Citat:
Ursprungligen postat av Mystiqe
Jag håller på lär mig spela som support nu i LoL, speciellt om det behövs om det blir inte en balanserad team.
Har fastnad för Morgana då hon har bra abilities som kan hjälpa till teamkamrater.
Men har problem hitta en bra itembuild i byggordning, speciellt det är inte alltid lätt att få in kills (brukar låta carryn få ta den) samt ibland har man keff duo så man får knappt in någon assist.
Den som jag märkt är att jag behöver tididgt få en Kage's Lucky Pick (för att få in guld konstant samt den går ju uppgradera till Deathfire Grasp, så den är inte förgäves att lägga in guld på) samt Rod of ages.
Självklart allting handlar om vem man möter samt hur ens team är, men de frågor jag tänkt på är:
.Hur ska en bra build se ut mot en tung AD team ut?
. Bra build mot en tung AP team ut?
. Core build, den som ska alltid skaffas oavsett?
På morgana försöker jag alltid köpa catalyst the protector så fort som möjligt. Så jag börjar med en mana crystal och 2 health pots.
Försöker stanna så länge i lanen som möjligt för att sedan tp:a tillbaka köpa catalyst och eventuellt även boots.
Morgana som en annan sa ska inte köras som en riktig support(låter doupartnern ta farm) utan ska spelas lite ap carry liknande sätt(samma spelstil som med lux med andra ord). Eftersom jag inte kör som en riktig support så är min build följande:
Rod of ages
sorceress boots
rabadons deathcap
efter rabadons så börjar anpassningen mot vad man möter: då kan man köpa allt från banshees, abyssal till frozen heart och zhonyas hourglass.