2011-08-29, 00:51
Medlem
pjalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Partment
Okey... nu har även jag fastnat i träsket.

Kan någon komma med en bra startguide lite snabbt bara för att inte få mig att tappa spelglädjen allt för snabbt.

Hittils är det ju underförstått att man får köpa till sig de bättre o nyare champsen samt skins och allt vad det heter. Fattar inte knappt hälften men tänkte börja med att ta tag i att hitta min rätte champ.

Har spelat en del HoN och DotA (inte alls mycket) men jag diggar inte att spela supporters så mycket utan föredrar att köra champs som skadar dem riktigt hårt på kort tid. DotA tyckte jag om range gubbarna väldigt mycket, traxex, akaisha, luna, zeus. Gillade även att spela mycket Mortred, lycan och Tiny.

Om man nu skall se till LoL, vilka motsvarigheter har jag att hitta här? Vill ju inte spendera mina influencepoint på skit om man säger så.
Testa Ashe, kostar 450 ip... fast hennes skada är ju inte jättestor. Vayne tror jag nog du hade gillat!

http://leagueoflegends.wikia.com/wiki/Vayne_the_Night_Hunter

Både burst och sustained dps.
2011-08-29, 01:11
Medlem
Mystiqes avatar
Fan helt jävligt irriterande, förlorade 7ggr rakt av (en av dem var mitt fel) samt 2ggr var jag tvungen starta om jävla LoL pga spelet krashade...resten var idioter som hade ingen teamp spirit.

Citat:
Ursprungligen postat av _Challe_
http://www.razerzone.com/pax/league-of-legends

Händer ingenting med när jag fylld i uppgifterna, den står bara stilla..

Ni som har gjort den här, har ni fått runorna?
2011-08-29, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mystiqe
Fan helt jävligt irriterande, förlorade 7ggr rakt av (en av dem var mitt fel) samt 2ggr var jag tvungen starta om jävla LoL pga spelet krashade...resten var idioter som hade ingen teamp spirit.

Händer ingenting med när jag fylld i uppgifterna, den står bara stilla..

Ni som har gjort den här, har ni fått runorna?
innan kom jag inte ens in. antagligen övertrafikerad server.
2011-08-29, 01:54
Medlem
Mystiqes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Dee
innan kom jag inte ens in. antagligen övertrafikerad server.

Första gången det hänt på ett jädrans långt tag på US servern...

Äntligen var lol kamrater inne och vi kunde köra premade med 5kamrater rakt av (funkar alltid fint) men fan störande att det krashade samt fick irriterande lag att mina flash kom sent och jag bara gick mot tornet trots jag försökte stoppa så begick min champ självmord

OT.....Fan jag är helt nöjd med Talon, äntligen en skön mele assassin =)
2011-08-29, 02:10
Medlem
Citat:
Vi pratade om http://www.razerzone.com/pax/league-of-legends
2011-08-29, 02:19
Medlem
Mystiqes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Dee
Vi pratade om http://www.razerzone.com/pax/league-of-legends

ah då har jag koll....jag har märkt att behöver verkligen sömn nu
2011-08-29, 02:45
Medlem
Deedles avatar
Citat:

Äntligen var lol kamrater inne och vi kunde köra premade med 5kamrater rakt av (funkar alltid fint) men fan störande att det krashade samt fick irriterande lag att mina flash kom sent och jag bara gick mot tornet trots jag försökte stoppa så begick min champ självmord

OT.....Fan jag är helt nöjd med Talon, äntligen en skön mele assassin =)
IN B4 nerf
2011-08-29, 02:50
Medlem
Citat:
Tack för snabbt svar..

Jo jag förstår ju detta. Har läst igenom alla gratis hjältarna och det var inte direkt någon där jag kan tänka mig att nöta. Har spelat han som går runt och bär på en rejäl tunna bärs några games nu och börjat redan tröttna
Tur för dig att det kommer nya gratisheroes varje vecka.

Citat:
Hittils är det ju underförstått att man får köpa till sig de bättre o nyare champsen samt skins och allt vad det heter. Fattar inte knappt hälften men tänkte börja med att ta tag i att hitta min rätte champ.
Då har du underförstått fel. De nyare champsen är inte bättre. Och de charsen som är gratis skiftar varje vecka, de nya charsen är också gratis då och då.

