Citat:
Ursprungligen postat av KurtMikkelsen
Hade tänkt att blåsa lite ip på att köpa nunu är dock inte alls på humör att jungla

Någon som kan säga hur han är i lane då jag inte hittar någon guide varken på mobafire eller solomid som säger något hur han är i lane!
Nunu som junglare innan Dreamhack: Riktigt stark. Nunu efter: Svag. Som lanare? Jag vet inte, men känns onödigt. Hans skada lär vara rätt låg i och med att han bara har 2 skills som gör skada som scalar med AP. Bättre att köpa någon annan då.
Citat:
Ursprungligen postat av Partment
Har spelat en del HoN och DotA (inte alls mycket) men jag diggar inte att spela supporters så mycket utan föredrar att köra champs som skadar dem riktigt hårt på kort tid.
Du vill ha burst, alltså? AP carries (mages) är ett alternativ. Jag ska nu ta upp de för 450 IP och 1350 IP som jag tycker är ganska bra. Men jag föreslår att du testar dem innan du köper. Det kommer nya på rotation varje vecka, försök att testa alla åtminstone en gång, även om det bara är mot bottar.
För 450 IP: Ashe skulle vissa säga. Jag tycker att hon är överskattad. Hon är relativt svag i lane och innan level 6 kan hon inte göra så jättemycket. Hon har i överlag mindre skada än andra AD carries. Man väljer Ashe om man vill ha hennes ulti, en ulti som är riktigt stark.
Annie: En av de starkaste AP carries just nu. Gör enorm skada på kort tid.
Ryze: Är lite av en tanky mage som bygger items som ger survival och mana. Han är lite av en autoattacker i det att han spammar skills på kort tid och gör mer skada över tid än massiv skada på en spell. Inte jättepopulär just nu, men jag skulle tro att han fortfarande är hyfsat stark.
Soraka: Vet inte hur bra hon är som support just nu, så du kan ju avvakta och se. Vissa kör henne som en AP carry också. Tidigare var hon riktigt stark support i alla fall.
För 1350 IP: Malphite är väl hyfsad, antar jag. Spelas inte jättemycket just nu. Mer av en tankig karaktär.
Fiddlesticks är en stark junglare som också är en AP carry. Hoppar in med crowdstorm och lägger en lång fear och silencar fienden.
Warwick, en personlig favorit. Bruiser/tanky dps som antingen tar en solo lane och äger eller junglar och äger lite mindre. Har enorm lanesustain och kan towerdiva riktigt bra. Riktigt kul champion.
Morgana, troligen OP just nu. Tanky AP som vinner i lane mot de mesta andra APs. Bygger mycket på att skjuta av en Q (skillshot som är en snare) och sedan lägga W, damage over time, under dem. Har bra lanesustain. Hennes E är en sköld som gör att den hon lägger på blir imun mot cc och den skyddar även från magic damage till en viss del. Hennes ultimate är en AoE-stun om hon kan hålla fienden nära sig nog länga utan att dö. Riktigt stark just nu.
Jax: Går solo lane och hoppar runt. Troligen fortfarande stark. Mycket damage. Scalar bra mot late game.
Tristana: Hon är gratis om du har Facebook. En av de bästa AD-carries. Gör enorm skada late game. Stark early också.
Alistar: Bästa supporten, med lite tank-känsla. Bra cc, ger lite sustain (svaga heals) samt kan bli tanky med sin ulti.
Zilean: Stark AP carry. Lägger bomber och kan reviva folk som håller på att dö, ungefär.
Singed: Solo top tank som gör en del skada också. Springer runt och sprider sitt gift och kastar runt folk. Troligen lite för stark just nu, dock.
Janna: En av de bästa supportsen. Healar knappt dock.
Taric: Hyfsad support, mer aggressiv i lane än de flesta. Bör främst köras tillsammans med Caitlyn.
Cho'Gath: Stark tank.
Amumu: Stark tank. Bör jungla.
Det var de som är billiga och bra. Finns några som jag eventuellt vill lägga till men avvaktar. Sen finns det många som kostar mer än så som också är bra. Har du några frågor så ställ de gärna.