han kan dela upp rivalen när det är dags för gå in 5vs5?
Senast redigerad av Mystiqe 2011-08-22 kl. 21:42.
2011-08-22, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mystiqe
Det ser ut nu att jag för första gången kommer lägga extra cash på LoL (undantag 1gång pröjsade för att få en champ på nyskapad konto).

Slice&Dice
splitta/splittpush

Jag dömmer inte, jag bara undrar. Varför göra nytt konto? Alla som streamar har också många konton. Inte bättre att satsa på ett?
2011-08-22, 21:45
Medlem
Citat:

Slice&Dice
splitta/splittpush

edit.

jag gissar på Sing har något med splittpush om jag har rätt nu? Att han kan dela upp rivalen när det är dags för gå in 5vs5?

Slice&Dice är väl renektons E spell:P???

Splitpusha är att man delar upp sej för att pusha flera lanes samtidigt, tex. 4 st går bot och pushar, medans den femte är top, då måste motståndarna tänka, antagligen engagea på de 4 bot, splitta själva, köra nash(late), bacerace elelr engage top.
2011-08-22, 21:46
Medlem
Kwelis avatar
Citat:

Slice&Dice
splitta/splittpush

edit.

Splitpush betyder att ni pushar fler lanes samtidigt, vilket resulterar i att motståndarlaget måste dela på sig för att hindra er från att pusha.
2011-08-22, 21:56
Medlem
Citat:
Mana Regen*** självklart. Jag brukar faktiskt inte köpa Banshees så ofta, siktar mer på FoN om det är mycket AP.

Undrar också hur man kontrar Singed? Spelade med ganska bra spelare nu och det var en jämn match, men deras Singed var hur galen som helst :S skadade galet mycket och tålde mycket.

Mjo, du ser ju hur våra builds skiljer sig åt, så ta det som du tror att du har nytta av bäst, då knappast någon här vet speciellt mycket om din spelstil.

Singed är jobbig att möta i lane, till och med de allra bästa ad/ap-spelarna har svårt att kontra en singed just pga att han är så tanky och jobbig att möta. Saken med singed är att han har en ganska bra konsistent damage med sin poison, kan slowa och flinga någon, samtidigt som han är extremt tanky. Klarar ni av att slåss utanför hans poison och kontra hans fling genom att exempelvis silenca motståndarna när någon blir flingad borde det funka. Försök bara inte fokusa honom, utan cc'a om ni kan och gå på squishysarna när det blir teamfight.

Ett tips är att spela honom för att lära dig hur man på så sätt kontrar honom bäst.

Citat:

splitta/splittpush

edit.

En splitpush är när man delar upp sig i olika lanes för att försöka ta ner turrets, en mycket effektiv taktik om man får smisk i teamfights och vill vinna.

Den vanliga taktiken är att man delar upp sig 2 på en lane, och 3 på en annan. Helst ska det delas upp så att även om motståndarna delar upp sig ska ni kunna ta ner ett torn. Om de ni möter bestämmer sig för att gå alla 5 på en lane lubbar de på den lanen helt enkelt tillbaka och de andra tar ner torn/inhib. En viktig sak att komma ihåg är att warda mellan lanesen så man ser när motståndarna är på väg. Hjälper något enormt med att bestämma när man ska springa och pusha.

Det går att splitpusha med 1-4 också, dock krävs det då en person som kan förflytta sig snabbt bort ifrån lanen vid nedtagning av ett torn. (ex nidalee, pantheon, shen, TF etc)

TL;DR splitpush är när man pushar flera lanes samtidigt

edit: trea på bollen
2011-08-22, 21:58
Medlem
Mystiqes avatar
Citat:
Jag dömmer inte, jag bara undrar. Varför göra nytt konto? Alla som streamar har också många konton. Inte bättre att satsa på ett?

Jag gick över US servern långt tillbaka då jag tröttat EU servern (innan den delades upp) den tiden av allt lag,bugg, kötiderna (helvete 1½h bara för att komma in) och folk vägra kommunicera på engelska förutom flama på engelska och varannan inlägg var nåt med MotherFucker, u retard mother fucker, i fuck ur mum, i going kill u mother fucker etc etc....

Därför gick jag över US servern.

Citat:
Ursprungligen postat av talibanIRL
Slice&Dice är väl renektons E spell:P???

Splitpusha är att man delar upp sej för att pusha flera lanes samtidigt, tex. 4 st går bot och pushar, medans den femte är top, då måste motståndarna tänka, antagligen engagea på de 4 bot, splitta själva, köra nash(late), bacerace elelr engage top.

Citat:
Ursprungligen postat av Kweli
Splitpush betyder att ni pushar fler lanes samtidigt, vilket resulterar i att motståndarlaget måste dela på sig för att hindra er från att pusha.

okey då fattar jag, tack för förklaringen.

mvh M

Citat:
Ursprungligen postat av glasboll
Det går att splitpusha med 1-4 också, dock krävs det då en person som kan förflytta sig snabbt bort ifrån lanen vid nedtagning av ett torn. (ex nidalee, pantheon, shen, TF etc)

TL;DR splitpush är när man pushar flera lanes samtidigt

edit: trea på bollen

Ah det är som de säger backdoor, att t.ex. cait,yi eller jax går solo top och river ner tornen och gott så mycket det går undertiden 4st harrassar/deffar/pushar mot resten?
Senast redigerad av Mystiqe 2011-08-22 kl. 22:03.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in