Citat:
Har spelat en del HoN och DotA (inte alls mycket) men jag diggar inte att spela supporters så mycket utan föredrar att köra champs som skadar dem riktigt hårt på kort tid. DotA tyckte jag om range gubbarna väldigt mycket, traxex, akaisha, luna, zeus. Gillade även att spela mycket Mortred, lycan och Tiny.
Annie säger jag bara. Billig och bra. Får aldrig slut på mana i lane och har galen dmg. Dessutom rätt tanky för att vara mage.

Citat:
Ursprungligen postat av pjalle
Testa Ashe, kostar 450 ip... fast hennes skada är ju inte jättestor.
Och tur är det, hon skulle vara galet op.

Citat:
Tack för snabbt svar..

Jo jag förstår ju detta. Har läst igenom alla gratis hjältarna och det var inte direkt någon där jag kan tänka mig att nöta. Har spelat han som går runt och bär på en rejäl tunna bärs några games nu och börjat redan tröttna
Som jag sa så skiftas de 10 gratishjältarna varje vecka. Han med tunnan är rätt gammal.
Senast redigerad av Mr.Dee 2011-08-29 kl. 02:53.
2011-08-29, 08:46
Medlem
Mango123456s avatar
Alltså kidsen i normal games det första som händer i champion selection är att 3 stycken instantlockin 3 mages Orianna, annie och veigar alltså herrejävlar hur dum får man fucking vara?! Jag fick köra ad carry kog'maw och den sista killen insåg iaf att vi behövde support/tank så han valde alistar.. Sen förlorade vi för gissa vad? Fiendelaget är inte fittnoobs så de köpte magic resistance och slaktade våra 3 mages på 2 sekunder så var det jag och alistar kvar...
2011-08-29, 09:01
Medlem
Jak@ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mango123456
Alltså kidsen i normal games det första som händer i champion selection är att 3 stycken instantlockin 3 mages Orianna, annie och veigar alltså herrejävlar hur dum får man fucking vara?! Jag fick köra ad carry kog'maw och den sista killen insåg iaf att vi behövde support/tank så han valde alistar.. Sen förlorade vi för gissa vad? Fiendelaget är inte fittnoobs så de köpte magic resistance och slaktade våra 3 mages på 2 sekunder så var det jag och alistar kvar...

Inte gött med randoms som instalockar, och det är därför det här spelet i stort sett är ospelbart (i underhållningssyfte) om man inte är en premade.

Nu vet ja ju inte anledningen till ditt pick heller (du kanske bara har 1 champ vad vet jag) men kog maw? När ni redan har 3 ap carries och du förmodligen räknat ut att dom kommer stacka magic res? Du kunde ju knappast ha valt en sämre ad carrie. Kog är ju själv ganska mycket magic dmg, även fast han är en "ad carry". Nu minns ja inte vad hans skills heter och orkar inte kolla upp, men hans slow, hans ulti och hans main dmg skill som fungerar som en bloodrazor har ju alla magic dmg inpulade i stort sett.

Failpick
2011-08-29, 12:11
Medlem
LaZZi3s avatar
Är de stor skillnad på att köra ranked om man gämför med normal?
2011-08-29, 12:18
Medlem
firstclassriots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaZZi3
Är de stor skillnad på att köra ranked om man gämför med normal?

Det krävs en del extra kunskap om laguppbyggnad (solotop, AP carry mid, junglare, AD carry bot, support bot.) och att man kan lira helst alla olika klasser men iaf. 3-4 klasser och helst fler än en karaktär från varje klass. Långt ifrån alla som lirar ranked game som kan det dock och det blir ofta bråk i champion select iaf. på min elo.
Man bör ju också ha rätt bra koll på warding och liknande och när man ska ta dragon/baron.

Men rent skillmässigt är det inte någon större skillnad, man får ju rank efter hur duktig man är.

Skulle väl rekommendera att du kollar på lite streams från own3d.com när duktiga spelare spelar ranked game så får man en känsla för hur man ska spela. Har hjälpt mig väldigt mycket iaf.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in