2011-08-22, 12:54
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindstormer
Nej, jag tror inte det är vad de menar med det där. Har själv köpt ett annat pack där jag redan ägde champs (bl.a. anivia)men jag har inget minne av att jag fick några RP's för de champsen som jag redan hade.
Spelar nog roll vilket pack man köper, det jag hittade (Digital collector's pack), är det enda som det står något av RP av.

Citat:
Ursprungligen postat av glasboll
Du får inte RP för de champsen du har utan du får helt enkelt bara RP om du köper det paketet, och ett annie-skin om jag inte missminner mig helt. Du får alltså INTE tillbaka RP om du redan har champs i en bundle
Okej, så eftersom det paketet kostar 3900RP så får jag 1779RP, så det kostar egentligen bara 2121RP att köpa det paketet, om jag fått det rätt?
2011-08-22, 12:57
Medlem
gayfarers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjosanitjompen
Bara spelat ranked ett kort tag och föll genast från 1367 till 1226... Inte för det var oväntat.
Ingen kan spela mer än max 3 champs. "I go solo top" "I go Caitlyn" insta-pick.

Känner igen detta.
De första dom gör i champ-selection är att säga 2-3 champ de kan spela. Ofta har dom dom inte köpt några support champions och de vet inte hur man junglar. Vet inte hur många gånger jag har frågat varför dom lirar ranked när dom inte kan spela minst 1-2 champions i varje kategori
2011-08-22, 13:11
Medlem
Stoppables avatar
Såg att nån nämnde Anivia.
Ska ta mig an denna jävla fågeln nu tänkte jag då hon kör Midlane och har "stort" inflytande på matcher.

Någon som har lite tips angående Anivia eller allt finns i följande guide?

http://www.solomid.net/guides.php?g=80

samt

http://www.solomid.net/guides.php?g=87
Senast redigerad av Stoppable 2011-08-22 kl. 13:36.
2011-08-22, 13:14
Medlem
LXXVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wessla
Men gnäll mer, försök anordna nått liknande själv förfan så får du se vilket jävla helvete det kan vara. Men för din del anser du väl hellre att dom ska ställa in det istället för att göra det som behövs för att få det avklarat?
gnälla? Jag konstaterar fakta.
2011-08-22, 14:13
Medlem
goonerjollens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Dee

Jo det finns ju jävligt mycket negativt med att inte lira ad carry. Men som jag skrev tidigare eftersom ingen kände sig säker i support eller ad carry rollen så fick det bli såhär. Tror dock inte det kommer dröja länge innan vi får problem precis som du skriver.
2011-08-22, 15:02
Medlem
Mystiqes avatar
Jag håller på lär mig spela som support nu i LoL, speciellt om det behövs om det blir inte en balanserad team.
Har fastnad för Morgana då hon har bra abilities som kan hjälpa till teamkamrater.

Men har problem hitta en bra itembuild i byggordning, speciellt det är inte alltid lätt att få in kills (brukar låta carryn få ta den) samt ibland har man keff duo så man får knappt in någon assist.

Den som jag märkt är att jag behöver tididgt få en Kage's Lucky Pick (för att få in guld konstant samt den går ju uppgradera till Deathfire Grasp, så den är inte förgäves att lägga in guld på) samt Rod of ages.

Självklart allting handlar om vem man möter samt hur ens team är, men de frågor jag tänkt på är:

.Hur ska en bra build se ut mot en tung AD team ut?

. Bra build mot en tung AP team ut?

. Core build, den som ska alltid skaffas oavsett?
Senast redigerad av Mystiqe 2011-08-22 kl. 15:14.
2011-08-22, 15:06
Medlem
Nihennas avatar
Yay nu ska äntligen Riot lägga in en paus-funktion i LoL.

"We are diligently investigating what caused the technical issue and will address it in advance of our next eSports event. We’re also working to implement a pause function to help us respond to unforeseen issues more effectively, and we plan on using this functionality for future events."

Alltid jobbigt när någon DCar och man vet att han är på väg tillbaka men man inte kan pausa spelet.
2011-08-22, 15:13
Medlem
Sletenkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mystiqe
Jag håller på lär mig spela som support nu i LoL, speciellt om det behövs om det blir inte en balanserad team.
Har fastnad för Morgana då hon har bra abilities som kan hjälpa till teamkamrater.

Step 1: Spela inte morg som support
Step 2: Spela henne mid
Step 3: Gör w och få alla minions
Step 4: Du kan nu carrya 4 tards.
2011-08-22, 15:15
Medlem
Mystiqes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sletenkatt
Step 1: Spela inte morg som support
Step 2: Spela henne mid
Step 3: Gör w och få alla minions
Step 4: Du kan nu carrya 4 tards.

Jag har märkt att hon är bra farmare, men det är inte alltid jag som får mid solo utan någon annan tar den.

Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Yay nu ska äntligen Riot lägga in en paus-funktion i LoL.

"We are diligently investigating what caused the technical issue and will address it in advance of our next eSports event. We’re also working to implement a pause function to help us respond to unforeseen issues more effectively, and we plan on using this functionality for future events."

Alltid jobbigt när någon DCar och man vet att han är på väg tillbaka men man inte kan pausa spelet.

Så länge det finns maxgräns hur många paus man kan göra under en game så är det okay.
2011-08-22, 15:45
Medlem
Sandman423s avatar
Citat:
Jag har märkt att hon är bra farmare, men det är inte alltid jag som får mid solo utan någon annan tar den.

Så länge det finns maxgräns hur många paus man kan göra under en game så är det okay.

HoN har en väldigt bra pausfunktion som LoL borde ta tycker jag, varje spelare kan pausa i minimum 30sekunder, efter 30sekunder så kan vem som helst unpausa. Dock kan man låta pausen gå hur länge som helst. Max 2-3 pauser har jag för mig också. Så försöker du pausa mer än så under typ 5min så går det inte!
2011-08-22, 15:46
Medlem
LXXVs avatar
Citat:

Men har problem hitta en bra itembuild i byggordning, speciellt det är inte alltid lätt att få in kills (brukar låta carryn få ta den) samt ibland har man keff duo så man får knappt in någon assist.

Den som jag märkt är att jag behöver tididgt få en Kage's Lucky Pick (för att få in guld konstant samt den går ju uppgradera till Deathfire Grasp, så den är inte förgäves att lägga in guld på) samt Rod of ages.

Självklart allting handlar om vem man möter samt hur ens team är, men de frågor jag tänkt på är:

.Hur ska en bra build se ut mot en tung AD team ut?

. Bra build mot en tung AP team ut?

. Core build, den som ska alltid skaffas oavsett?
På morgana försöker jag alltid köpa catalyst the protector så fort som möjligt. Så jag börjar med en mana crystal och 2 health pots.
Försöker stanna så länge i lanen som möjligt för att sedan tp:a tillbaka köpa catalyst och eventuellt även boots.
Morgana som en annan sa ska inte köras som en riktig support(låter doupartnern ta farm) utan ska spelas lite ap carry liknande sätt(samma spelstil som med lux med andra ord). Eftersom jag inte kör som en riktig support så är min build följande:
Rod of ages
sorceress boots
rabadons deathcap
efter rabadons så börjar anpassningen mot vad man möter: då kan man köpa allt från banshees, abyssal till frozen heart och zhonyas hourglass.
2011-08-22, 16:02
Medlem
Kwelis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeltVild
Jo men nu är det ju inte Riots fel som alla säger. Men väldigt dåligt av dom som höll i det såklart.

Därav att jag valde att skriva "arrangörerna", och inte "Riot"

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in